Legg innLagt inn:12 sep 2006 16:35
dessuten så er du ikke så snill hvis du lader 1.4bar med orginal snurrene på en euro\us spec.. Det er mye smartere å legge seg på 1.1 - 1.2 , toppen 1.3bar hvis man vil beholde turboene littegrann... :p
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
95TT skrev:Kan være veldig lurt å legge til litt ekstra hvis du skal ha bpu..Stemmer bra det
Hks evc5 BC er ikke dumt til å kontollere ladetrykket med.. Turbotrykk måler er jo et must.. Eksosanlegg som nevnt. fuel cut defencer er et must.. men er slett ikke dumt med en hks super afr heller så man kan se at ikke bilen går for magert. for det er som sagt over 10 år gamle biler de fleste og hvis pumpa blir dårligere så ser man dette på AFRen.
En 3raders intercooler gjør jo snusen også..
95TT skrev:Det er også ett problem med trykk i veivhuset når man lader opp supran litt fra orginal, de har en lei tendens til å blåse simmerringen i framkant av veiva.personlig syns jeg det er greit å kjøre uten catch-tank,og med åpen veivhusventilasjon.billigere er det også. lader opptil 1.9kilo
95TT skrev:Hver sin lyst. ser jo litt jalla ut da.jalla? kan du definere hva du eksakt mener? at det er en dårlig løsning? hvis ja,hvorfor er det det? la meg si det sånn at hvis man trimmer hardt må du nok tømme catch-tanken en gang i uken,og det gidder ikke jeg
ø.f skrev:95TT skrev:Hver sin lyst. ser jo litt jalla ut da.jalla? kan du definere hva du eksakt mener? at det er en dårlig løsning? hvis ja,hvorfor er det det? la meg si det sånn at hvis man trimmer hardt må du nok tømme catch-tanken en gang i uken,og det gidder ikke jeg
Tevosupra skrev:? det har jeg faktisk aldri sett før...ø.f skrev:95TT skrev:Hver sin lyst. ser jo litt jalla ut da.jalla? kan du definere hva du eksakt mener? at det er en dårlig løsning? hvis ja,hvorfor er det det? la meg si det sånn at hvis man trimmer hardt må du nok tømme catch-tanken en gang i uken,og det gidder ikke jeg
Men har sett at det er mange som lar olja fra catch tanken gå tilbake til bunnpanna igjen.. har jg mistforstått her eller...?
Tevosupra skrev:Det som er vanlig er å lage en tank som har retur til bunnpanna, men husk at oljereturen må under oljenivå for at dette skal fungere, det går også an å ha den over oljenivå (feks i kombinasjon med turboretur), men da vil jeg anbefale en løsning med en enveisventil sånn at oljen ikke blir blåst opp i tanken igjen.ø.f skrev:95TT skrev:Hver sin lyst. ser jo litt jalla ut da.jalla? kan du definere hva du eksakt mener? at det er en dårlig løsning? hvis ja,hvorfor er det det? la meg si det sånn at hvis man trimmer hardt må du nok tømme catch-tanken en gang i uken,og det gidder ikke jeg
Men har sett at det er mange som lar olja fra catch tanken gå tilbake til bunnpanna igjen.. har jg mistforstått her eller...?
ø.f skrev:Det er jalla på den måten at om det er noe som går til helvete inni motoren din som du ikke får med deg når du lader 1,9kg, og oljen plutselig kommer opp og ut på turboen din som er 8-900 grader, så brenner bilen din opp, og du sparte 1000-1500 kroner. jeg har prøvd det bare at i mitt tilfelle var det bensin og heldigvis i motorbremsebenk, men brant godt gjorde det.95TT skrev:Hver sin lyst. ser jo litt jalla ut da.jalla? kan du definere hva du eksakt mener? at det er en dårlig løsning? hvis ja,hvorfor er det det? la meg si det sånn at hvis man trimmer hardt må du nok tømme catch-tanken en gang i uken,og det gidder ikke jeg
TOYPARTS skrev:Tevosupra skrev:Det som er vanlig er å lage en tank som har retur til bunnpanna, men husk at oljereturen må under oljenivå for at dette skal fungere, det går også an å ha den over oljenivå (feks i kombinasjon med turboretur), men da vil jeg anbefale en løsning med en enveisventil sånn at oljen ikke blir blåst opp i tanken igjen.ø.f skrev: jalla? kan du definere hva du eksakt mener? at det er en dårlig løsning? hvis ja,hvorfor er det det? la meg si det sånn at hvis man trimmer hardt må du nok tømme catch-tanken en gang i uken,og det gidder ikke jeg
Men har sett at det er mange som lar olja fra catch tanken gå tilbake til bunnpanna igjen.. har jg mistforstått her eller...?
De tankene som man får kjøpt feks av greddy er skrammel og skrot etter min mening, det som funker best er å lage en fin tank i rustfritt eller alu og ha retur på den, da lever dette sitt eget liv og du slipper å tenke på det.
TOYPARTS skrev:jeg følger visst sikkert ikke med i timen herø.f skrev:Det er jalla på den måten at om det er noe som går til helvete inni motoren din som du ikke får med deg når du lader 1,9kg, og oljen plutselig kommer opp og ut på turboen din som er 8-900 grader, så brenner bilen din opp, og du sparte 1000-1500 kroner. jeg har prøvd det bare at i mitt tilfelle var det bensin og heldigvis i motorbremsebenk, men brant godt gjorde det.95TT skrev:Hver sin lyst. ser jo litt jalla ut da.jalla? kan du definere hva du eksakt mener? at det er en dårlig løsning? hvis ja,hvorfor er det det? la meg si det sånn at hvis man trimmer hardt må du nok tømme catch-tanken en gang i uken,og det gidder ikke jeg
øf skrev:sånn kan du ha det ja, men framdeles om det skulle skje noe galt og du får trykk i veivhuset og oljen kommer opp så tømmer du motoren rimelig kjapt, det gjør du ikke dersom du har tank med returTOYPARTS skrev:jeg følger visst sikkert ikke med i timen herø.f skrev: jalla? kan du definere hva du eksakt mener? at det er en dårlig løsning? hvis ja,hvorfor er det det? la meg si det sånn at hvis man trimmer hardt må du nok tømme catch-tanken en gang i uken,og det gidder ikke jegDet er jalla på den måten at om det er noe som går til helvete inni motoren din som du ikke får med deg når du lader 1,9kg, og oljen plutselig kommer opp og ut på turboen din som er 8-900 grader, så brenner bilen din opp, og du sparte 1000-1500 kroner. jeg har prøvd det bare at i mitt tilfelle var det bensin og heldigvis i motorbremsebenk, men brant godt gjorde det.hvordan kan oljen komme opp og evt grise turbo/grenrør når man har et rør fra veivhuset og bak til gearkassa... kan faktisk bare se fordel med å ha det sånn