Side 2 av 2

Legg innLagt inn:25 jul 2006 17:47
av Dalan
CelicaTurbo skrev:hjelper dette?

http://www.mr2oc.com/showthread.php?t=193806
JA! Takk :D
Du vil få din lønn i himmelen 8)

Legg innLagt inn:26 jul 2006 09:01
av CelicaTurbo
;)

Legg innLagt inn:26 jul 2006 19:22
av Dalan
Den starter og går! :D:D:D

...men clutchen min løser ikke ut... :cry:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=

Legg innLagt inn:27 jul 2006 19:38
av Dalan
Hæhæ, ja dette var jammen moro :D
Den går så ei kula den 8)

Legg innLagt inn:27 jul 2006 20:46
av CelicaTurbo
høres bra ut.. noen kommentarer om forskjellen i kjøreopplevelse? Og kjører du standard trykk, eksos osv?

Legg innLagt inn:27 jul 2006 21:04
av Dalan
CelicaTurbo skrev:høres bra ut.. noen kommentarer om forskjellen i kjøreopplevelse? Og kjører du standard trykk, eksos osv?
Merker at den er litt tregere på responsen enn GTi'n, men det glemte jeg egentlig fort når turbo'n begynte å lade.. ;)
Det er over 80 km\t at man merker mest forskjell, det er da det begynner å gå merkbart bedre enn med 3S-GE.
Med 3S-GE var det andregiret som var morsomt, med 3S-GTE er det tredjegiret som er morsomt :D

Kjører helt standard trykk, eksos osv.
Eneste modifikasjon er Apexi luftfilter

Legg innLagt inn:28 jul 2006 07:23
av CelicaTurbo
stemmer omtrent overrens mellom de opplevelsene jeg har av de to motorene det :)

Legg innLagt inn:31 jul 2006 08:17
av jan-erik
Gratulerer med konverteringa! Tenker du koser deg nå. Har selv akkurat kommet hjem fra 2 uker ferie i utlandet, så kjenner det verker litt etter å få satt seg i MR2-en igjen :-)

Legg innLagt inn:31 jul 2006 13:29
av Dalan
jan-erik skrev:Gratulerer med konverteringa! Tenker du koser deg nå. Har selv akkurat kommet hjem fra 2 uker ferie i utlandet, så kjenner det verker litt etter å få satt seg i MR2-en igjen :-)
Takker! Skal si det er godt å kjøre MR2 igjen ja :-)

Bilen ble EU-godkjent i dag, så da er alt godt :D
Parkerte på Toyota og gikk over til Biltilsynet når jeg skulle hente oblatene mine.. Ingen vits å ta unødige sjanser :mrgreen:

Legg innLagt inn:31 jul 2006 18:37
av erling
Bra detta. :D Flinke gutten :D

Legg innLagt inn:03 aug 2006 23:51
av Dalan
Nå har jeg fått meg turbotrykksmåler også så da bar det rett inn med boostkontroller og fikle litt med den, fikk etter litt modig feilberegning med innlagte drag på 1,4 bar med dertilhørende fuelcut :oops: stilt den på stabile "bittelitt-under-1-bar" :D
Merket det ble greit mer dreiemoment, forbikjøring i 5. gir gikk en god del raskere etter justeringen :)
Neste på lista må vel bli eksos, for som kjent klarer jo ikke CT26 å holde mer enn 0,6-0,7 bar over 5k rpm..
Har også strammet inn litt på fjæra i dumpventilen så det høres ut som et nys i stedet for et blåseorkester når lufta slippes ut.. :P

Huff, kommer vel til å balle på seg med "must-haves" nå :P

Legg innLagt inn:04 aug 2006 06:58
av CelicaTurbo
hehe, "mye vil ha mer" heter det vel? Er klart det vil balle en del på seg :D