TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trustno1's MR2 Turbo prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

 #184949  av TrustNo1
 
Tror du missforsto meg litt, jeg skrev fordelt bak hvert sete. Altså dette er hva jeg vil få totalt, ikke bak hvert enkelt sete :)

 #185092  av TrustNo1
 
Da var prosjektet kommet litt lengre. Brownbread på plass, forsterkere motatt, og driver nå å klargjør formen for kassen bak setet.
Vedlegg
IM000029.JPG
IM000029.JPG (410.19 kiB) Vist 1315 ganger
IM000027.JPG
IM000027.JPG (350.65 kiB) Vist 1315 ganger
IM000026.JPG
IM000026.JPG (358.12 kiB) Vist 1321 ganger

 #185097  av MR2WideBody
 
Rimelig godt isolert der nå ja, og de forsterkerne var jo ikke akkurat veldig små nei, skjønner hvorfor du funderte på plasseringa av de..

Men det så utrolig bra ut 8)

 #185105  av TrustNo1
 
Jepp. Alt jeg mangler nå er frontsett og sub elementer, samt uhorvelig masse arbeid :P

Er ganske spennt på hvordan resultatet blir. Planen er å gjøre det så stort som mulig, uten at det er noe umiddelbart blikkfang. Kassen bak skal jeg prøve å få til å se ut som en hel bakvegg, så den ikke er så veldig synlig.

 #185170  av angrykid
 
Jepp, misforsto så det holdt der. :-D hehe.. Men ja, dette tror jeg kan bli solid. In you I trust, eller noe slikt? hehe..

Hvordan er muligheten for å gå for 3x8" og hvis det ikke blir bra, gå for 2x12" i samme kassa? eller blir det vanskelig, med tanke på at du må lage den forhøyningen i bunn på kassa med 8"?

Ideen med hel bakvegg har jeg fundert på lenge jeg og. Bare synd jeg er så lite teknisk av meg, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte for å få det til.. mulig jeg bare ordner noe greier i filt å smører komponent+herder over det for å få ett stivt grunnlag, og så videre med glassfiber over.. det kan jo kanskje fungere, eller er det bedre å gå for f.eks kryssfiner? men det veier jo litt, og er ikke særlig stivt. :|

PS: har du startet opp motoren med kun brownbread'en i, for å høre om det blir vesentlig bedre, eller om det var bortkasta penger?

 #185189  av TrustNo1
 
angrykid skrev:Hvordan er muligheten for å gå for 3x8" og hvis det ikke blir bra, gå for 2x12" i samme kassa? eller blir det vanskelig, med tanke på at du må lage den forhøyningen i bunn på kassa med 8"?
Jeg er 90% sikker på at jeg kommer til å gå for 4 stk RF power t1 elementer i lukket kasse isteden nå.( 10", 600W RMS)
Ideen med hel bakvegg har jeg fundert på lenge jeg og. Bare synd jeg er så lite teknisk av meg, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte for å få det til.. mulig jeg bare ordner noe greier i filt å smører komponent+herder over det for å få ett stivt grunnlag, og så videre med glassfiber over.. det kan jo kanskje fungere, eller er det bedre å gå for f.eks kryssfiner? men det veier jo litt, og er ikke særlig stivt. :|
Jeg har ikke startet med polyesteren på bakveggen enda, men begynner antageligvis i kveld. Planen min var å klippe små glassfibermatter som jeg lapper sammen litt og litt. Jeg tenkte å ikke lage hele flaten på en gang, da er tjangsen mye større for skjevheter. Antageligvis vil jeg lage bunnen først, og bare la den stå til det herder. Deretter går jeg kanskje halvveis opp på veggen, venter til dette herder igjen, så til slutt tar den øvre delen.

Gjør jeg det slik, håper jeg å kunne rette opp i eventuelle skjevheter og feil i formen før hele konstruksjonen blir feil.
PS: har du startet opp motoren med kun brownbread'en i, for å høre om det blir vesentlig bedre, eller om det var bortkasta penger?
Nei, har ikke testet det. Men det jeg har lest meg til, er at det er viktig å skille mellom vibrasjons-støy og luftbåren lyd-støy. Brownbread fjerner kun vibrasjons-støy og lavfrekvente lyder. Sannsynligvis så vil ikke motorlyden bli isolert så alt for mye.

Men bortkastede penger vil jeg ikke si at det er. Når jeg prøver å banke på en metallplate som brownbread'n sitter på så høres det mer ut som plastikk enn metall. Man hører helt tydlig forskjell på klangen med og uten.

