Legg innLagt inn:11 mai 2006 13:01
sindrejl skrev:Kan ikke skryte på meg at jeg har noe erfaring med PowerFC nei. Av en eller annen grunn inbilte jeg meg at det var en av de mange piggyback systemene man får kjøpt.FireWalk skrev:Nå må dere ikke forveksle piggyback løsninger med komplett datasprut da. For å bytte hele ecuen med en ettermarked enhet, det er ikke gjort på 5 minutt, langt derifra. 5 dager kanskje.. Man får kjøpt systemer som er så nært plug and play som man kommer, men man må fremdeles stille inn ganske mye og tune den godt før den går skikkelig.du har aldri hørt om PowerFC du? den byttes på 5min fordi den kommer ferdig med en basemap som er faktisk hakket bedre enn original mappet.. men kan likevel være lurt å få den programmert på rulle når man har muligheten, da den er som org ecu.. går litt vel rich for å spare motor.
Jeg hadde iallefall gått for datasprut om jeg først måtte bytte ecuen. Du kan jo alltids sjekke på EBAY og lignende sider for å se om noen har noen brukt mk3 ecu billig. Hvis ikke er nok datasprut veien å gå.
Men er det slik å forstå at tabellene dens er låst? det høres jo i så fall veldig merkelig ut. Da er det jo ikke noe fullverdig datasprut i mine øyne iallefall, for det som er alfa omega med datasprut er jo muligheten til å gjøre forandringer og tilpasse hjernen til akkurat din motor.
Men som celicaturbo sier; det er nok billigst om han klarer å finne en brukt ECU fra en skrotet mk3. Det er definitivt det enkleste iallefall. Har fint lite erfaring med MK3, men tviler på at det er så forferdelig mye å hente ved å gå over på datasprut uten å gjøre andre vesentlige modifikasjoner på motoren..