TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kompresjon og oljeforbruk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#210780  av evneveik

Men hvis det er ventiltettningene, burde ikke det kommet fram på avgassmålingen på eu-kontrollen? Der var det jo veldig bra tall.

csstian: Har du oppskriften på motorrens, og hvor får jeg tak i den Forte greia?

#210782  av csstian

Vi selger Forte hos oss.Så hør innom en bilforhandler.Om det er høyt oljeforbruk så annbefales det 1 flaske som tømmes rett ned i plugghull.La det stå over natt,fil på starter med coil frakoblet for å tømme silyndrene.Sett i plugger å fyll 2 flasker i oljen,Pass på at det ikke er fult med olje slik at du kommer mye over maks på peilepinnen.Så starter du bilen å lar den gå 1 time,så skal moteren ruses opp hver 5 min etter 1 time skal motoren hvile 1 time.Etter det skal den gå 1 time til men opprus hver 5 min.Så bytter du olje og filter.Prøvde det på en Carina E.Å det blei bra.

#212503  av evneveik

Hvor lenge må jeg file på starteren for å tømme sylinderene? Får det ikke tomt...

#212544  av csstian

Til det slutter å komme væske opp plugghullene

#212546  av evneveik

Hvor lenge kan jeg file uten at starteren tar skade av det?

#212588  av csstian

Du kan file ei stund så ta en liten pause så file litt te

#212609  av evneveik

Betyr ikke så mye lenger. Filte en stund, så antente en bensintåke og vips full fyr i motorrommet. Fikk slukket det raskt, så ikke store skadene annet en noe ledninger og fordelerlokket.
Sånn som skjer når man skal gjøre ting kjapt :)

Så da blir det å enten totaloverhale den motoren jeg har nå eller få tak i en som er overhalt/fint brukt.
Går en 3.gen 3SGE rett inn eller må man modifisere mye av ledningsnettet, eventuelt få en med fullt ledningssett?

#212666  av larsst185

Kobla du fra coilen???

#212667  av larsst185

Efi sikringa kan også være fin å ta ut så ikke dysene står å pøser på med bensin :wink:

#212687  av evneveik

Nei, jeg la bare en fille over hullene for å gjøre det kjapt og greit, gjort det før. Men gjør ingenting egentlig da motor og girkasse var klar for overhaling uansett, så skal prøve å få tak i en 3.gen motor. Vil det gå greit å bytte til 3.gen hvis jeg får med ledningsnett og ecu til 3.gen motoren?

#213531  av WildRover

Noen som vet om norske nettsider som selger Forté Motor Flush?

#215561  av evneveik

WildRover skrev:Noen som vet om norske nettsider som selger Forté Motor Flush?
Csstian kan nok hjelpe deg :)