TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem med Carlos Sainz

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#150202  av sleeper

CelicaTurbo skrev:0.7 er orginalt for 3. gir og høyere, 0.5 er orginalt for 1. og 2. gir men får du dette på senere gir så er nok ikke wastegaten helt i form, eller mest trolig er t-vsv-ventilen koblet ut ;) 0.8 bar er innenfor normalgrensen og fuelcut ligger ved omtrent 0.85 bar. Det er ganske vanlig at en orginal bil med full grov eksos og ingen boostcontroller kan nå over grensen til fuelcut pga det lavere mottrykket i eksosen, mulig det er dette Kenneth sikter til :)
husk at han har en CS da! (den har ikke FC på 0.85!) :wink:

#150206  av TheStig

eksos bidrar jo til en real trykkøkning da.. Min hadde 0.9 maks med decat og 2.5"

#150217  av CelicaTurbo

som stig skriver, grov eksos høyner trykket betraktelig, men CS har som standard akkurat samme trykk som vanlige st185..

ellers, er jo som sleeper sier en CS denne omtalte bilen, og da burde ikke eksos være tilstrekkelig til å nå fuelcut og gitt at bilen faktisk er standard så ligger problemet et annet sted, wastegate eller slanger til wastegate/t-vsv f.eks..

#150264  av kennethx

CelicaTurbo skrev: ellers, er jo som sleeper sier en CS denne omtalte bilen, og da burde ikke eksos være tilstrekkelig til å nå fuelcut og gitt at bilen faktisk er standard så ligger problemet et annet sted, wastegate eller slanger til wastegate/t-vsv f.eks..
Og det var det jeg egentlig ville frem til.

#150309  av ealixyr

I følge diagnosen som Toyota kjørte var det for høyt trykk.
Trodde det var standard jeg, i og med at alt annet er originalt, mulig forrige eier har justert på turbotrykket. Virker som om den drar vel så godt som TT'en med 225 hk (alt originalt der og).
Har hørt at CS får fc på ca 1,2 bar?
Kan det da hende at min er justert inn til litt mindre enn 1,2?
Og hvor mye hk er det i bilen på ca 1,2 bar?
Litt rart at det kun skjer når jeg kjører i kø i ca 15-20 (på veldig lave turtall) og når jeg endelig kommer ut av køen og gir på litt så får jeg fc.
Kjører jeg ikke i kø og gir på litt etter 5-6 minutter så virker alt fint og den drar veldig greit. Noen som har peiling på hvorfor?
Har jeg først fått fc så må jeg starte bilen på ny for at den skule funke skikkelig, ellers fortsetter den bare med fc så fort det kommer trykk i manifoilen.

#150338  av TheStig

leser du svarene du får ? ca 1.2 bar er bc ja.. og du må starte og stoppe fordi bilen går i nødprogram

#150344  av cs2451

Når bilen min akkurat er blitt varm (kjører selvsagt fint før den er varm) så hender det at jeg får fc. Jeg mistenker noen vakumslanger for noe greier. For når bilen er kjørt med en liten stund ligger jeg på ca 0,6 B. Kanskje noe med at slangene blir varme og er sånn som de skal!

#150345  av sleeper

kan du ikke bare koble opp en turbotrykkmåler da?? så ser du fort hva som skjer!:-)

#150349  av sindrejl

w-master skrev:Trodde også at det bare var 0.6-0.7 og at det var 0.9 på 3.gen 3s-gte orginalt :?
er faktisk 0.6-0.7 org på 3.gen 3sgte :) du har nærmere 260hk org om du kjører 0.9

#150351  av sindrejl

ealixyr skrev:I følge diagnosen som Toyota kjørte var det for høyt trykk.
Trodde det var standard jeg, i og med at alt annet er originalt, mulig forrige eier har justert på turbotrykket. Virker som om den drar vel så godt som TT'en med 225 hk (alt originalt der og).
Har hørt at CS får fc på ca 1,2 bar?
Kan det da hende at min er justert inn til litt mindre enn 1,2?
Og hvor mye hk er det i bilen på ca 1,2 bar?
Litt rart at det kun skjer når jeg kjører i kø i ca 15-20 (på veldig lave turtall) og når jeg endelig kommer ut av køen og gir på litt så får jeg fc.
Kjører jeg ikke i kø og gir på litt etter 5-6 minutter så virker alt fint og den drar veldig greit. Noen som har peiling på hvorfor?
Har jeg først fått fc så må jeg starte bilen på ny for at den skule funke skikkelig, ellers fortsetter den bare med fc så fort det kommer trykk i manifoilen.
Kan ikke svare på så mye her, men 1.2bar er veldig høyt for ct26 turboen uten noe mer gjort med den.. du drar langt mer enn 225hk på 1.2 bar vil jeg tro..

#150358  av TheStig

1.2 bar går vel kanskje, men på et pungt begynner jo turboen å produsere varmluft foran trykk så ikke alltid at mer trykk gir mer hk ...

Min CS var dønn stabil på 0.9 bar.. Kun eksos

Carlos: du kan jo kjøpe en boostcontroller og måler da.. vips er saken løst.. maybe

#150362  av GT4 CS

Samler seg og olje i bc etterhvert, som gjør at den ikke virker før du har kjørt en stund, en STOR fordel og spraye litt wd40 eller lignende inni en gang iblant :)

#150365  av ST205RR

sindrejl skrev:
w-master skrev:Trodde også at det bare var 0.6-0.7 og at det var 0.9 på 3.gen 3s-gte orginalt :?
er faktisk 0.6-0.7 org på 3.gen 3sgte :) du har nærmere 260hk org om du kjører 0.9

3 gen 3sgte har ca 0.9-1.0 bar orginalt på ST205...