Side 2 av 2

Legg innLagt inn:17 nov 2006 20:55
av Larsen
Det som har gjordt mest med veigrepet på min bil var toyo r888 gateslicks. Veldige gode dekk om du tåler litt stiv pris. Ellers så er vel foringer og senkesett en god invistering!

Legg innLagt inn:17 nov 2006 21:20
av Christian
CelicaTurbo skrev:...Mer motor vil så klart også hjelpe men det gir liten gevinst å storme fremmover rettstrekken og kjøre forbi alle andre om det ender med at det blir kødannelser bak deg gjennom svingene...
Og det er akkurat det som skjer med de fleste :wink:

Org mr2 bremser holder greit nok, så lenge man bruker 92+ Jeg greier meg fint på det, men det krever hard bruk av clutch og turtall :)
(Er på ca 6000rpm i 4 gir ved enden av strekka på rudskogen, begynner å bremse ved 50m skiltet samtidig som jeg girer til 3)
Slicks er ett must, kan ikke sammenlignes med noe dekk jeg vet om!
Utover det har jeg 20mm senkesett, oppgraderte dempere, stivere fjærbens-stag og fjernet topp foringene til støtdemperene. I tillegg er det montert superflex foringer på hele understellet, men jeg tviler på at de er spes bedre enn org toyota :lol:

Re: Hvor god på bane?

Legg innLagt inn:30 nov 2006 12:17
av Mr2_666
A_hjelme skrev:Hvor godt gjør en Mr2 Turbo seg på bane?
Holder den følge med de store gutta?
På sommertreffene i Mo i Rana har Mr2'ene stortsett vært de "store gutta" :lol:

Legg innLagt inn:31 des 2006 06:48
av TomG
Neida, har alt med kjøre stil å gjøre.
MR2 Turbo er som å kjøre 911 turbo, brems hardt og seint, og gi gass i svingen, og det er ikke kødd engang. Men det tar litt baller å kjøre sånn.

Når jeg sier "gi gass" mener jeg naturligvis ikke FULL gass, men gi progressivt mer gass, fra ingang til sving og til like etter apex, og da full pinne!

Eneste som er litt iffy, er lange svake høy hastighets svinger, da skal man passe seg litt, legger rævå seg ut da....da erre ikke mye annet en mer gass som gjelder.

T