Side 2 av 9

Legg innLagt inn:25 apr 2006 08:03
av Hammeren
venter på den h..... trykkplata enda :twisted: :twisted:
ja bruker rustfrie, tynnere vegger og stivere. men sveiser med vanlig mig, så blir ikke "rustfritt" for det.
uts :?: nei her går det i 9" vinkelsliper, gammel mig-app og sliperuller fra clas ollson :wink:
men vurderer å innvestere i verne briller 8) , bilr en del heft med lege besøk for å rense øya for spon :roll:
har tre turer til legen samme dag som rekord. he he.

Legg innLagt inn:25 apr 2006 08:40
av sleeper
trur nok det blir billigere og kjøpe deg noen vernebriller...

men et lite tips: du burde fjerne alt gods som du ikke trenger på flensen til manifoilen (mot toppen)
når den er hel sånn som du har laget den så vil den slå seg veldig fort!

Legg innLagt inn:25 apr 2006 21:36
av Hammeren
ok så du mener jeg skal skjære bort alt ekstra gods?
den vridde seg jævlig under sveisinga, men har hatt den i benken og plana den.

Legg innLagt inn:25 apr 2006 21:52
av sleeper
Hammeren skrev:ok så du mener jeg skal skjære bort alt ekstra gods?
den vridde seg jævlig under sveisinga, men har hatt den i benken og plana den.
jeg skjæte ut flensen min med vannskjærer etter eksospakningene! det ble sinnsykt bra!
så prøv og skjær vekk alt som ikke eksospakningene tetter!

Legg innLagt inn:25 apr 2006 21:59
av Hammeren
dårlig med tilgang på vannskjærer. redd for at hele driten vrir seg hvis jeg bruker skjærebrenderen.

Legg innLagt inn:25 apr 2006 22:04
av sleeper
Hammeren skrev:dårlig med tilgang på vannskjærer. redd for at hele driten vrir seg hvis jeg bruker skjærebrenderen.
vil tru at den kommer til og gjøre det uansett jeg! :wink:

Legg innLagt inn:25 apr 2006 22:47
av cs2451
få den skjært med laser-brenner. tror ikke den vil vri seg da. iallefall ikke mye.

Legg innLagt inn:26 apr 2006 08:40
av Hammeren
kjenner ingen som har noen av delene....
prøver den slik jeg, enkel sak å fikse hvis det blir lekk.
tror kroppen har ferdig flens som er skjært etter pakningen. to separate deler, med to hull i hver del. får ev sveise på sånne senere.

trykkplata var sendt i retur, ny sendt fra usa i går. shimsen til ventilene har blitt borte i posten. bare helv..... :evil: :evil: :evil:
blir vist aldrig ferdig med denne dritten jeg :( .

Legg innLagt inn:26 apr 2006 09:23
av sleeper
flensen skal ikke deles til 2 deler! den skal henge sammen der den øversta bolten til manifoilen er (mitt på)

Legg innLagt inn:26 apr 2006 21:06
av Hammeren
ok.skal sjekke det. må ned til kroppen til helga og hente ac pumpa, så jeg får laget ny downpipe. men mener de var delt i to jeg.

Legg innLagt inn:26 apr 2006 21:24
av sleeper
Hammeren skrev:ok.skal sjekke det. må ned til kroppen til helga og hente ac pumpa, så jeg får laget ny downpipe. men mener de var delt i to jeg.

ja, pakkninga er delt i 2 men du brhøver ikke dele manifoilen!(ivertfall sånn jeg forsto du tenkte og gjøre!?)

Legg innLagt inn:02 mai 2006 22:30
av Hammeren
sjekka de andre grenrør flensene, ja de var delt i to.
bruker bare 6 skruer på de, bildet viser grenrør til 185.
205 grenrøret skal vist nok se anneledes ut (de som han bygger),
har ikke sett det.
er det like mange skruer på manifoilen på gen 2 og 3?

Legg innLagt inn:02 mai 2006 22:36
av celica_st185
Trodde noeb hadde 9 bolter.... Hvem er det som lager grenrøret som var på bildet?

Legg innLagt inn:02 mai 2006 22:38
av Hammeren
fikk laget meg ny downpipe i helga, ble grei nok.
laget nye stusser for olje ut av blokka, inn og ut turbo, og inn i blokka.
levert de på tig sveising i dag, ble bra. bilde kommer :wink:

Legg innLagt inn:02 mai 2006 22:42
av Hammeren
telte til 8 på min jeg, men er litt svimete da :oops:
ikke sikker :roll: .
grenrøret blir laget av fastmec i sverige. jævlig bra gass respons iflg han.
dyrt!!!!!!!! ca 9 lapper :shock: