Side 2 av 2

Legg innLagt inn:17 aug 2006 06:43
av WRC
Vil tro denne blir stor, og egentlig kjedelig å kjøre med pga av seint ladetrykk. Jeg kjører selv med en T88 34D Turbo, som lader fult på ca 4000rpm. dette er seint nok for meg. En supra med skikkelig mapping og stor turbo er ikke helt død før ladetrykk, så det går veldig greit å kjøre.
Men om jeg skulle valgt en ny turbo, så ville jeg gått for en som klarer ca 700hk som max, og som spooler opp så tidlig som mulig. Mange i Uk er tilhengere av HKS T04Z turboen, dette er en turbo som klarer mye hk, men som er kjent for å lade tidlig. Har desverre ikke noe info på hva en slik koster.
Men av de turboene du har listet opp, ville jeg tatt t88 settet, der følger det jo med det meste du trenger på turbosiden.

Legg innLagt inn:23 aug 2006 21:37
av Soulsweak
Den GT42`n blir for extrem,den greier over 1300 hk! gå heller for T88H kit, man kan få tyna ut over 1100hk av "bare"den, :D sjekk ut http://www.T04R.com der finner du en liten oversikt over turbotyper og effekter, samt de feteste supraene i USA med ubergrose turboer :P

Legg innLagt inn:23 aug 2006 22:47
av sindrejl
hva er pointet med den nederste turboen? at den skal kjøres uten luftfilter? merkeligste greia jeg har sett.. den lilla dingsen altså :P

Legg innLagt inn:12 sep 2006 17:24
av 95TT
står en Garrett Gt-42 på min volvo motor, pussig at den skulle gi luft til 1000hk. holder til 800 ifølge leverandør, men det kommer jo selvfølgelig ann på oppsettet av turboen, men må nok desverre si at man får utrolig ketchup effekt med denne turbo, uansett bil.. ca 4900 har jeg fullt ladd på min volvo motor. 529.8hk på 7400rpm 648nm
Volvo b230ft med 16v topp, H-profil og Je-Stempler
8:1 i grunnkomp 2bar ladetrykk