Side 2 av 13
Legg innLagt inn:05 mar 2006 20:43
av ErikG
Har du fått intercooler kitet enda? Du bytter vannpumpe og oljepumpe i samme slengen??
Legg innLagt inn:05 mar 2006 21:17
av larsst185
ja,har fått den.ja,skifter oljepumpe pga jeg ikke skjønner helt grunnen til at lagrene mine er som di er så skal vertfall eliminere pumpa.vannpumpe skifter jeg pga jeg rett å slett ikke gidder skru mer på en stund

Legg innLagt inn:05 mar 2006 21:18
av ErikG
hmm, har ikke fått min enda!!!
Legg innLagt inn:06 mar 2006 07:46
av larsst185
Ikke?Da bør du ta kontakt med fyren.
Legg innLagt inn:06 mar 2006 17:52
av ErikG
det ble sendt 14/2/06. Når ble ditt sendt?
Legg innLagt inn:06 mar 2006 18:39
av larsst185
Har ikke peiling.Sendte du mail til han eller?
Legg innLagt inn:06 mar 2006 18:40
av ErikG
jepp.
Legg innLagt inn:06 mar 2006 18:42
av larsst185
Skal høre med han jeg
Legg innLagt inn:07 mar 2006 07:12
av ErikG
Bestilte du som Jeanett paulsen?? Da har du fått mitt kit!!!

Legg innLagt inn:07 mar 2006 07:39
av larsst185
Say what?Send meg pm!!
Legg innLagt inn:07 mar 2006 09:09
av larsst185
Noen som kjenner til muligheten for å shimse oljepumpa for å øke oljetrykket litt?Ser på engelske forum at dette har blitt gjordt,men er det egentlig nødvendig?
Legg innLagt inn:07 mar 2006 09:59
av CelicaTurbo
har blitt diskutert nylig på mr2oc.com, samt behovet for oppgradert pumpe, og konklusjonen var at shimsing av orginal pumpe ikke var hensiktsmessig med mindre den også ble modifisert for høyere flyt, og selv det var det usikkert om var noe spesiellt nyttig: orginalpumpen er i stand til å lage mer enn nok oljetrykk ved høyt turtall. Ventilen som shimses for å øke trykket har jo som oppgave å hindre for høyt oljetrykk på høyt turtall, bare det i seg selv betyr jo at pumpen kan levere tilstrekkelig (gitt at den ellers er i god stand så klart).
Legg innLagt inn:07 mar 2006 11:27
av larsst185
Ja,jeg har ny pumpe så da setter jeg den i som den er.Liten update på motoroverhalimga:pga feilbestilling var alle lagrene til veiva som jeg hadde fått,feil
Skulle sette det sammen i går,men nå får jeg ikke lager før torsdag så det blir skruing i helga ser det ut som.Dritlei å ha bilen i atomer nå...

Legg innLagt inn:07 mar 2006 17:11
av larsst185
Fått gjordt litt småting idag.Laga nytt varmskjold over manifolden (ser vertfall bedre ut en det gamle),polert litt på slangestussen som står før turbo da den så ut som f.. før.Fikk også laga overgang så jeg kan ha oljetrykkslys i tillegg til måler inni bilen.Føler det litt utrygt med bare en treig måler.
Legg innLagt inn:08 mar 2006 01:40
av GT4 CS
larsst185 skrev:Noen som kjenner til muligheten for å shimse oljepumpa for å øke oljetrykket litt?Ser på engelske forum at dette har blitt gjordt,men er det egentlig nødvendig?
Det sitter jo en ventil som oljefilteret er skrudd fast i, byttet min nå i et forsøk på og bli kvitt dårlig/tregt oljetrykk ved kaldstart, vips så ble problemet løst, kostet meg 350kr, er jo mulig denne ventilen er treg på din motor og?