FireWalk skrev:Huff! dette her suger jo skikkelig! Kondolerer Kim! Utrolig kjipt at du skal bli stoppet og utsatt for de hestkukene..
Jeg undrer meg gang på gang over hvorfor det alltid er relativt NYE sportsbiler eller dyrere overklassebiler som stoppes i teknisk kontroll?
Kim sin bil som nå er totaloverhalt, nylakkert, nye felger og alt ser jo faktisk ut som en 2000+ modell for de som ikke er kjent med biltypen. De fleste som spør meg ut om bilen vet ikke hvilket merke den er engang, men tipper på at det er en noen og 2000 modell når jeg ber de gjette.
De gangene jeg har blitt stoppet er det ALLTID nyere biler. Ikke EN gammel rustholk å se i den køa nei.
Hvorfor stoppe nyere sportsbiler for teknisk kontroll? Er de så tjukke i hodet at de tror folk som har slike biler slurver med vedlikehold?
De bilene som burde stoppes og fjernes fra veien er de som kjører 30 år gamle rustholker. Folk som ser på bilen som et transportmiddel og ingenting annet. De som aldri har vasket bilen sin engang. Biler som er en direkte fare for trafikken! det er DE bilene de burde stoppe og få luket ut. Men gjør de det? nei... de stopper nye spreke sportsbiler. Og hvorfor? sjalusi? hvem vet.. jeg syntes det er betenkelig at de gang på gang stopper folk med slike biler.. det kan neppe være tilfeldig.
Kanskje de er mer opptatt av å kanskje kunne ta noen for å kjøre med for brede felger og for stor motor? slik at de på den måten kan sende ut noen bøter og få litt mer penger i statskassa.
Syntes systemet er direkte tragisk på enkelte områder. Eller nei, på svært mange områder faktisk...
Her må jeg bare få protestere litt.. Kjører selv 2 gamle "rustholker" og tør påstå at disse er laangt tryggere enn SVÆRT mange nyere modifiserte biler. Alle rundt meg handler phete respectbrakker for tia og forandrer de på de groveste måter. Lista er lang over LIVSFARLIGE ting folk gjør for å få penere/kulere bil.
Det værste i mine øyne er brede/spacede felger med hjul som subber i hjulbuen. Ja, det er jo kult å se på men vil man virkelig at "livsnerven" som jo dekkene er skal subbe borti en skarp metallkant?
Så har vi senking da, overraskende mange kapper fjørene sine. Folk kapper tilogmed senkefjører for å få perfekt høyde på brakka. Jeg mener, en bil til 100k ++ så kapper du fjærer for show?
Trimming.. Hvor mange begynner i riktig rekkefølge med understell og større bremser? Svært få er svaret.. Det viktigste er jo mest mulig hk så du kjører fra det meste. Hva skjer når en skal bremse eller enda værre møter en sving?
Så har vi multimedia i bil da.. Overraskende mange setter på en dvd mens de kjører, hvor trygt dette er sier seg vel selv.. Selvfølgelig skal man ha mest mulig lydtrykk i bila, hvor trygt er det å få synsforstyrrelser pga et par kw lyd pumpende ut fra bagasjerommet?
Vet dette ikke gjelder alle med en "autofil" nyere bil, men det gjelder mange..
Gromme/påkostede biler har også en tendens til å "testes/demonstreres" oftere enn gamle slitere..
Ser svært få eldre rånebiler for tida da ungdommen har fått mer penger og legger de i nyere og mer ekstreme biler samtidig som det å få bilen sprekest, lavest og mest høylytt. Nei, takke meg til tida der det værste du møtte var en sur 240 med bosch-senking.
Jeg fortsetter å kjøre mine gamle holker med svært god samvittighet da jeg VET de er langt tryggere enn majoriteten av pimpede 100k ++ biler.
Dette gjelder ikke deg trådstarter, men jeg kan ikke tolerere så massiv feilinformasjon som det Firewalk formidlet her
