Side 2 av 2
Legg innLagt inn:07 okt 2006 15:27
av tore 95 tt euro spec
95TT skrev:Er vel ikke lett å få Tüv papirer på felger vel. aldri jeg sett...
Så det som det blir sagt her er at med en U.S spec supra så går det ikke ann å regge utenom untaksregelen.. ??? Og dette er dere sikre på ?
fulgte nå med tuv papir på felgene mine som ikke er orginale 18" forresten til salgs

Legg innLagt inn:07 okt 2006 15:31
av tore 95 tt euro spec
tviler på at du får gjennom effeltanlegget og senkesettet siden det er bare H&R fjærer som har tuv godkjente fjærer til supra
mvh
tore
Legg innLagt inn:08 okt 2006 01:51
av 95TT
Skal ikke stjele tråden, men nå har det seg slik at jeg skal godkjenne min bil til våren, det er en 1995 Supra MKIV U.S spec, og jeg har ikke lyst til å benytte meg av unntaksregelen, er det noen som har gjort dette her.. altså ikke benyttet seg av unntaksreglen. ?
Legg innLagt inn:10 okt 2006 10:29
av Zupra
95TT skrev:Skal ikke stjele tråden, men nå har det seg slik at jeg skal godkjenne min bil til våren, det er en 1995 Supra MKIV U.S spec, og jeg har ikke lyst til å benytte meg av unntaksregelen, er det noen som har gjort dette her.. altså ikke benyttet seg av unntaksreglen. ?
Du kan jo få typegodkjent bilen. Dra ned til tyskland eller til nederland RDW som de kaller seg. Da kan du bruke de papirene ved forevisning.
Og da skal de kunne godkjenne bilen i henhold til dette. Dette koster jo litt da! Vis jeg ikke tar helt feil nærmere 25000kr.
Men alt går ann!!
Legg innLagt inn:10 okt 2006 12:09
av Kilgallon
Zupra skrev:95TT skrev:Skal ikke stjele tråden, men nå har det seg slik at jeg skal godkjenne min bil til våren, det er en 1995 Supra MKIV U.S spec, og jeg har ikke lyst til å benytte meg av unntaksregelen, er det noen som har gjort dette her.. altså ikke benyttet seg av unntaksreglen. ?
Du kan jo få typegodkjent bilen. Dra ned til tyskland eller til nederland RDW som de kaller seg. Da kan du bruke de papirene ved forevisning.
Og da skal de kunne godkjenne bilen i henhold til dette. Dette koster jo litt da! Vis jeg ikke tar helt feil nærmere 25000kr.
Men alt går ann!!
25000+avgiftene i Norge da eller?
da blir det ganske dyrt da...
Legg innLagt inn:11 okt 2006 19:56
av Zupra
25000+avgiftene i Norge da eller?
da blir det ganske dyrt da...[/quote]
Jepp det er det de skal ha for og utføre testen. Den er ganske så omfattende. Så Arctic Trucks nettopp hadde vært der nede og fått testet og godkjent noen utav sine kjøretøy. Har enartikkel fra det. Veldig interesang lesing. Det de sier der nede er at de tester masse forskjellige "garasjebygg" som de sier er ingen problem og godkjenne enda bilene har halvert tak høyde osv. Det er mange utavde som til og med er sikrere en bilen var orginalt.!
Legg innLagt inn:11 okt 2006 21:20
av Kilgallon
Zupra skrev:25000+avgiftene i Norge da eller?
da blir det ganske dyrt da...
Jepp det er det de skal ha for og utføre testen. Den er ganske så omfattende. Så Arctic Trucks nettopp hadde vært der nede og fått testet og godkjent noen utav sine kjøretøy. Har enartikkel fra det. Veldig interesang lesing. Det de sier der nede er at de tester masse forskjellige "garasjebygg" som de sier er ingen problem og godkjenne enda bilene har halvert tak høyde osv. Det er mange utavde som til og med er sikrere en bilen var orginalt.![/quote]
mulighet for å få lagt ut den artikkelen da?
Legg innLagt inn:11 okt 2006 21:44
av VeilSide
Zupra skrev:95TT skrev:Skal ikke stjele tråden, men nå har det seg slik at jeg skal godkjenne min bil til våren, det er en 1995 Supra MKIV U.S spec, og jeg har ikke lyst til å benytte meg av unntaksregelen, er det noen som har gjort dette her.. altså ikke benyttet seg av unntaksreglen. ?
Du kan jo få typegodkjent bilen. Dra ned til tyskland eller til nederland RDW som de kaller seg. Da kan du bruke de papirene ved forevisning.
Og da skal de kunne godkjenne bilen i henhold til dette. Dette koster jo litt da! Vis jeg ikke tar helt feil nærmere 25000kr.
Men alt går ann!!
Jeg skal ikke akkurat påstå hardnakka at du tar litt feil her men 25k vil jeg si var myyyye ....
Jeg har hatt min nede hos TUV og har fått noen papirer det står "Registreringsattest" på. Dog vet ikke jeg hva alt dette greiene på papirene betyr men det får importøren ta seg av under visningen
