Side 2 av 4
Legg innLagt inn:04 sep 2003 18:15
av kennethx
uff, det var det også da. Har det bare for lett jeg som har CS

Legg innLagt inn:04 sep 2003 19:05
av CelicaTurbo
for dem som skal trimme mye må man føre eller siden ordne annen motorstyring enten man har CS eller ikke og da er det bare intercooleren og bilens lavere vekt som er fordelen fremfor en ordinær Celica

Legg innLagt inn:04 sep 2003 21:53
av CelicaTurbo
hold oss underrettet her om du kommer til å kjøpe denne da og i så fall få en oversikt over hva som kan reddes osv.. det er godt mulig jeg kan tenke meg noen interiør detaljer for mitt er litt slitt her og der, samt kanskje en orginal downpipe med katalysator som jeg kan knuse innholdet i, egentlig interessert i full liste over hva som er brukendes men vi får se om du får bilen først
...og se hva som er av "aftermarked" deler på den

Legg innLagt inn:04 sep 2003 22:13
av larsst185
Ja skal gjøre d.snakka med selskapet i dag ang kjøp,det er vanskelig for priv personer men er mekaniker hos toyota så d ordner seg nok.bilen har et red devil

merke på bakluka og en hel del gule detaljer,bla gult ratt.er dette noe som selges som en type styling sett eller en syk ide eieren har hatt.det er nemli ikke pent etter min mening.

Legg innLagt inn:04 sep 2003 22:42
av CelicaTurbo
hm, gult liker jeg ikke, men ta noen bilder eller noe om du får bilen og la gribbene slippe til etter at du selv har bestemt deg for hva du trenger

Legg innLagt inn:05 sep 2003 00:51
av funkes
Den bilen var til salgs....
altså, før den ble most.
Men, hvis eksos manifold er i orden, interessert i å selge den da?
Legg innLagt inn:05 sep 2003 18:31
av larsst185
det meste av deler kan sikkert ordnes.snakka med eieren i dag og han mente at motoren gikk til dn stoppa mens bilen lå på sida,huff å huff.men har klarert alt ang kjøpet med forsikringa så venter bare på at politiet skal bli færdig med sitt!

Legg innLagt inn:05 sep 2003 19:59
av funkes
Send en PM når du vet mer da! Kanskje jeg er interessert i mer også

Legg innLagt inn:05 sep 2003 21:16
av CelicaTurbo
PM? vi har da kjøp og salg del her på forumet
men, spørs hvor lenge motoren gikk da, om den stoppet pga mangel på kjøling (radiatoren er trossalt knust) eller om det var andre grunner som mangel på strøm, bensin eller noe slikt.. bare spekuleringer

Legg innLagt inn:06 sep 2003 00:19
av larsst185
Kristian:men tror du ikke at en motor som blir liggende på siden tar sin død av at olje renner ut av bunnpanna og opp i sylindrene,vet du om 3sgte en klarer seg ved registerhavari.??

Legg innLagt inn:06 sep 2003 02:49
av funkes
Manifolden overlevde sikkert

Legg innLagt inn:06 sep 2003 14:44
av CelicaTurbo
lars: er nok trolig at den motoren trenger en del jobb da, tenkte ikke på det der

Ellers så skal motoren klare brudd på registerreimen helt greit etter hva jeg har forstått..
Legg innLagt inn:06 sep 2003 17:37
av sleeper
jeg er kjempe int i intercoolern..!!!(trenger ikke pumpe og slanger osv) bare selve kjøleren!!
kan du sende meg en mail hvis den er hel og du fortsatt skal selge den????
aml15@netcom.no
Legg innLagt inn:06 sep 2003 22:05
av larsst185
Tror nik at intercooleren er noe av de tingene jeg skal ha selv!har en standard gt four selv og en vannkjølt en er ikke å forakte!!:)

Legg innLagt inn:06 sep 2003 22:41
av CelicaTurbo
sleeper: du som hadde ST165, med ST185-motor og ST165-kjøler? Jeg lurer litt på hvordan det er gjort egentlig for jeg har sett en diskusjon ganske nylig hvor man har diskutert hvordan få en ST185CS kjøler på en ST165 motor og både pga at turbo står montert annerledes og at innsuget på motor står ganske annerledes så er vist dette ganske vanskelig uten å bytte til ST185 innsug på ST165-motoren. Så, når du da bruker en ST165-IC, hva er gjort for å få denne til å passe da?
Det jeg sier er at det kan være verdt å sjekke om de har laget en hybridmotor av st185 og st165 motor så det kan være vanskelig å få en ST185CS kjøler til å passe..
men, angående meg selv: Tror muligens at jeg vil prøve luftmengdemåleren fra den bilen om den ikke er for dyr, kanskje det kan eliminere smånappingen og nølingen som er i motoren til tider
