Side 2 av 2

Legg innLagt inn:18 apr 2006 14:04
av sleeper
FireWalk skrev:14,7 er vel ansett som det som er optimalt ikke bare for motoren, men også for katalysatoren.. motoren kan vel strengt talt gå litt magrere enn det. Når jeg tenker på optimalt så tenker jeg på det som er optimalt med tanke på effekt ut av motoren, og ikke med tanke på å ta vare på katalysatoren da jeg jo ikke har noen katalysator lenger.. :twisted:
stemmer godt det!! en motor går ikke billigst på 14.7! er vel rett over 16 som regnes som opptimalt for økonomi!

Legg innLagt inn:18 apr 2006 16:35
av Larsen
Fikk du godkjent bilen uten katalystor firewalk?

Legg innLagt inn:18 apr 2006 19:34
av FireWalk
Larsen skrev:Fikk du godkjent bilen uten katalystor firewalk?
har ikke fått godkjent den enda.. venter på nye bakdekk. Nå er det nedslipte toyo dekk, eller "formel 1 dekk" som står på. ;)

så snart dekkene kommer skal jeg stikke å vise den. så får jeg håpe på det beste :)

Legg innLagt inn:23 apr 2006 17:43
av Master
Nå har jeg kommet hjem fra en lengre tur med MR2'en min. Har fått målt forbruk på langkjøring for første gang etter at jeg bytta de to slangene mellom AFM og Turbo.

På 320 kilometer med nordnorsk vei (telehiv så det suser etter - må bremse ned for å ikke knuse bilen) med flere fjelloverganger og uten å ta hardt i ca 30-40 forbikjøringer (les: litt godt driv) 1.2 bar. Vinterdekk og vått føre med masse vanndammer brukte turboen min 0,86 L på MILA. :D

Original EMS og sikkert sliten O2-sensor. Vil si meg strålende fornøyd med det! ;) tviler på det er så ekstremt stor forskjell på normal kjøring som du sier FireWalk ... men selvfølgelig er det sikkert bedre ved småkjøring/banekjøring da 3s-gte ems'en bare pøser på med bensin over 12psi på en allerede rikt mata motor.

Ah, godt å ha nesten halv tank igjen da jeg før har måttet fylle :D Alt pga de jævla AFM slangene med sprekk i...

Legg innLagt inn:23 apr 2006 17:50
av sleeper
vil si at det er sinnsykt bra til en 3sgte og være....
nå går vel mr2`n billigere pga mindre vekt og 2wd en gt4`n men jeg greide aldri og få den under 1.1l på langkjøring!...(nå ligger den på ca 0.85..)