TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bleed valve med vsv?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#19552  av funkes

chris skrev: Haha!! En ting skal du ha, du er nok den frekkeste her inne :mrgreen:
Takk, jeg prøver så godt jeg kan 8)

#19560  av CelicaTurbo

for å være helt ærlig er det nok en vesentlig fare for at den sotes ned i mitt eierskap ja, ikke nok med at jeg stort sett kjører ganske pent, men den går alt for rik på bensin også av en eller annen grunn.. dvs, tennpluggene er svarte ihvertfall, men en måling på ca 0.9 på langkjøring er vel ikke sååå alt for ille for denne motoren? Var 1.1 før jeg byttet lambdasonde :)

#19639  av sleeper

Hvor mye ga du for en ny lamda da??
hvordan sjekker jeg om dener gåen???
syntes bilen bruker litt mye bensin......den fjusker og soter noe helt for j....... og bruker 1.3 på mila!!!!!
hvis jeg holder et ark foran eksosen og ruser litt så rener det av arket etterpå.......

#19659  av CelicaTurbo

jeg viste den var gåen pga at bilen gikk bedre når jeg koblet den ut og da ignorerer ECU signalet (men kjører litt fetere blanding enn nødvendig). Jeg husker ikke hva jeg betalte men jeg kjøpte den til MR2'en fra England for lenge siden men kom meg aldri til å bytte den.. Fra toyota koster den vel rundt 1500-1800 tenker jeg, muligens noe mindre.

#19728  av sleeper

okay....
*går ut og river ut kontakten*

litt off topic men: er det vanlig at det nermest spruter fra eksosen når jeg ruser med bilen???

#19730  av sleeper

men betyr det at hvis bilen går akuratt like bra når jeg har tatt og koblet den av så er den også gåen????

#19731  av erling

sleeper skrev: litt off topic men: er det vanlig at det nermest spruter fra eksosen når jeg ruser med bilen???
Hvis motoren/eksosen er kald kommer det vann ut ihvertfall. Av 1 liter bensin dannes ca 8 liter vann. Det går ut eksosen. Når eksosanlegget er varmt forblir vannet som vanndamp gjennom rørene og synes ikke. :)

#19775  av CelicaTurbo

sleeper: om bilen går jevnere når sensoren er koblet av så har du en synder. Men motoren kan gjerne dra litt svakere pga feitere blanding, eller slite med å holde seg gående om du kommer litt lavt på turtallet når du løser clutch f.eks.. men går den jevnere med sensoren koblet ut så tyder det på at sensoren er et problem ja. Det er også en testeprosedyre for sensoren, sjekk linksiden tilgjengelig fra forsiden, link til "MR2 BGB" derfra og finn diagnosefremgangsmåten under "emissions controll" eller noe slikt..

#19854  av sleeper

hm... skal teste jeg!!! :D

Har verkstedboka på motoren!! :D
der sto det masse kjekt egentlig......