TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da var FMIC kittet kommet :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#206765  av larsst185

jeg brukte silikon overgang å kjørte 2" inn på spjeld huset

#206769  av wickeddark

larsst185 skrev:jeg brukte silikon overgang å kjørte 2" inn på spjeld huset
Nå skjønte jeg ikke helt? Du brukte silikonslange over den gummiflensen på insuget? Eller?

#206776  av larsst185

Nei.silikonslange og 2" rør inn på innsuget.Om du ser på prosjekt tråden min så ser du.

#206873  av wickeddark

Fikk dreid til en insugsflens. Ble utrolig pent. Men dyrt :(

Fikk også lagt opp alle røra, endte til slutt opp med å kutte alle røra forutenom ett. Nesten på grensa til latterlig av selger å markedsføre dette som ett kit som er tilpasset bilen. Men får vel ikke gjort så mye med det når kisen sitter i Australia.

Kunne kjøpt det ene røret av han som faktisk hadde bra passform, så kunne jeg brukt universalbøyer og fått like bra eller bedre ressultat.

Heldigvis skal jeg bytte ut grøftelysa med noen mindre linselykter. Da de orginale kommer til å være umulig å få på igjen. Mangler selvsagt en 90 graders bøy også. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med at turboen utvendig har 2" utblås, mens røret som den skal kobles samme med er 2.5". Kan bli vrient å få tett om jeg bruker 2.5" slange. Bruker jeg 2" får jeg det aldri på 2.5" røret.

Legger ved ett bilde her av dagens verk
Vedlegg
ATT00033.jpg
ATT00033.jpg (46.28 kiB) Vist 647 ganger

#206877  av sleeper

overgang fra 2" til 2.5" får du kjøpt på kollevold eller et annet sted som selger samco....

#206902  av wickeddark

sleeper skrev:overgang fra 2" til 2.5" får du kjøpt på kollevold eller et annet sted som selger samco....
I 90 graders bøy?

#206930  av sleeper

jepp, ring de og spør....

#206949  av wickeddark

Supert. Fikk bestillt! Regner med den er her på Onsdagen da :D Får bare gjøre alt klart så det bare er tut og kjør når den kommer.

#206958  av ErikG

Mitt kit passa sånn noenlunde bra. Det stod ihvertfall på mitt at jeg måtte flytte batteri og luftfilter. Kan ikke være at du la opp røra feil? Er fort gjort fant jeg ut;) Hvor satt du intercooleren?

#206960  av larsst185

Rørene går ikke klar av tåkelys slik som de kommer i kitet vertfall.Ic passer heller ikke i fronten bak vanlig gt4 fanger med ac osv.Om du har cs uten tåkelys og ac så holder det kansje å bare flytte batteri og luftfilter boks.Jeg kappa opp absolutt alt for å få det slik jeg ville ha det.

#206974  av wickeddark

ErikG skrev:Mitt kit passa sånn noenlunde bra. Det stod ihvertfall på mitt at jeg måtte flytte batteri og luftfilter. Kan ikke være at du la opp røra feil? Er fort gjort fant jeg ut;) Hvor satt du intercooleren?
Fikk ikke noe papirer, bilder eller tegninger med mitt.

De som skal gå inn på turbo er det eneste som passer der så den er ikke feil. Så er det ett lite med ganske stor bøy som jeg bruker inn på det røret, og videre til IC. Så de må være rett, og det som står i innsuget er jo også riktig. Så da er det ett langt og ett kort ett igjen.

eneste jeg får til å passe er å bruke det lange oppe, la det gå ned forbi radiatoren, for så å koble på det siste korte stykket som skjøtes på ic på v side. Prøvde alle konfigurasjonene å fant ut at det eneste som passet nogenlunde var dette.

Og da måtte jeg kappe de for å få litt mer eller mindre lengde, samt få vridd de litt. Tror helt ærlig det hadde vært raskere å kjøpe universalkit, for da hadde jeg ikke kasta bort masse tid på å få noe som ikke passer, men som jeg tror skal passe til å passe :D

IC er plassert midt på. Og like langt opp som Lars sin.

#206976  av wickeddark

larsst185 skrev:Rørene går ikke klar av tåkelys slik som de kommer i kitet vertfall.Ic passer heller ikke i fronten bak vanlig gt4 fanger med ac osv.Om du har cs uten tåkelys og ac så holder det kansje å bare flytte batteri og luftfilter boks.Jeg kappa opp absolutt alt for å få det slik jeg ville ha det.
Må nok kutte litt i stålet på fangeren for å få plass. Men det er uansett bare midlertidig til jeg får CS fangeren. Skal også ha mindre linselykter da de som er der nå har ett makkverk av ett ledningsnett, plus at jeg syns de små runde er finere. Har også kappa litt om kring, men ikke veldig drastisk.

#207021  av ErikG

Fikk vel ikke med noen papirer jeg heller. Spurte han før jeg kjøpte hva som måtte flyttes. Fikk bare ett bilde å gå etter på montering.
Vedlegg
cooler.jpg
cooler.jpg (10.57 kiB) Vist 588 ganger

#207044  av wickeddark

ErikG skrev:Fikk vel ikke med noen papirer jeg heller. Spurte han før jeg kjøpte hva som måtte flyttes. Fikk bare ett bilde å gå etter på montering.

Det bildet hadde det vært veldig kjekt å ha når jeg starta opp ja.

Men fant ett annet på alltrac.net som jeg brukte. Har faktisk funnet ut av det. måtte fjerne en boks under der batteri stod før, kutte ut ett hull til å trø røret nedi, og voila ferdig :D

Nå angrer jeg veldig på at jeg kappa opp rørene da jeg frykter det kan bli veldig kjedelig om feks røret inni skjermen blåser av... Men den tid den sorg.

#207131  av wickeddark

Da var kitet omsider ferdig. Fyttehelv... kor mye arbeid det va. Og planlegging, og sinnsykt mange testmonteringer og justeringer. Argh. Men å se den gjennom fangeren gjorde det hele verdt det :D Gleder meg enda mer til å se den gjennom CS fanger da :twisted: