Side 2 av 2
Legg innLagt inn:29 okt 2003 11:14
av chris
Legg innLagt inn:29 okt 2003 15:07
av Kenny
kan jo være fordeler lokket dit også da.. Lett for at det slår sprekker som ikke synes i det, og da blir den også sånn at den fusker når det er fuktig, men i verste fall så starter den ikke....
Legg innLagt inn:29 okt 2003 15:48
av chris
Kenny skrev:kan jo være fordeler lokket dit også da.. Lett for at det slår sprekker som ikke synes i det, og da blir den også sånn at den fusker når det er fuktig, men i verste fall så starter den ikke....
Ja, han nevnte faktisk det også, at det kunne være fordelerlokket, men han mente det var mindre sannsynlig. Så vi ble enige om at jeg bytter kabler først, og ser om det hjelper. Hvis ikke bestiller jeg meg et fordelerlokk. Det har de visstnok på lageret i Drammen

Lokket kosta en 6-700 kroner..
Legg innLagt inn:29 okt 2003 16:13
av MR2turbo
Fordeler lokk er hvertfall forbruksvare på motorene våre.. kiipt med sånnt simpelt system...
Legg innLagt inn:29 okt 2003 16:27
av chris
MR2turbo skrev:Fordeler lokk er hvertfall forbruksvare på motorene våre.. kiipt med sånnt simpelt system...
Hvor ofte er det normalt å bytte de da?
Legg innLagt inn:29 okt 2003 16:44
av MR2turbo
er ikke helt sikker, men jeg har kjørt ca 28000km siden jeg byttet sist og nå bør det byttes igjen.. både lokket og rootoren.. rotoren koster kun litt over 100kr...
Legg innLagt inn:29 okt 2003 17:49
av CelicaTurbo
Nå er det spesiellt høy slitasje på 3S-GTE motoren pga at justeringen av tenning går over et større område i grader på denne iogmed at den er turboladet, dess lenger gnisten må "hoppe" fra fordeler til rotor dess høyere er slitasjen.. husker ikke hvor jeg så referanse til det da

Legg innLagt inn:29 okt 2003 17:50
av chris
MR2turbo skrev:er ikke helt sikker, men jeg har kjørt ca 28000km siden jeg byttet sist og nå bør det byttes igjen.. både lokket og rootoren.. rotoren koster kun litt over 100kr...
oj, SÅ ofte ?!

Legg innLagt inn:30 okt 2003 01:01
av MR2turbo
chris skrev:MR2turbo skrev:er ikke helt sikker, men jeg har kjørt ca 28000km siden jeg byttet sist og nå bør det byttes igjen.. både lokket og rootoren.. rotoren koster kun litt over 100kr...
oj, SÅ ofte ?! 
Har du byttet ditt før?
Legg innLagt inn:30 okt 2003 01:16
av chris
MR2turbo skrev:chris skrev:MR2turbo skrev:er ikke helt sikker, men jeg har kjørt ca 28000km siden jeg byttet sist og nå bør det byttes igjen.. både lokket og rootoren.. rotoren koster kun litt over 100kr...
oj, SÅ ofte ?! 
Har du byttet ditt før?
JEG har ikke byttet det nei. Men husker ikke om de gjorde det på den større servicen jeg hadde i fjor vinter. er jo fort gjort å finne ut av. Er kanskje lurt å bestille et nytt et da?

Legg innLagt inn:30 okt 2003 01:20
av MR2turbo
du kan jo ta det av og se om det er mye irr på kontaktene først...
Legg innLagt inn:30 okt 2003 01:22
av chris
MR2turbo skrev:du kan jo ta det av og se om det er mye irr på kontaktene først...
Ja, det skal ikke være så vanskelig jobb
Er vel bare de to skruene, er det ikke?
Skal sjekke i morra, så får du evt se bilde hvis det er noe å se

Legg innLagt inn:29 mai 2007 14:49
av Sven
Hva skjedde a Chris. Hvis du husker det da

Legg innLagt inn:31 mai 2007 21:44
av chris
Sven skrev:Hva skjedde a Chris. Hvis du husker det da 
Hmm.. er bare 4 år siden jo
Det ble vel byttet kabler og alt ble bra, om jeg ikke husker helt feil. Fordelerlokket ble byttet ikke så lenge etterpå

Legg innLagt inn:31 mai 2007 21:49
av Sven
Thx, var det jeg tenkte