3SGTE:
+ morsomst i ca. orginal form. Enklest å montere siden alle delene passer rett inn. Mest å hente på "billig-bolt-on-trim".
- klart dyreste av de tre
1MZFE:
+alublokk og lettere innmat, snop med tanke på vekta og balansen i bilen. Mer turtallsvillig enn 3VZ. Beste alternativ av de tre for NA trim (etter min mening ihvertfall).
- alublokk og lettere innmat, ikke snop om du tenker turbo-klasking som en del av miksen. Dårligste alternativ av de tre for turbobruk (om du ikke planlegger å oppgradere innmaten uansett da, men da $$)
3VZFE:
+masse snop bunndrag osv. (mest av alle de tre). Denne har vel ca. samme moment som 3SGTE har orginalt. Ifølge nett kilder har den seriøst overdimensjonert innmat, og turbovennlig kompresjon, så bør absolutt kunne bli knakende artig med et himesnekra turbo oppsett.
- tyngste av de tre, og mere vekt blir det om den i tillegg skal ha snurre på. Ikke turtallsvillig (jeg elsker turtall selv). Orginale toppakninger har dårlig rykte.
Kommer vel til syvende og sist ned til deg og dine meninger om hva du ønsker/håper å oppnå?
