Side 2 av 3
Legg innLagt inn:10 feb 2006 02:23
av sindrejl
cs2451 skrev:sindrejl skrev:Master skrev:downpipen passer vel stort sett bare ct26/ct20 flens, så da må du ha ny DP om du skal ha turbo som gir mer enn 300 hp 
uuhm.. har allerede over 300 med org turbo..
kanskje lurt å skifte downpipe da ja..
Da må den caten din være banket ut!
neh, går fint på st205... men er mulig den er skiftet.. vet eksosen er gjort noe med, men er så lenge siden jeg har hatt den jævla bilen nå at jeg har ikke fått kikka noe mye på det
Legg innLagt inn:10 feb 2006 11:17
av SMT
mulig jeg har bare missforstått litt. men da skal jeg beholde orginal manifoilen.
Legg innLagt inn:10 feb 2006 11:38
av AeZ_
jeg kj;rer med den downpipen, ikke hatt noe som helst problem enda. Jeg ga 90 dollar for den +frakt..
var ikke no problem med [ f[ den til [ passe heller..
Legg innLagt inn:10 feb 2006 11:44
av SMT
tøft. jeg kjøpte den dp'en jeg og.
så nå er det bare å vente på den og resten kommer.
Legg innLagt inn:10 feb 2006 11:50
av larsst185
Aez:hvor fikk du tak i DP til 90 dollar?
Legg innLagt inn:10 feb 2006 13:09
av cs2451
larsst185 skrev:Aez:hvor fikk du tak i DP til 90 dollar?
På ebay selger de titt og ofte for en billig penge.
Legg innLagt inn:10 feb 2006 13:11
av cs2451
Den manifoilen passer veldig dårlig. Har en kompis som kjøpte den. Den passa ikke i det hele tatt. Dette var en st205
Legg innLagt inn:10 feb 2006 21:37
av Biggen
Et annet spm. mulig litt of topic men.
Jeg har hørt snakk om at hvis en setter inn en dp, så MÅ en også montere en boost controller. Stemmer dette?
Legg innLagt inn:10 feb 2006 21:49
av Morten
Biggen skrev:Et annet spm. mulig litt of topic men.
Jeg har hørt snakk om at hvis en setter inn en dp, så MÅ en også montere en boost controller. Stemmer dette?
Nope, stemmer ikke.
Legg innLagt inn:10 feb 2006 21:51
av Morten
cs2451 skrev:Den manifoilen passer veldig dårlig. Har en kompis som kjøpte den. Den passa ikke i det hele tatt. Dette var en st205
ST205 og ST185 (3.gen og 2.gen) har totalt forskjellig flens. Vil tro denne manifolden er ment til 2.gen.
Legg innLagt inn:10 feb 2006 22:02
av Biggen
Morten skrev:Biggen skrev:Et annet spm. mulig litt of topic men.
Jeg har hørt snakk om at hvis en setter inn en dp, så MÅ en også montere en boost controller. Stemmer dette?
Nope, stemmer ikke.
OKI.. Cool.
De jeg hørte det av snakket noe om at så lenge kat ble fjerner ble det for mye/lite trykk i eksos/turbo, og kunne risikere turbo havari. Hva ville dere si er hoved grunnen til å montere boost controller da?
Legg innLagt inn:10 feb 2006 22:08
av sleeper
på noen biler så kan turbotrykket øke såpass mye at motoren ikke tåler det!
(f.eks på supra har jeg hørt at det kan bli prob med DP og stor eksos!
men det og montere boost contoller hjelper ikke på det problemet da de bare kan justere opp trykket! ikke ned!
skal du ha det lavere må du montere en slappere fjær i WG eller restriktor ring i eksosen!( da ødelegger du jo poenget med og montere større eksos da....

Legg innLagt inn:11 feb 2006 20:01
av AeZ_
larsst185 skrev:Aez:hvor fikk du tak i DP til 90 dollar?
Kjøpte den av et firma som heter fatboysgarage.
http://www.fatboygarage.com/
Men den ligger ikke ute på siden, så du får sende han en mail og spørre han. Det var enten 90dollar eller 100...
Men husk at du må betale toll, siden det er fra firma og ikke privatperson

men den er jo ikke på mye uansett..
Legg innLagt inn:16 feb 2006 03:27
av Master
sleeper skrev:på noen biler så kan turbotrykket øke såpass mye at motoren ikke tåler det!
(f.eks på supra har jeg hørt at det kan bli prob med DP og stor eksos!
men det og montere boost contoller hjelper ikke på det problemet da de bare kan justere opp trykket! ikke ned!
skal du ha det lavere må du montere en slappere fjær i WG eller restriktor ring i eksosen!( da ødelegger du jo poenget med og montere større eksos da.... 
Boostcontrollere kan jo sette nærmest et hvilket som helst boostnivå. Hvertfall på min 3s-gte kan jeg justere fra 5psi og trinnvis til MAX av det turboen klarer. og originalt lader den med ca 10 psi.
Legg innLagt inn:16 feb 2006 07:56
av sindrejl
Master skrev:sleeper skrev:på noen biler så kan turbotrykket øke såpass mye at motoren ikke tåler det!
(f.eks på supra har jeg hørt at det kan bli prob med DP og stor eksos!
men det og montere boost contoller hjelper ikke på det problemet da de bare kan justere opp trykket! ikke ned!
skal du ha det lavere må du montere en slappere fjær i WG eller restriktor ring i eksosen!( da ødelegger du jo poenget med og montere større eksos da.... 
Boostcontrollere kan jo sette nærmest et hvilket som helst boostnivå. Hvertfall på min 3s-gte kan jeg justere fra 5psi og trinnvis til MAX av det turboen klarer. og originalt lader den med ca 10 psi.
du kan ikke sette under org trykk..det som skjer da er at den vil kjøre på det minste org trykket uansett.. kommer aldri under.