Side 2 av 2

Legg innLagt inn:03 aug 2006 07:30
av gt4 carlos saintz
Eg ville hatt på forsterka toppakning når du først har motoren ute...

Eg har TTE pakning på min celica cs. http://www.tte.de

Eller HKS pakning.

Kanskje og ARP boltar rundt om?? http://www.bjornstadbil.no eller http://www.toyparts.no har vel det.

Legg innLagt inn:03 aug 2006 08:24
av defred
Vet ikke om dette bildet sa mere en 1000 ord!

Legg innLagt inn:03 aug 2006 08:34
av CelicaTurbo
er det virkelig varmeskjoldet som gløder der? Det er definitivt ikke vanlig, men at selve turboen gløder er helt vanlig etter ganske aktiv kjøring. Om turboen lett blir ekstremt varm kan det tyde på at tenningen er kraftig retardert, mulig pga feiljustering eller pga motorstyring. F.eks vil orginal motorstyring trekke tenningen kraftig tilbake (retardere) om den opplever kraftig tenningsbank, men det vil du definitivt merke som virkelig slappt drag i motoren.

Legg innLagt inn:03 aug 2006 08:36
av Pgus
Jeg var for treig...

Legg innLagt inn:03 aug 2006 15:42
av jensen
gt4 carlos saintz skrev:Eg ville hatt på forsterka toppakning når du først har motoren ute...

Eg har TTE pakning på min celica cs. http://www.tte.de

Eller HKS pakning.

Kanskje og ARP boltar rundt om?? http://www.bjornstadbil.no eller http://www.toyparts.no har vel det.
Jeg bytter til original, bestilte slipesett hos cylinderservice.

Legg innLagt inn:03 aug 2006 15:46
av jensen
CelicaTurbo skrev:er det virkelig varmeskjoldet som gløder der? Det er definitivt ikke vanlig, men at selve turboen gløder er helt vanlig etter ganske aktiv kjøring. Om turboen lett blir ekstremt varm kan det tyde på at tenningen er kraftig retardert, mulig pga feiljustering eller pga motorstyring. F.eks vil orginal motorstyring trekke tenningen kraftig tilbake (retardere) om den opplever kraftig tenningsbank, men det vil du definitivt merke som virkelig slappt drag i motoren.
Nei varmeskjoldet er tatt av fordi forrige eier har knekt alle skrua. er turboen og manifolden som gløder ja. lot den stå å gå i 10min før jeg stoppa. trokke tenninga er feil, skal sjekke etter motoroverhalinga. er nykking ved halv gass normalt etter ett gasspådrag?

har forresten bestilt ny termostat og radiatorlokk også...

Legg innLagt inn:03 aug 2006 19:48
av CelicaTurbo
jensen skrev:Er nykking ved halv gass normalt etter ett gasspådrag?
Igrunn skal det ikke være slik, og det er vel ikke normalt men det kan fort skje av diverse årsaker. Har du dumpventil kan jeg nesten garantere at det vil skje ;)