Legg innLagt inn:05 okt 2006 23:24
Hehe ok gutta. da slipper jeg den utgiften i hvertfall. jeg får kjekke motortemp-sensoren kanskje... 

Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Larsen skrev:Går det and å skru på luft mengde måleren altso?Mr2Even skrev:Går det and å skru på luft mengde måleren altso?Larsen skrev: Hadde reima hoppet så hadde ikke sansyneligvis ikke tenningen vært riktig. Den kan jo ha hoppet over kun på eksosen kammen som er den fordeleren ikke står på, men tror ikke det.. Du har stilt tenningen mens motorstyringen var i diagnosemodus?Ok ja hadde kontakt fra E1-T1 eller hva det nå var. MOtoren har bare gått 70000km etter full overhaldig, kan ventilene være i ulage allerede nå da?
Det går jo ann å sjekke om ventilklaringen er riktig også. Eventuelt så kan det være noe feil med luftmengdemåleren.
Mener du luftmengde-måleren i filterbokse?
Er kanskje litt tidelig for at den skal trenge å shimse opp da. KAn være feil på luftmengdemålere. Den står etter etter luftfilteret ja. Er ikke altid at feil på denne dukker opp på ecuen. men ikke skru på den selv uten å vite hva du gjør. Den er lett å ødelegge og dyr.
Sandal skrev:Beklager, jeg som tokk feil her. Det er bare turbo motoren som har luftmengdemåler. 3sge motorer har map sensor og den er ikke justerbar.Larsen skrev:Går det and å skru på luft mengde måleren altso?Mr2Even skrev: Ok ja hadde kontakt fra E1-T1 eller hva det nå var. MOtoren har bare gått 70000km etter full overhaldig, kan ventilene være i ulage allerede nå da?Går det and å skru på luft mengde måleren altso?
Mener du luftmengde-måleren i filterbokse?
Er kanskje litt tidelig for at den skal trenge å shimse opp da. KAn være feil på luftmengdemålere. Den står etter etter luftfilteret ja. Er ikke altid at feil på denne dukker opp på ecuen. men ikke skru på den selv uten å vite hva du gjør. Den er lett å ødelegge og dyr.
Sandal skrev:Eg har 3-sge fra ein st162 og eg har luft mengde måler. Går det and å gjere nåke med den?Det går ann å rense den klaffen inni den, men skal være svært forsiktig med det.
Mr2Even skrev:Lurte på en ting. Når jeg skjekket tenningen lå den på 10' men uten den kortsluttningen mellom TE1 og E1 varierte tenningen mellom 11 til 15 grader. er dette riktig ?stemmer det ja..
CelicaTurbo skrev:BraMr2Even skrev:Lurte på en ting. Når jeg skjekket tenningen lå den på 10' men uten den kortsluttningen mellom TE1 og E1 varierte tenningen mellom 11 til 15 grader. er dette riktig ?stemmer det ja..
CelicaTurbo skrev:MR2 GTi har vistnok bankesensor så da har nok Celica det også.. EGR er jeg jammen ikke sikker på.Hm, her mener dem at den ikke har bankesensor: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ankesensor
Mr2Even skrev:nei og den diskusjonen der er fra 2003CelicaTurbo skrev:MR2 GTi har vistnok bankesensor så da har nok Celica det også.. EGR er jeg jammen ikke sikker på.Hm, her mener dem at den ikke har bankesensor: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ankesensor
(nederst på siden)
CelicaTurbo skrev:Hehe åja og det var du som tok feil den gangen eller?Mr2Even skrev:nei og den diskusjonen der er fra 2003CelicaTurbo skrev:MR2 GTi har vistnok bankesensor så da har nok Celica det også.. EGR er jeg jammen ikke sikker på.Hm, her mener dem at den ikke har bankesensor: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ankesensor
(nederst på siden)
Mr2 Mk2 skrev:Det er ikke bare det at du mangler en "t" i Motorbetegnelsen din da?Hæ?