Side 2 av 2
Legg innLagt inn:10 mar 2006 14:45
av Master
Er dempermansjettene dine ødelagte tar du livet av demperen rimelig fort. Og når du først skal bytte så er det jo like greit å kjøpe de fra Toyota som originalt er kortere bumpstops på ja (92+)
Ellers når du skal skifte demperene så er denne siden en fin guide:
http://www.turbomr2.com/MR2/HowTo/Suspe ... trut-1.HTM
Legg innLagt inn:10 mar 2006 20:25
av lasse
TheStig skrev:ja enig, hvis mansjettene er kake så er det greit å kjøpe nytt, men pointet mitt var at mange er så opptatt av å ha alt originalt osv. Er helt bortkastet i mitt syn
Ellers lager KONI bumpstops som er helt rå. De er kortere og progresiv så får ikke den brå stoppen når man bunner demperen.
Har du kjøpt inn nye dempere? Hvordan?
Tror nok jeg bare kliner til med 92+ greiene.
Originalt ja, da kunne jeg jo kjøpt originaldempere...
Har ikke handlet enda, den bukken jeg skal få låne er opptatt med en mustang frem til våren, så det er ikke bråhast, kommer til å kjøpe gule koni.
Legg innLagt inn:15 mar 2006 15:19
av Clinton
Litt uhøflig å bryte inn på tråden her men emnet var ganske passende.
Jeg må også bytte dempere men får beskjed om at dempefoten bak, er sveist sammmen der det skal være en mutter på toppen for å skru ut demperen. Ser ut som det er fabrikksveist.
Er dette normalt? Noen som vet? Det er en 92 JDM turbo det er snakk om.
Legg innLagt inn:15 mar 2006 16:10
av ADHD:-)))
Hei!
Vel de kan kansjestemme de att din demper er sveist! å du må kansje kjøpe nye demper bein siden eg kjøpte den girkassa av Kristian å de var ågså en turbo kasse med oppheng såm eg ågså såg de att de var heile/sveiste dempere på de eg fikk av han å de ågså var en JDM kasse så de virker som omm att de er en anna dele sortemang de nede men eg har jo ikke sett vordan de ser ut på en europeiske turbo model heller da!
De må nåkk noen andre bekrefte eller avkrefte omm de er bare JDM turbo modellene som har heile/sveiste fjerbein (de eg vill kalle LITE service vendlige fjerbein!!!:-( )
Håper dette kan vere til hjelp!!?
Legg innLagt inn:15 mar 2006 17:34
av Clinton
Jeppers.
Du har nok rett i det, forskjeller kan være til stede på europeisk og JDM, det er nok stor mulighet for det.
Lite service vennlige er jeg helt enig i, pokker til greier det der. For å tjene penger på fjærbein kanskje, hvem vet.
All bistand er til hjelp vettu, takker for d!
Legg innLagt inn:17 mar 2006 00:40
av Andre
Du bør kanskje også vurdere å kjøpe nye linkstag i tilfelle du ikke får løs umbraco skruen på de gamle. Samme gjelder også krashboltene som av og til sitter som bare f... Trenger du dem ikke så får du sikkert returnet varene til Toyota.
Legg innLagt inn:17 mar 2006 07:10
av Clinton
Det blir så jeg bytter ut hele skiten, nye bein hele veien rundt. Man finner KYB AGX dempere på ebay til lattarlige 277dollar for fire stk pluss frakt og eventuell toll selvfølgelig.
Det blir AGX eller orginale, får se hvor mye pes det er å hente fra ebay.
De orginale er forresten KYB de også ifølge Toyota Tr.heim, dog ikke justerbare.
Er de orginale demperne til turbo gode greier eller er det penger ut vinduet, hvis man vil ha allsidige dempere?