TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har peil pÃ¥ celica mk5?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#19222  av GT4 CS

Min er fra Sveits, og mangler bare setevarme :( Det kan bli kjedelig til vinteren med stivfrosne skinnsetene, og ingen varme. FÃ¥r vel sette inn en slik en kupevarmer.

#19238  av CelicaTurbo

Kunne gjerne tenkt meg å fjernet allt det som tar vekten på min bil jeg, bruker aldri soltaket, AC fungerer ikke og front- og bakfangere er jo lettere på CS. Bilen er rett og slett for tung med allt dilldallet så den trenger seriøst en slangekur :? Bilen min veide 1535kg med halv tank bensin og uten personer i. Det er rimelig mye for en bil som ikke er større...

#19241  av kennethx

turboen min....ikke mye keramisk den. Det sorte er forøvrig sot, som gikk vekk når du tok på det med fingeren.

#19271  av CelicaTurbo

Den keramiske turboen er stål på kompressor (innsug) siden også.. er liten forskjell der.. det er på eksossiden det aktuelle ligger, noen sier det bare er akslingen som er keramisk mens jeg har sett bilder av en knust turbin så jeg vet ikke helt. Er jo mulig det eksisterer begge varianter?

#19383  av Espen H

Hvor mange hester har de målt i hestekrefter da?

YHvordan er forresten mulighetene for å dra fler hester ut av motorene? Har CSen og GT4en lik motor? Hva slags motor er det forresten?

Noen andre som kan si hva de betaler i forsikring (og hva slags forsikring)?

#19388  av tbergstad

gt4-204hk
cs- 209hk
Veldig lett å dra mere hk fra disse bilene. Samme motor, men cs har vannavkjølt intercooler.3s-gte

#19419  av CelicaTurbo

Forsikring varierer ekstremt fra person til person, selskap til selskap og hvor du bor. Et selskap som noen har billig forsikring i kan gjerne være skamdyrt for deg. Det eneste du kan gjøre for å få svar på det er å ta en skikkelig ringerunde, og husk også å forhøre deg i banken som du vil ta opp lånet hos. Det hender de gir gode forsikringsvilkår for å sikre deg som lånekunde (for det er jo der de tjener gode penger)..