TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye plugger=effektøkning??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#21494  av CelicaTurbo

for å si det slik, det er lite sannsynlig at TTE eller TRD produserer noe som helst selv, det er nok outsourced, men, de har begge et rykte å ta vare på og deler som brukes i motorsport så dermed må de være meget kresne på kvaliteten på produserte deler.. så jeg tror man kan anta at det er bra deler, bare ikke iridiumplugger i våre motorer ihvertfall :) Bruk heller platina, eller kobber om du gidder å bytte oftere :)

#22071  av Espen H

Hørte på Toyota, der fører de denso, og mente at det var best. Har også hørt at bosch er dårlige plugger til 4a-ge. denso pluggene funger ihvertfall bra, kostet nesten ikkeno heller...

#22079  av CelicaTurbo

Denso og NGK er de to pluggmerkene som er offisiellt brukt for Toyota i våre biler, ihvertfall for MR2 mk2 ifølge manualen på bilen jeg hadde. Det er vel rimelig å anta at dette ikke varierer mye over tid og at toyota vil holde seg til de samme leverandørene. Jeg bruker Denso plugger kjøpt fra bilextra men tenkte å prøve NGK neste gang for å se om det bedret nølingen i motoren min, men har ikke noe tro på at det gjør noen forskjell egentlig.