Side 2 av 2

Legg innLagt inn:05 okt 2006 17:47
av CelicaTurbo
prisen på ventilen trenger ikke ha noe med saken å gjøre ;) Det er en vanlig feil uansett ventil men er sannsynlighvis ikke der siden bilen har fungert bra før men det er en meget enkel test som er grei å ha unnagjort bare for å eliminere den mistanken.

AFM kan sjekkes litt begrenset, følg fremgangsmåten her:

http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... tem/14.htm


Angående varmeskjoldet har du et varmeskjold over turboen ja, jeg er ikke helt sikker på hva Larsen egentlig vil frem til med det spørsmålet :)

Legg innLagt inn:05 okt 2006 20:01
av Larsen
Har ikke noe god grunn forklaring på det, men mangel på varmeskold førte til at bilen min gikk i lavtrykk modus. Surret inn med varmebandasje så var plutselig var trykket mye høyere.

Legg innLagt inn:06 okt 2006 18:15
av WaxFraq
okey... :D

nei, jeg har varmeskjold jeg så..meneh...det blir ikke noe bedre enda nei..plukka ut blow-off ventilen i går..plukka sund å smurte opp...men ingen forskjell.. (fant faan ikke noe å plugge igjen med..!)

min momoenkurve...:

______________________________________________
/
/
/



_____
normal(?): / \
/ \
/ \
/
/
/
/
/
/
/


Virker som at momentkurven min butter på ca. 3800-4000rpm...
er noe dritt det der ass..må vel bare bite i den sure bananen å levere inn bilen da...heh..fint med akkordetterskudd... :?