Side 2 av 7

Legg innLagt inn:09 sep 2003 00:03
av MR2turbo
Det kan være at jeg finner ut at jeg vil selge den ene E153 (3sgte, mr2) girkassa mi etterhvert.... ;) Må bare se hvordan den nye funker... :)

Ellers så tror jeg at det skal gå bra sånn rent praktisk å få motoren inn i bilen.. Om du rensker ut alt som er der nå og begynner å bygge fra bunn av, så løser jo stort sett ting seg underveis, når problemene oppstår... :)

om du i tillegg ofrer litt av bagasjerommet bør det jo være god nok plass til alt og..

Legg innLagt inn:09 sep 2003 10:04
av Amund
du må gi en lyd dersom du bestemmer deg for å selge da!
for ellers må jeg kjøre med speilvendt giring, (kassa er fra framhjulstrekk dersom jeg forstod rett...)

bagasjerommet bak vil jeg i vert fall prøve å holde som det er. har jo forsterkeren der... Men batteri må flyttes fram. plassering av ladeluftkjøler blir jo også en utfordring..

Legg innLagt inn:09 sep 2003 10:13
av MR2turbo
Skal gi lyd jeg :)

Legg innLagt inn:09 sep 2003 13:19
av Mr2 Mk2
Amund skrev:det blir 4381,05 dersom det skjer i år, og 2628,03 dersom jeg venter til over nyttår.
det skader vel ikke å vente til dess,sesongen er jo straks over og da kan du skru i vinter..Hehe tør ikke tenke på hvordan den blir å kjøære på vinterføre,med den nye motoren :twisted:

Legg innLagt inn:09 sep 2003 14:44
av Amund
har ingen tanker om hvordan den blir på vinterføre. :wink:

største minuset er vel i grunn at jeg må klare meg uten bil en stund.. og det er ikke så lett her ute på landet...

Legg innLagt inn:09 sep 2003 15:21
av mk1 black limited
Lurer på hvor mye den nye motoren påvirker kjøreegenskapene, jeg... Noen som vet hva forskjellen blir i vekt? Regner med at det må andre fjærer (og støtdempere?) på også?

Legg innLagt inn:09 sep 2003 15:28
av Mr2 Mk2
Amund skrev: største minuset er vel i grunn at jeg må klare meg uten bil en stund.. og det er ikke så lett her ute på landet...
har du ikke flere bilder da?
Hvor lang tid regner du med det vil ta fra du har motoren da?

Legg innLagt inn:09 sep 2003 15:39
av Amund
mk1 black limited skrev:Lurer på hvor mye den nye motoren påvirker kjøreegenskapene, jeg... Noen som vet hva forskjellen blir i vekt? Regner med at det må andre fjærer (og støtdempere?) på også?
den er i vert fall 50 kg tyngre enn den gamle, mener jeg å ha lest. så det er nok muligt bilen blir mere understyrt, men kommer nok til å beholde fjærer og dempere "orginalt". Dersom dette blir aktuelt selfølgeligt..

Legg innLagt inn:11 sep 2003 18:36
av chris
Amund skrev:.... Men batteri må flyttes fram.
Er batteriet bak på mk1 ?

Legg innLagt inn:11 sep 2003 19:17
av Amund
i motor rommet ja..

blir ikke mye plass til slikt der... :wink:

Legg innLagt inn:11 sep 2003 21:20
av chris
Amund skrev:i motor rommet ja..

blir ikke mye plass til slikt der... :wink:
Okay, da lærte jeg noe nytt i dag også. på mk2 står batteriet tørt og fint foran under panseret (og av samme grunn har jeg forsterkeren foran også, og ikke i bagasjerommet bak)

Legg innLagt inn:11 sep 2003 21:34
av Mr2 Mk2
chris skrev: på mk2 står batteriet tørt og fint foran under panseret (og av samme grunn har jeg forsterkeren foran også, og ikke i bagasjerommet bak)
jøss der lærte JEG noe nytt :shock: Bedre vektfordeling også da? :wink:

Legg innLagt inn:11 sep 2003 22:48
av chris
jostein skrev:
chris skrev: på mk2 står batteriet tørt og fint foran under panseret (og av samme grunn har jeg forsterkeren foran også, og ikke i bagasjerommet bak)
jøss der lærte JEG noe nytt :shock: Bedre vektfordeling også da? :wink:
Hehe ;) En anelse kanskje :D

Men nå skjønner jeg bedre hvordan Amund kan ha forsterkeren i bagasjerommet. Jeg bare tenkte med gru på hvordan det ville være å strekke strømkabler fra batteriet foran, gjennom kupèen, gjennom motorrommet, til forsterkeren bak, og så høyttalerkabler samme veien tilbake igjen. ;)

Legg innLagt inn:12 sep 2003 15:08
av Bjørn MK1
I min søken etter fler krefter i MK1`en, tenker da på å sette inn en 4A-GZE, ringte jeg biltils. for å sjekke. De sa at det ikke var no problem i det hele tatt så lenge jeg hadde dokumentasjon fra TOYOTA på at motor bytte var greit for dem. Så ringte jeg TOYOTA, hvor de sa at slik dokumentasjon kunne de ikke gi, pga at MR2MK1 ikke var typegodkjent med sc motoren i Norge. Trist. Synes også å huske å ha lest om en som faktisk er godkjent, men der måtte det svenske biltilsynet inn i bildet for at alt skulle gå i orden.

Jeg lurer derfor fælt på hvordan man kan klemme nedi 3sgte og få det godkjent? Som TOYSPORT påstår?

Legg innLagt inn:12 sep 2003 15:11
av chris
Bjørn MK1 skrev:I min søken etter fler krefter i MK1`en, tenker da på å sette inn en 4A-GZE, ringte jeg biltils. for å sjekke. De sa at det ikke var no problem i det hele tatt så lenge jeg hadde .... osv
Da spør jeg, hvorfor få deg godkjent at all? Biltilsynet vil jo ikke legge seg borti bilen din, så lenge du får en kompis eller noe til å eu-godkjenne den ;)