Side 2 av 2

Legg innLagt inn:31 aug 2006 23:30
av erling
Arne rebel skrev:Jeg falt av lasset når dere prater om motorkoder :oops: Kom over noen som har montert en Audi motor i en sw20, så det virker som det meste er mulig bare en er kreativ nok...
Oi, den likte jeg. Har ikke sett noen høgge torpedoen å montere på langs sånn før. :wink: Artig med en audi-bastard i toyotaen og da. 8) Så en svenske som hadde montert en saab 2.3 turbo i en sw20 og. Ganske kult at ikke alle bare tråkker opp gamle stier..

1uz blir forresten litt lang i motorrommet: 8)

Legg innLagt inn:31 aug 2006 23:40
av Dalan
Har jo en gærning borti Sverige som monterte en Saab-motor i MR2'n også, "förr att det var så jäkla lett att få tak på delar åt den" 8)
Finner tyvärr ikke igjen hvor jeg leste om den..

3vzfe, 1mzfe, 3sgte

Legg innLagt inn:27 des 2006 23:04
av Arne rebel
Har sitti og søkt litt angående vekt på noen motoralternativer.... 1mzfe- 182kg
3vzfe - 213kg
3sgte- 199kg
...så hva er grunnen til at dere har en favoritt.

Legg innLagt inn:28 des 2006 01:11
av Morten
3SGTE:
+ morsomst i ca. orginal form. Enklest å montere siden alle delene passer rett inn. Mest å hente på "billig-bolt-on-trim".
- klart dyreste av de tre

1MZFE:
+alublokk og lettere innmat, snop med tanke på vekta og balansen i bilen. Mer turtallsvillig enn 3VZ. Beste alternativ av de tre for NA trim (etter min mening ihvertfall).
- alublokk og lettere innmat, ikke snop om du tenker turbo-klasking som en del av miksen. Dårligste alternativ av de tre for turbobruk (om du ikke planlegger å oppgradere innmaten uansett da, men da $$)

3VZFE:
+masse snop bunndrag osv. (mest av alle de tre). Denne har vel ca. samme moment som 3SGTE har orginalt. Ifølge nett kilder har den seriøst overdimensjonert innmat, og turbovennlig kompresjon, så bør absolutt kunne bli knakende artig med et himesnekra turbo oppsett. :wink:
- tyngste av de tre, og mere vekt blir det om den i tillegg skal ha snurre på. Ikke turtallsvillig (jeg elsker turtall selv). Orginale toppakninger har dårlig rykte.

Kommer vel til syvende og sist ned til deg og dine meninger om hva du ønsker/håper å oppnå? :lol:

Legg innLagt inn:28 des 2006 01:15
av Morten
Hehe, for å øke forvirringen enda litt, så har du jo to alternativ du ikke har nevnt og:

5VZFE: 3.4liter V6. "Storebroren" til 3VZ.
3MZFE: 3.3liter V6. "Storebroren" til 1MZFE, er en sak som du bl.a. får med VVTi og greier. aner ikke hvordan disse er i pris da.

Legg innLagt inn:29 des 2006 14:28
av Xlr8