Derimot så tror jeg at kassene jeg kommer til å ha langs veggen kommer til å isolere en god del motorstøy. Når jeg da i tillegg skal dempe kassen innvendig, så vil det nok hjelpe enda mer. I dørene funderer jeg på å legge lydisolerende filt utenpå brownbread'n igjen for å dempe mer høyfrekvent støy.

Dørene har jeg forøverig ikke isolert med BB enda, tenkte å gjøre dette mens jeg venter på at polyesteren herder i kveld.

Forøverig kan jeg si at MR2 er en veldig grei bil å strippe for interiør. Veldig enkelt og greit å fjerne det meste, bortsett i fra fothvileren til venstrebeinet. Denne satt som fy.
Sist redigert av TrustNo1 den 06 jul 2006 11:42, redigert 1 gang totalt.

 #185192  av TrustNo1
 
Kjøpte meg forøverig solfilm også der jeg handlet BB. Litt spennt på hvordan det vil se ut.

Tidligere har jeg kun brukt biltemafilm eller tilsvarende. Disse blir pene og svarte, men filmen tåler utrolig lite og blir fort ripete.

Filmen jeg kjøpte nå er av "proffesjonell" type.Den er vesentlig tykkere, og skal tåle mer. Det ligger også en tynn metallfilm inne i den som skal fjerne solvarme vesentlig mer effektivt.

Nå har jeg ikke sett den på rutene enda, men om den er som jeg tror, så er den litt mer speilaktig svart i fargen enn typisk svart biltema film. Jeg er litt usikker på hvordan dette kler hvit bil, så er litt spennt på resultatet. Forøverig tror jeg at jeg også skal sote rutene mens alt interiøret er ute, dette vil gjøre det vesentlig enklere å få sikkelig pent. Jeg burde vel også finne meg en fin hall som jeg kan spyle litt vann på gulvet for å gjøre dette.
Har sotet ruter ute i de fri tidligere og det er abselutt ikke å anbefale. Får man vindpust, så er det stor fare for at filmen blir ødelagt. Man er også omtrent dømt til å få støv og urenheter i mellom vindu og film.

 #185258  av TrustNo1
 
Artig. Har du ett bilde av hvordan du har montert de? Planen min er å skråmontere de etterhverandre i fronten. Men det hadde fint å sett alternative løsninger også

 #185424  av TrustNo1
 
formen til ene siden ferdig, straks ferdig med andre siden :)

Bilde

 #185561  av chris
 
TrustNo1 skrev:Artig. Har du ett bilde av hvordan du har montert de? Planen min er å skråmontere de etterhverandre i fronten. Men det hadde fint å sett alternative løsninger også
Jeg har de i bagasjerommet jeg :)

Bilde

 #185569  av TrustNo1
 
Ok, det så jo faktisk veldig bra ut. Men hvordan er det med varmen? I den forrige MR2'n sleit jeg noe værre med at det ble kokvarmt der inne. Riktignok var forsterkeren jeg brukte ekstremt varm.

Uansett så har jeg laget braketter som skal gjøre det mulig å feste begge forsterkerne forran, og jeg vil da ha ledig plass bak :) Kan ta ett bilde når jeg får festet de.

 #185573  av chris
 
TrustNo1 skrev:Ok, det så jo faktisk veldig bra ut. Men hvordan er det med varmen? I den forrige MR2'n sleit jeg noe værre med at det ble kokvarmt der inne. Riktignok var forsterkeren jeg brukte ekstremt varm.

Uansett så har jeg laget braketter som skal gjøre det mulig å feste begge forsterkerne forran, og jeg vil da ha ledig plass bak :) Kan ta ett bilde når jeg får festet de.
Er ikke noe problem med BD forsterkere i hvert fall.. de blir ikke særlig varme de. Pakket til og med helt fullt baki der med klær og bagasje og drit, og selv da ble de ikke spesielt varme. Spilte jo ikke på db-drag volum selvfølgelig, men likevel.

Ta gjerne bilder, gøy å se :D

 #185677  av TrustNo1
 
Min løsning blir slik:


Bilde

 #185790  av chris
 
Daamn, stort bilde :P

Ser bra ut det der! Trodde faktisk ikke det var plass til de to forsterkerne der foran. Håper du unngår støy fra servomotoren :)

Keep us posted :D

ps! fargerike kabler ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13