Kanskje på tide med en liten oppdatering her. Det har gått litt treigt dette prosjektet. Er diverse andre ting som krever tida og penga mine.
Kan jo begynne med at dette blei noe dyrere enn planlagt da! Hvertfall 50 lapper! Selvfølgelig blei det det! Hehe! Men får jo satt av noe flere kroner til deler når det tar sånn tid da.

HKS kammer, kamdrev, ventilfjører, svinghjul og Cusco diff er noe av det som skal få plass som ikke var med i beregninga i starten.
Ellers blir det en nyere Haltech sprut jeg skal bruke, E8, en annen wastegate, Tial 44mm, og klutsjen blir en 2 plata Tilton med trykkplate og HKS svinghjul.
Blokka er blitt borra 0,5mm, hona og plana, montert i Wiseco smidde stempler, Eagle H-profil råder, Kings råde- og veivlager og ARP studs.
Toppen er hos Ronny Hagen for porting. Venter på svar fra Greenline hvor jeg har bestilt kammer og drev++.
Bensinsystemet er litt uklart enda, men Aeromotive A1000 pumpe, trykkregulator, filter og Blitz trykkmåler er hvertfall kjøpt inn. Dysene blir ca 1000cc top feed til en custom rail.
Hva vi skal gjøre med innsuget er litt uvisst enda, må sjekke hva det koster å få lagd ett skikkelig ett, men mulig det blir innsug fra 3sge motoren. Har en liggende.
Bremsene blir også oppgradert noe med Black Diamond skiver, red stuff klosser, stålomspunnede slanger og overhalte kalippere. Får tru det holder i første omgang.
Understellet er jeg litt mer spent på.

Har ikke satt av kroner til nye dempere, men alt annet er oppgradert. Polyforinger, TRD forsterka dempertopper, eibach fjører og Whiteline krengestag bak.
Dempere eller coilovere blir nok handla inn i vinter.
Girkassa er åpnet for overhaling. Bytter simringer og syncroringer. Får håpe den ikke ryker med en gang!

Det blir hvertfall ikke no torsen diff som får den gleden!

Blir Cusco nå gitt!
Skal prøve å poste litt oftere, men kan ikke love noe. Dette kommer til å ta tid! Hehe!