Tok meg en kjøretur nå på ca en mil.. med litt hard kjøring også. lot den stå å gå en stund for å kjøle ned turboen før jeg stoppet den. Skrudde av lokket og da fosset det jo ut litt kjølevæske, men det ser ikke ut som om det har minket noe.. med unntak av det som kom ut når jeg skrudde av lokket når motoren var varm da.. fylte på litt igjen, men selv om motoren nå var avskrudd så drev det og steg opp og ned av seg selv.. kom slike surklelyder som det kom på forige motoren min når det var luft i kjølesystemet! argh! å lufte det greiene er jo en seremoni! har aldri klart å forstå helt hvordan jeg skal gjøre det...
Om pakninga er gåen, skal det da minke jævlig fort? eller kan det skje sakte over lang tid? for jeg kan ikke se at det minket noe på den kjøreturen min.. spruta jo ut litt kjølevæske når jeg skrudde av lokket da, men ellers tror jeg ikke det minket noe. Temperaturen lå like under midten på måleren hele tiden også og varmeanlegget funker fint igjen.
Kan det være at luft i systemet har gjort at det har minket med kjølevann til det punktet der det ble så lite at varmeapparatet sluttet å funke?
i så fall hva forårsaker plutselig luft i systemet på den måten der?
PS: Denne motoren er ikke trimma, den er helt orginal. Har ikke gjort noe med den enda.

Om pakninga er gåen, skal det da minke jævlig fort? eller kan det skje sakte over lang tid? for jeg kan ikke se at det minket noe på den kjøreturen min.. spruta jo ut litt kjølevæske når jeg skrudde av lokket da, men ellers tror jeg ikke det minket noe. Temperaturen lå like under midten på måleren hele tiden også og varmeanlegget funker fint igjen.
Kan det være at luft i systemet har gjort at det har minket med kjølevann til det punktet der det ble så lite at varmeapparatet sluttet å funke?
i så fall hva forårsaker plutselig luft i systemet på den måten der?
PS: Denne motoren er ikke trimma, den er helt orginal. Har ikke gjort noe med den enda.
- MR2 TURBO -