Side 2 av 2

Legg innLagt inn:05 des 2006 13:30
av evneveik
Men hvis det er ventiltettningene, burde ikke det kommet fram på avgassmålingen på eu-kontrollen? Der var det jo veldig bra tall.

csstian: Har du oppskriften på motorrens, og hvor får jeg tak i den Forte greia?

Legg innLagt inn:05 des 2006 13:37
av csstian
Vi selger Forte hos oss.Så hør innom en bilforhandler.Om det er høyt oljeforbruk så annbefales det 1 flaske som tømmes rett ned i plugghull.La det stå over natt,fil på starter med coil frakoblet for å tømme silyndrene.Sett i plugger å fyll 2 flasker i oljen,Pass på at det ikke er fult med olje slik at du kommer mye over maks på peilepinnen.Så starter du bilen å lar den gå 1 time,så skal moteren ruses opp hver 5 min etter 1 time skal motoren hvile 1 time.Etter det skal den gå 1 time til men opprus hver 5 min.Så bytter du olje og filter.Prøvde det på en Carina E.Å det blei bra.

Legg innLagt inn:14 des 2006 18:39
av evneveik
Hvor lenge må jeg file på starteren for å tømme sylinderene? Får det ikke tomt...

Legg innLagt inn:14 des 2006 21:04
av csstian
Til det slutter å komme væske opp plugghullene

Legg innLagt inn:14 des 2006 21:07
av evneveik
Hvor lenge kan jeg file uten at starteren tar skade av det?

Legg innLagt inn:14 des 2006 22:30
av csstian
Du kan file ei stund så ta en liten pause så file litt te

Legg innLagt inn:14 des 2006 23:19
av evneveik
Betyr ikke så mye lenger. Filte en stund, så antente en bensintåke og vips full fyr i motorrommet. Fikk slukket det raskt, så ikke store skadene annet en noe ledninger og fordelerlokket.
Sånn som skjer når man skal gjøre ting kjapt :)

Så da blir det å enten totaloverhale den motoren jeg har nå eller få tak i en som er overhalt/fint brukt.
Går en 3.gen 3SGE rett inn eller må man modifisere mye av ledningsnettet, eventuelt få en med fullt ledningssett?

Legg innLagt inn:15 des 2006 08:23
av larsst185
Kobla du fra coilen???

Legg innLagt inn:15 des 2006 08:25
av larsst185
Efi sikringa kan også være fin å ta ut så ikke dysene står å pøser på med bensin :wink:

Legg innLagt inn:15 des 2006 10:39
av evneveik
Nei, jeg la bare en fille over hullene for å gjøre det kjapt og greit, gjort det før. Men gjør ingenting egentlig da motor og girkasse var klar for overhaling uansett, så skal prøve å få tak i en 3.gen motor. Vil det gå greit å bytte til 3.gen hvis jeg får med ledningsnett og ecu til 3.gen motoren?

Legg innLagt inn:21 des 2006 07:50
av WildRover
Noen som vet om norske nettsider som selger Forté Motor Flush?

Legg innLagt inn:05 jan 2007 11:40
av evneveik
WildRover skrev:Noen som vet om norske nettsider som selger Forté Motor Flush?
Csstian kan nok hjelpe deg :)