TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Audi A4- hva synst dere?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#172512  av jsun

Skylar skrev:Men det virker som om at A4`en er en bil med mye problemer.
Stemmer dette eller er det bare det at noen dere kjenner har tilfeldigvis hatt problemer med bilen?
Og hvis det er mye problemer med denne typen, hva årsmodell er det da snakk om`?
Forrige modell, den nye som kom 2002-2003 (om jeg ikke tar feil) har ikke hatt de samme feilene (primært understell og bremser på forrige).
Dog. har jeg hørt om røket girkasse, sprukket vindu (spenning i karrosseriet), feil på lading av batt....... Men det virker ikke som seriefeil.
Ikke glem at bilen er solgt i ett stort antall. Men dette er fra 3 bekjente av meg som har "den nye A4" :wink:

#172520  av Skylar

hmm, finner det vanskelig å tro at alle de bilene har de samme feilene.. er jo klart at det vil være feil med noen av bilene..

hmm, ja hva sier dere da, er det slik at dere vil fraråde meg å kjøpe en slik bil ? er jo mye penger og vil liksom ikkje kaste de vekk!

Noen andre biler å anbefale?

Takk :D

#172522  av BrennaRacing

Vi hadde en 2001 Audi A4 1,8t i to år...Var ikke no særlig mye feil med den som jeg kan huske....Kan ikke si så mye om audi, men hvertfall de volkswagene jeg har vært borti er ikke helt i 100....En kamerat måtte sende inn en 2002 Polo for å fjerne rust rundt dørene..

Men Andy Celica: Det er jo ikke annet enn forventet at Toyota kan mindre om Supra enn Audi kan om a4...Er ikke så sykt mange i norge som har supra, å de fleste kjører nok den et annet sted enn Toyota når den blir ødelagt...Er derimot ganske utrolig, som jeg å artic_celi sier at VAG må ha 6 forsøk på å finne ut av en kjølevæske lakkasje (byttet vannpumpe 5 ganger) og et elektrisk vindu

Vil forresten ikke fraråde deg å kjøpe bilen...Morsom å fin bil...Men du finner nok bedre/morsommere biler til samme pris...Har som sagt ikke så mye erfaring med feil ol på Audi

#172527  av Skylar

Ok. Takk skal du ha :)

#172533  av Skylar

Det er jo fine biler :) Men er det ikkje ganke mange ungdommer som har slike? Kunne tenkt meg noe alle andre ikkje har

#172534  av BrennaRacing

Da burde du hvertfall ikke velge a4...hehe...GÃ¥r jo en del av dem rundtomkring

Hvis du skriver prisklasse og kriterier her, så er det sikkert mange som har gode forslag

#172536  av Skylar

Er vel ikkje så mange ungdommer som kjører rundt i den bilen eg begynte tråden med vel?

Kriterier:

1.Bilen MÅ være fin å se til.
2.Bør være plass til minimum 4 pers.
3.Bør helst har litt motor, rundt 200 hk (med eller uten chip, men hadde vært gøy med turbo)
4.Bør være noelunde ny (2000 ++)
5.Prisklasse: opptil 250 000 kr
6.litt mindre viktig men hadde vært fint hvis den hadde sett noelunde fin ut inni, skinn osv tenker eg på..

Da er det bare å komme med forslag
:D

Takker på forskudd

#172549  av BrennaRacing

#172557  av Skylar

Flotte biler du hadde funnet :D

LIkte den nr 2 eg og men hvordan er det å kjøpe trimmede biler da? er ikjke de som oftest skakkjørt?

vet eg høres kresen ut men eg synst eg har lov å være det litt når det er snakk om den summen med penger.. EG synst det er mye ihvertfall :)

#172559  av BrennaRacing

Leste faktisk ikke teksten på bilen før jeg la de ut...Men når jeg leser det nå så er jeg litt enig med deg....1,3 bar :shock: Går nok fint an å kjøre med, men man får nok en del mer problemer etterhvert...

Gå for bil nummer 1 da...Den er jo litt billigere, så da kan du jo bruke litt penger på å få den til å se ut som bil nummer 2...Hehe
Selv om Impreza ikke trenger så mye for å bli pen :D

#172561  av Skylar

hehe, nei det er flotte biler, ingen tvil om det..

Huff, synst dette var vanskelig, min første fine dyre bil og så er det så mye å velge i og så MANGE meninger om alle de forskjellige bilene :lol:
Kunne vel egentlig ikkej forventet meg noe annet når eg spør folk rundt om, det eg skulle gjort var bare å kjøpt en bil eg likte og tatt prob (hvis de kom) under veis..

#172597  av BrennaRacing

Det er sant...Har man en grense på rudnt 70 og har noen kriterier som er litt vanskelig å innfri (feks bakhjulstrekk) så er det litt lettere :D

Men du må jo seff velge bilen du vil ha selv...er alltid noen med gode å dårligere erfaringer med de forskjellige bilene...

Men hvis jeg hadde stått mellom en audi a4 og den impreza stasjonsvogna hadde jeg lett valgt subaru...Den går bedre, 4wd, kulere utseende pluss at det er litt færre av den enn det er av A4 :D

#172630  av Skylar

Audien og har jo quatro+ at eg synst a4`en er finere.. blir det impreza så blir det nok den typen som var nr 2 på den lista du la frem.

Men takker for all hjelp:)

Er bare å komme med forslag folkens

#172645  av GT_rider

Skylar skrev:Er vel ikkje så mange ungdommer som kjører rundt i den bilen eg begynte tråden med vel?

Kriterier:

1.Bilen MÅ være fin å se til.
2.Bør være plass til minimum 4 pers.
3.Bør helst har litt motor, rundt 200 hk (med eller uten chip, men hadde vært gøy med turbo)
4.Bør være noelunde ny (2000 ++)
5.Prisklasse: opptil 250 000 kr
6.litt mindre viktig men hadde vært fint hvis den hadde sett noelunde fin ut inni, skinn osv tenker eg på..

Da er det bare å komme med forslag

Takker på forskudd
Å nei...er det ikke mange ungdommer som kjører rundt i relativt ny a4?? Vet om en del jeg da. Vil faktisk tro det er flere ungdommersom kjører 200mod+ a4 enn Celica.;) Og celica oppfyller vel også 80% av kriteriene dine??
Ellers hadde jeg gått for Impreza før Audi..det er nå helt sikkert..Impreza er bare helt råå.:D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8