Side 2 av 2
Legg innLagt inn:21 jun 2006 22:03
av sindrejl
evneveik skrev:sleeper skrev:husk at det er vel ikke så veldig sundt og puste inn noe av støvet som komer når du tømmer en kat... 
Mye som ikke er sundt 
Men er det bare å fjerne innmaten, eller må jeg sette inn et rør også? Bare mener å ha lest at det var lurt å putte inn et rør også pga lyd elns
like greit å kjøpe ny downpipe kanskje? jeg bestilte nettopp ny mani og downpipe

mest for å kunne pakke dem pent inn i varmeisolerende bånd.
Legg innLagt inn:21 jun 2006 22:05
av sleeper
Legg innLagt inn:22 jun 2006 15:22
av 2fastgt4
dette spora litt av som vanlig
det leteste for deg er å vise bilen ett annet sted med varm motor,den SKALL være varm ved måling.
og det er mange andre som ville ha godkjent den på 0,55 spesielt hvis motor er kald.
og du kan vise bilen din akkurat der du vil,selv på andre gangs kontroll.
når jeg tok min så starta verdiene på rundt 7,0 ved helt kald motor men etter 10 min så datt den ned til rundt o,55 uten catt

Legg innLagt inn:23 jun 2006 08:50
av evneveik
2fastgt4 skrev:dette spora litt av som vanlig
det leteste for deg er å vise bilen ett annet sted med varm motor,den SKALL være varm ved måling.
og det er mange andre som ville ha godkjent den på 0,55 spesielt hvis motor er kald.
og du kan vise bilen din akkurat der du vil,selv på andre gangs kontroll.
når jeg tok min så starta verdiene på rundt 7,0 ved helt kald motor men etter 10 min så datt den ned til rundt o,55 uten catt 
Litt avsporing er da som regel bare gøy
Men jeg er fornøyd med kun en feil egentlig, hadde det vært meg så hadde jeg funnet en haug med feil, mulig jeg er perfeksjonist. Men skal prøve med nye plugger, er lenge siden de ble skiftet uansett.
Igjen, takk så mye for hjelpen folkens

Legg innLagt inn:23 jun 2006 09:20
av Speeder
Legg innLagt inn:23 jun 2006 16:56
av evneveik
Fikk den godkjent idag når jeg var å la om dekk hos et annet verksted. Høyeste måling da var 0.06, uten at jeg gjorde noe annet enn å kjøre den varm rett før målingen.
Det beviser jo at det første verkstedet enten har bare satt en verdi eller målt den med en gang de startet den.
Så er det nye spørsmålet, klarer den avgass kravet uten katalysatoren? Ikke at jeg bryr meg så mye siden jeg sannsynligvis har solgt den innen 2år,men er jo greit å vite.
Er jo orginalt anlegg, men hvor mye kan jeg forvente å få av effekt?
Legg innLagt inn:23 jun 2006 19:16
av CelicaTurbo
Normalt skal den klare kravet uten katalysator men katalysatoren er fremdeles påbudt, til opplysning

Det er nok varmkjøringen som manglet ved første test, det står faktisk i biltilsynets veiledning at bilen skal varmkjøres skikkelig før test, enten ved prøvetur eller ved tomgang i xx minutter.
Legg innLagt inn:16 aug 2006 15:47
av Rømmling
min celica2.0 GTi 90mod
er den så gammel at den ikke går innen for avgass grensene??
har hatt min på EU sjekk i dag og den er høyere en 0,5
kun 2 feil. ene var rele som jeg hadde glemt å feste igjen og det andre er feil justert høyde på ene lyset så godt fornøyd.
Legg innLagt inn:16 aug 2006 16:10
av sleeper
er vel alle bilen som er reg etter 1.1 89 som skal ha under 0.5mmm (min må ivertfall ha det og den er en 89 mod..
Legg innLagt inn:16 aug 2006 20:32
av oleb
Hadde AKKURAT samme problemet på min da jeg hadde eu-kontroll i juli.
Fikk 0,55 og toerfeil.
Kjørte bilen skikkelig varm, og målte på et annet verksted --> 0,47 og godkjent (innholdet i min kat. var banket ut).
Så det trikset med å kjøre bilen skikkelig hardt før en tar den på kontroll, er nok i aller høyeste grad aktuelt.
Legg innLagt inn:17 aug 2006 09:24
av evneveik
Rømmling skrev:min celica2.0 GTi 90mod
er den så gammel at den ikke går innen for avgass grensene??
har hatt min på EU sjekk i dag og den er høyere en 0,5
kun 2 feil. ene var rele som jeg hadde glemt å feste igjen og det andre er feil justert høyde på ene lyset så godt fornøyd.
Så igjennom papirene for de tidligere kontrollene på min, der var det alt fra under 0,5 og langt over, men godkjent uansett, så er vel noen som ikke bryr seg om det.