Side 2 av 2
Legg innLagt inn:09 aug 2006 18:49
av CelicaTurbo
st205 WRC har jo vanninnsprut montert, i tillegg til vannsprut-dyser på radiatorene (og antilag for den saks skyld). Iogmed at dette er montert som standard på den pga homogaliseringsregler så har vel defred lov til å bruke dette også? Vannspruten til radiator er vel det som er enklest å få til, vanninnsprøytningen montert på st205 WRC er vistnok av dummy-sorten, altså komplett umulig å få til å fungere, det er tilogmed montert en juksedyse i innsuget.
Legg innLagt inn:09 aug 2006 20:03
av defred
Vann innspruttet på IC er fjernet, men jeg tror ikke jeg skal montere det tilbake heller. De tiltak jeg kommer til og gjøre i først omgang er og fjerne det innerste lykteparet og lage deksler rundt radiator + og lage en plate som tetter i overkant av radiatoren, slik at luften blir ledet igjennom den. Litt klønete skrevet, men dere som har CS så sitter det en tilsvarende plate der.
Jeg oppdaget også at eksos tempratur føleren i eksosmanifoilen var løsnet. Eksos lekkasjer påvirker vist tempratur på motoren siden jeg har respons. Men først og fremst skal clutch`n skiftes slik at jeg får kjørt Trøgstad rally. Tror jeg ikke rekker så mye mer før det.
Legg innLagt inn:09 aug 2006 20:19
av CelicaTurbo
Om platen over radiator ikke er på plass er det definitivt et must

Det er godt mulig at slike enkle triks og fiksing av den tempsensoren er nok til å ordne problemet..
Legg innLagt inn:09 aug 2006 22:20
av Speeder
Er det noen spesiell grunn til att du ikke vil ha vannsprutet på radioatoren?
Legg innLagt inn:12 aug 2006 07:56
av defred
Speeder skrev:Er det noen spesiell grunn til att du ikke vil ha vannsprutet på radioatoren?
Nei da, ingen spesiell grunn. Kommer til og montere det før neste sommersesong men nå har jeg fullt opp med arbeid frem til neste løp og etter det er det kun et sommer løp til jeg skal kjøre.
Legg innLagt inn:15 aug 2006 17:26
av Andy_Celica
Den delen som går ned til reimhjulet koster 217 kr + mva hos toyota, har delenr på den hjemme hvis det er intresangt.
Legg innLagt inn:15 aug 2006 17:41
av defred
Andy_Celica skrev:Den delen som går ned til reimhjulet koster 217 kr + mva hos toyota, har delenr på den hjemme hvis det er intresangt.
Ja send meg delenummeret. Takk!
Legg innLagt inn:15 aug 2006 18:02
av sleeper
vil anbefalle deg og lage til en alu plate som tetter igjen hullet over radiatoren.. gjorde det på bilen min og det gjorde MYE! drift temp på motoren sank ganske mange grader under hard kjøring.. så trur at mye av problemene dine vil bli løst der..
(og så skader det sikkert ikke og byte termostat til en som åpner litt tidligere..)
Legg innLagt inn:15 aug 2006 18:04
av defred
sleeper skrev:vil anbefalle deg og lage til en alu plate som tetter igjen hullet over radiatoren.. gjorde det på bilen min og det gjorde MYE! drift temp på motoren sank ganske mange grader under hard kjøring.. så trur at mye av problemene dine vil bli løst der..
(og så skader det sikkert ikke og byte termostat til en som åpner litt tidligere..)
Helt enig, men skal prøve og lage den i Carbon.

Legg innLagt inn:15 aug 2006 18:15
av sleeper
hehe.. greit med carbon ja..
foresten: støper du i carbon eller?
Legg innLagt inn:15 aug 2006 18:42
av defred
sleeper skrev:hehe.. greit med carbon ja..
foresten: støper du i carbon eller?
Ikke enda, driver og forsker ut litt foreløbig