Side 2 av 3

Legg innLagt inn:02 nov 2006 21:07
av GhostRider88
aneriks skrev:jeg mener da mr2`en har det best i garasjen om vinteren :D
helt enig :)

Men er alle mk2 galvanisert? jeg trudde nemlig det... ruster jo aldri :P

Legg innLagt inn:02 nov 2006 21:11
av aneriks
GhostRider88 skrev:Men er alle mk2 galvanisert? jeg trudde nemlig det... ruster jo aldri :P
jeg trodde og det men er ikke helt sikker

Legg innLagt inn:02 nov 2006 21:20
av sindrejl
Jeg hadde mk1 og hadde aldri problemer med understyring på vinteren. Jeg mener mr2 er noe av det beste du kan få som vinterbil bortsett fra 4hjulstrekkere :) Var ufattelig mange som stod i grøftene som er påpekt som gode bruksbiler. Så kommer jeg i liten sportsbil og freser forbi :)

vinterbil

Legg innLagt inn:02 nov 2006 23:01
av kghaas
'og jeg kjøpte Mk1 kun fordi jeg trengte en sportsbil med tak for vinteren. Den måtte jo selvfølgelig ha bakhjulstrekk.
MR2 er perfekt vinterbil, men du betale med blod (sveiseskader :lol: )

Legg innLagt inn:03 nov 2006 01:42
av perchr
Kan tenke meg og prøve å putte litt vekt foran jeg også, selv om jeg ikke plages alt for mye av understyring, men hjelper forhåpentligvis på bremsene.. Ellers må jeg si at det er null problem å kjøre mr2 på vinterføre.. Det var kun en eneste bakke, en gang i fjorvinter jeg ikke kom meg opp, og da lå det 15 cm nysnø, og hadde ikke sjangs til å ta i fart..

Og blir det for ille er det bare å snu, og rygge opp... Det er genialt :D

Legg innLagt inn:03 nov 2006 05:50
av Krabbe
Planlegger å legge 40 kg sand fremme (MK1), men må bare få meg til å gidde å gjøre det :P

Edit: Jepp det er helårsbil, bruker for tiden ContiVikingContact 2 (eller noe slikt) piggfrie dekk.

Legg innLagt inn:03 nov 2006 08:29
av GhostRider88
aneriks skrev:
GhostRider88 skrev:Men er alle mk2 galvanisert? jeg trudde nemlig det... ruster jo aldri :P
jeg trodde og det men er ikke helt sikker
da er vi to ;) men det må vell gå ann å finne ut det på en måte...

Legg innLagt inn:03 nov 2006 21:51
av jumbo
hovik skrev:Hvordan er MK2 med tanke på rust ? Her i Grenland salter de MYE, uansett vær og føre.

Jeg satte bilen i garagen for vinteren forrige helg, men skulle gjerne brukt den året rundt om det ikke var for det h... saltet.
Amen

Legg innLagt inn:03 nov 2006 21:53
av jumbo
GhostRider88 skrev:Men er alle mk2 galvanisert? jeg trudde nemlig det... ruster jo aldri :P
Det er en vanlig misforståelse at galvanisering hindrer rust. Det bare ruster saktere ;)


men tilbake til topic: JA litt vekt fremme gjør seg så absolutt.

Legg innLagt inn:04 nov 2006 01:59
av toyota_mr2
åg kjøre med mr2 på glaten er de samme som å kjøre rat kjelke på glaten glir de så glir de

Legg innLagt inn:04 nov 2006 14:21
av GhostRider88
toyota_mr2 skrev:åg kjøre med mr2 på glaten er de samme som å kjøre rat kjelke på glaten glir de så glir de
da er det best å holde seg inne med mr2'en iallefall ;)

Legg innLagt inn:04 nov 2006 14:38
av sindrejl
GhostRider88 skrev:
toyota_mr2 skrev:åg kjøre med mr2 på glaten er de samme som å kjøre rat kjelke på glaten glir de så glir de
da er det best å holde seg inne med mr2'en iallefall ;)
Skjønner ikke dette.. syns mr2'en satt som limt.. tror dere kjøper for dårlige dekk jeg..

Legg innLagt inn:04 nov 2006 14:52
av GhostRider88
sindrejl skrev:
GhostRider88 skrev:
toyota_mr2 skrev:åg kjøre med mr2 på glaten er de samme som å kjøre rat kjelke på glaten glir de så glir de
da er det best å holde seg inne med mr2'en iallefall ;)
Skjønner ikke dette.. syns mr2'en satt som limt.. tror dere kjøper for dårlige dekk jeg..
jeg har egentlig ikke grunnlag for å uttale meg siden jeg ikke har kjørt mr2'en på vinterføre... blir liksom ikke helt klok for jeg hører så mange for og imot meninger om akkurat dette.

Legg innLagt inn:04 nov 2006 15:08
av perchr
sindrejl skrev:
GhostRider88 skrev:
toyota_mr2 skrev:åg kjøre med mr2 på glaten er de samme som å kjøre rat kjelke på glaten glir de så glir de
da er det best å holde seg inne med mr2'en iallefall ;)
Skjønner ikke dette.. syns mr2'en satt som limt.. tror dere kjøper for dårlige dekk jeg..
Jepp.. Mange ganger sist vinter at jeg cruisa opp der de andre stod..

Legg innLagt inn:04 nov 2006 17:14
av Master
min erfaring er at mr2 sitter bra opp bakker og i aks om vinteren, men heller dårlig sideveis og på bremsing. Veldig lett at den understyrer/slipper på fronten, og da har du ikke mye du skulle ha gjort. Du kan ikke ha full styring/kontroll i samme fart som en bil med motor foran gjennom en sving. Noe jeg håper å forbedre med å legge vekt foran. Har lagt 60 kg til nå men vurderer 40 kg til der fremme. Da har du fortsatt 100 kg mer bak enn foran, men det er bedre enn 200 kg. ca 550kg/750kg originalt.