brenna: det forklarer saken og er dessverre ganske typisk at Toyota glemmer å kortslutte riktige terminaler i diagnosekontakten og da blir tenningen justert alt for aggresivt..
Even: 98-oktan bensin er mer "bankefast" enn 95-oktan, som vil si at man kan kjøre mer aggresiv tenning med denne bensinen. Mer aggresiv tenning gir mer effekt, men, stiller man tenning på dette viset så betyr det også at man må bruke 98-oktan for å forhindre tenningsbank. Det er altså ikke bensinen i seg selv som gir effekt med 98-oktan, men tenningspunktet som kan flyttes
Even: 98-oktan bensin er mer "bankefast" enn 95-oktan, som vil si at man kan kjøre mer aggresiv tenning med denne bensinen. Mer aggresiv tenning gir mer effekt, men, stiller man tenning på dette viset så betyr det også at man må bruke 98-oktan for å forhindre tenningsbank. Det er altså ikke bensinen i seg selv som gir effekt med 98-oktan, men tenningspunktet som kan flyttes

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet