Side 2 av 2

Legg innLagt inn:29 aug 2006 20:42
av Andy_Celica
kermit skrev:Halloen :)
Takker fo fin input og god respons :)
Må innrømme at det er st205 jeg har lyst på, men er ikke så interessert i og skru, annet en at det skjer på mine premisser og ikke bilens!
Om dere forstår hva jeg mener :)
Så det jeg trenger nå er en holdbar bil som funker helt greit, også får jeg heller kjøpe meg en motor utenom som jeg kan ha i stua og gi litt omsorg og pleie, og forhåpentligvis kan skremme opp til 400-450hk og fremdeles slipper og skru så alt for mye etter at den har kommet i sitt rette element :)
Har hatt bil som jeg har skrudd ihjel tidligere, og det er jeg lei av, derfor skal dette gjørest SKIKKELIGT om det skal gjørest :)
Om dere vet om noen som skal selge st205 så mottar jeg tips om det med stoooooor interesse :D
Et spørsmål til: Er det andre forskjeller en i motor rommet på st205 og st205WRC? drivverk feks?
Forskjellen er:
WRC har
3 dyser forran Ic (vannspyling)
De har en antilag "boks" (ikke tilkoblet, men ligger klart)
De klossene under vinga (var kun WRC som kom org med høy vinge)
Legger ved noen bilder der du kan se motorrommet på WRC og GT4

EDIT: Jeg bør kanskje legge til at WRC kun ble produsert i 94, så hvis noen skal selge en WRC som er 95mod er det i tilfelle fake!
Og WRC i venstrestyrt er ganske skjeldne, men de finnes i flertal i høyrestyrt (blant annet min :D )

Legg innLagt inn:29 aug 2006 21:22
av Hammeren
kommer ann på hvor mye du skal bruke på bil, men skal du ha bilen ferdig mekka kan du ta en titt på siden min.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... sc&start=0

vet ikke om den linken funker, ev finner du den på proskjekter
"motor st 205 og litt til"

Legg innLagt inn:30 aug 2006 00:04
av kermit
Ok...........er litt grønn på dette.......anti lag??
Har en liten formening om hva d er, men er ikke sikker??
Noen som har en grei forklaring på d?
Boost creep.........har ikke hørt uttrykket før.......vet sikkert hva d er i praksis, men noen som kan forklare?? :)
Er fremdeles veldigt interessert i eventuelle st205 som er for salg her til lands, men IKKE høyre ratt!!!!! :evil:
Nytter ikke hva dere som forguder høyre ratt sier heller.........det er FEIL side ;)

Kenneth

Legg innLagt inn:30 aug 2006 00:14
av sleeper
anti lag: et system som hindrer turbolag rett etter girskift, dette er nesten umulig og koble til på st205 og det er SINNSYKT hardt for turbo! 8regn med og bytte turbo OFTE hvis du kjører med ded)
så det behøver du ikke tenke på... :lol:

Boost creep: er et vanlig problem på st205 ved montering av større eksos.
det som skjer er at Wastgate spjeldet er for lite og dermed ikke klarer og kontrolere turbotrykket som det skal, da vil turbotrykket stige over det som er sunt for motoren.. du vil da som regel få fuel cut (ecu kutter bensintilførselen)

Legg innLagt inn:03 sep 2006 20:34
av ToyThom
Ville gått for Celicaen men en Yaris kan bli rå den og! TS Turboen er ikke så gale den da 8) Bilde Bilde

Legg innLagt inn:03 sep 2006 21:03
av kermit
jo........yaris tts er nok en bil med potensiale d :)
men er snart vinter oxo da.......gøyere med 4x4 da :P
pluss at jeg har laget meg en smørbrød liste over deler til st205 nå :P
blir dyrt, men du verden hvor gøy d kan bli ;)

Legg innLagt inn:04 sep 2006 11:04
av ToyThom
Men vanlige T-Sporten skuffer ganske! Den kjører nesten like bra som 1,6 liters Corollaen av samme årsmodell

Legg innLagt inn:12 sep 2006 11:12
av kaimagne
Om du skal ha en bil som du ikke trenger å skru på i det hele tatt, men fremdeles kjøre fletta av de fleste bilene på bane osv, så er svaret Celica T-Sport. Har solgt min i sommer, men fikk 70.000 glade km i løpet av 20 mnd bak rattet på den. Har ALDRI gjort noe annet enn å ha den på service og skifte slitedeler - men det gikk mange sett dekk! Ser bra ut gjør den også... :)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ght=tsport

Har kjørt fra både ST205 og Supra TT for ikke å snakke om 200SX på Rudskogen... Handler kanskje mer om min innsats og de andres manglende sådan, men likevel. ;)

Legg innLagt inn:12 sep 2006 17:45
av Helmer
kaimagne skrev:Om du skal ha en bil som du ikke trenger å skru på i det hele tatt, men fremdeles kjøre fletta av de fleste bilene på bane osv, så er svaret Celica T-Sport. Har solgt min i sommer, men fikk 70.000 glade km i løpet av 20 mnd bak rattet på den. Har ALDRI gjort noe annet enn å ha den på service og skifte slitedeler - men det gikk mange sett dekk! Ser bra ut gjør den også... :)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ght=tsport

Har kjørt fra både ST205 og Supra TT for ikke å snakke om 200SX på Rudskogen... Handler kanskje mer om min innsats og de andres manglende sådan, men likevel. ;)
Veit ikke hvordan den ligger an nå, men husker den lenge hadde banerekorden på Rudskogen da Rustad og Larsen i Autofil testa diverse grom biler! :) Det sier jo litt... :wink:

Legg innLagt inn:13 sep 2006 07:36
av kaimagne
Helmer skrev:
kaimagne skrev:Om du skal ha en bil som du ikke trenger å skru på i det hele tatt, men fremdeles kjøre fletta av de fleste bilene på bane osv, så er svaret Celica T-Sport. Har solgt min i sommer, men fikk 70.000 glade km i løpet av 20 mnd bak rattet på den. Har ALDRI gjort noe annet enn å ha den på service og skifte slitedeler - men det gikk mange sett dekk! Ser bra ut gjør den også... :)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ght=tsport

Har kjørt fra både ST205 og Supra TT for ikke å snakke om 200SX på Rudskogen... Handler kanskje mer om min innsats og de andres manglende sådan, men likevel. ;)
Veit ikke hvordan den ligger an nå, men husker den lenge hadde banerekorden på Rudskogen da Rustad og Larsen i Autofil testa diverse grom biler! :) Det sier jo litt... :wink:
Det er nok slik ennå... ;) Og det var med originale 16". Riktignok var det på ACR, men det er vel det samme... :)

Legg innLagt inn:14 sep 2006 01:57
av ToyThom
Mwoahaha! Ja dne kjørte fletten av de andre tidene på ACR! En av mine favoritt øyeblikk på Autofil uten tvil!!!