Side 2 av 3
Legg innLagt inn:21 sep 2003 21:40
av Mr2 Mk2
Faen så vanskelig det skal være da!
But keep on tryien..så blir det enklere for oss i den senere tid;)
4AGZE
Legg innLagt inn:02 okt 2003 12:00
av Kenny
detta går dårlig...
Har fått nei av toyota norge.. .ikke helt uventet akkurat..
Toyota i danmark var ikke serlig interessert de heller..
Har sendt mail til toyota i england, så får vi se om jeg hører no derfra...
Noen som har peiling på om du kan få godkjent motoren hvis du stiller ned ladetrykket, sånn at den ikke yter mer enn 125HK ?
Legg innLagt inn:02 okt 2003 15:28
av MRQuoc
en jeg fikk mail av har fått seg 185hk 4agze , hentet bilen i danmark idag tenker jeg.. vet ikke om den er godtkjent om den kjører uten det
tror nok vi alle kommer til å drite i det,
Legg innLagt inn:02 okt 2003 17:50
av Kenny
surt om det skulle skje noe da.. med regress å sånn tenker jeg på...
Skal ringe toyota sverige i morgen... er ikke villig til å gi meg helt eda.. Fikk tips av en fyr på funnemark i kongsberg om at det hadde vert en del mer av de litt sprekere toyota modellene i sverige en det har vert her, selv om jeg vet at det er liten utbredelse av MK1 der...
har foresten finni ut at 16v lokket ikke paser på 20 v.. hadde et lite håp om at det skulle funke, men nei... Men hva er egentlig så farlig med å bruke en 4age 20v.. den heter jo 4age den også.. når jeg snakket med toyota norge fik jeg bare beskjed om at det bare var 4age som var godkjent. hørte ikke noe om at det måtte være 16 v.. ??? men men samma det...

Legg innLagt inn:02 okt 2003 17:57
av MRQuoc
16 eller 20 ventiler .. står ikke noe på papirer , så 20ventiler er vel greit fra mitt syn .. tror ikke det skal være store problemer med det,
som du sa , var det 4AGE , hvor mange ventiler det var , står det ikke noe på papirer
Legg innLagt inn:02 okt 2003 18:16
av Kenny
synes egentlig det hadde vert rart om de hang seg opp i det... det er jo i utgangpunktet samme motoren, bortsett fra toppen som gjør at den yter litt mer hester...
Legg innLagt inn:02 okt 2003 21:26
av Amund
papirer får du vel neppe, kanskje (var det båstad eller noe i den duren..), som har den eneste orginale 4agze'en i norge har noen papirer?
Ellers er det vel noe som heter å "konventere". og dersom du har papirer på at effekten er "124"hk, skulle vel det gå greit? Såvidt jeg forstår, så var de det toyparts mente.
Legg innLagt inn:07 okt 2003 15:52
av MRQuoc
på vognkortet står ikke "effekt" oppgitt , som i andre land.. , dermed kan man jo blåse i akkurat det ? .. de kan jo ikke stoppe for å sjekke effekt på bilen , når det ikke står noe som helst om det på vognkortet ..
Legg innLagt inn:07 okt 2003 17:19
av Amund
står effekt i mitt vognkort, siden den er importert...

Legg innLagt inn:07 okt 2003 20:58
av bose
Det står ikke effekt i vogn-kortet mitt. Er det bare å spare til en 20v da...

Legg innLagt inn:07 okt 2003 21:07
av Amund
sålenge det står det samme nr på blokka som før, i teorien vil det si å bruke samme blokka, men med ny topp...
For nr på blokka kan vist sjekkes opp mot understellsnr.
Men toyota vet jo hvor mange hk den har orginalt, så mere hester skal jo i teorien godkjennes uansett. hadde vel kanskje blitt litt "lett" for meg uansett?

men 160 ponnier er jo greit det!
Legg innLagt inn:08 okt 2003 02:16
av bose
20v toppen passer vel ret på 4A blokka vel?Er det ikke olje-jølte stempler på 4AGE20v da?Uansett er ikke det bare ett skilt som er nagla fast?burde være grei skuring å bare bytte det over da
Legg innLagt inn:08 okt 2003 16:22
av Mr2 Mk2
bose skrev:Det står ikke effekt i vogn-kortet mitt. Er det bare å spare til en 20v da... 
hmm vet du noe sånn CA pris dette varier jo såklart men bare ca..Har også tenkt på 20v før noe videre prosjekter..?
Legg innLagt inn:08 okt 2003 22:12
av bose
sånn ca 20lapper inkl import tror jeg.
Legg innLagt inn:08 okt 2003 22:31
av Amund
det er omtrent det samme som jeg regner med å legge ut det...
Men er garantert lettere å få godkjent!
