TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GT4 CS med "noko attÃ¥t!" 654hk! =)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#210929  av celica_st185

var faktisk inne å så på den turboen i dag på en nettbutikk i usa :) kosta vel ca 1200$. Hva måtte du gi for den her til lands (hvis du har kjøpt den i norge da :wink: )

#210933  av Helmer

celica_st185 skrev:var faktisk inne å så på den turboen i dag på en nettbutikk i usa :) kosta vel ca 1200$. Hva måtte du gi for den her til lands (hvis du har kjøpt den i norge da :wink: )
Sikker på at det var samme turboen? $1200 var veldig billig syns jeg.
Kjøpte den gjennom GIK turbo, hva jeg betalte er det ingen som får vite, men den koster egentlig ca 20 store + mva.

#210937  av celica_st185

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT

var denne jeg sikta til, men er ikke sikkert den er den samme da :roll: koster hvertfall $1350 eller ca 9000 pluss frakt å moms

#210971  av James

Blir bra dette! Hvor mye gamp regner du med å få ut av bilen når alt blir ferdig da? :twisted:

#211008  av Helmer

James skrev:Blir bra dette! Hvor mye gamp regner du med å få ut av bilen når alt blir ferdig da? :twisted:
Helmer skrev:
celica_st185 skrev:Blir vel konge det her :) hvor mye hester satser du på?
Målet er 400hk+, som bør være realistisk med mods´a som blir.
8)

#212318  av Helmer

Da var motoren pelt helt fra hverandre! :) Tar litt tid det her da... :oops:

Blokka skal i syrebad imorra før den blir sendt av gårde til borring.
Det var egentlig ikke nødvendig siden sylinderveggene var strøkne, kunne se honinga, men nå har jo jeg vært så lur å bestille 0,5 mm større stempel, så da er det ikke no vei utenom. :wink:

Alle motordeler og skruer skal legges i syrebad så alt er helt reint når monteringa skal begynne. Det blir nok noe lakkering å tenker jeg. 8)
Vedlegg
DSC00129.JPG
DSC00129.JPG (284.86 kiB) Vist 781 ganger
DSCN1349.JPG
DSCN1349.JPG (251.25 kiB) Vist 782 ganger
DSC00131.JPG
DSC00131.JPG (228.17 kiB) Vist 783 ganger
DSCN1351.JPG
DSCN1351.JPG (330.97 kiB) Vist 780 ganger

#212329  av Larsen

Dette blir bra det.
er ikke så lenge før jeg skal gjøre det samme. Vet du om syrebadinga spiser mye på sylinderveggene? Hvem er det som tar seg av syrebadinga?

#212334  av Helmer

Larsen skrev:Dette blir bra det.
er ikke så lenge før jeg skal gjøre det samme. Vet du om syrebadinga spiser mye på sylinderveggene? Hvem er det som tar seg av syrebadinga?
Veit ikke hvor hardt det syrebadet er, men tviler på at det er fare for å skade noe.
Det blir gjort på GIK turbo.

#212980  av MagnusM

Hvis du tar sikte på en toppeffekt på rundt 400ps. vil det ikke være like greit å gå for en Garrett GT2871rr(ekstern wg) for å få best mulig spoolup? Den skal jo være spesifisert til maks 475ps. Det skal vissnok være mulig å få den med T3 flens og. Men ikke skyt meg hvis jeg tar feil her.

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 3347_2.htm

#214414  av Helmer

Blei noe bedre da, men er ikke heelt fornøyd enda...
Blir mere polering med hardvoksen og autosolen.
Vedlegg
GT30r.JPG
GT30r.JPG (35.75 kiB) Vist 1801 ganger
DSCN1367.JPG
DSCN1367.JPG (142.64 kiB) Vist 782 ganger

#214422  av gnmfr

For å være helt erlig så trur jeg detta blir litt mer jobb enn å bare bytte clutshen, men shit au, er jo moro :D Stå på ;) Så ekstremt bra ut ;)

#214452  av Helmer

gnmfr skrev:For å være helt erlig så trur jeg detta blir litt mer jobb enn å bare bytte clutshen, men shit au, er jo moro :D Stå på ;)
Hehe, det har du helt rett i, er LITT jobb ja... Men så mye greiere når motorern er ute a gitt! :lol: Er spent på hvordan resultatet blir. Blir en helt annen bil... :wink:
gnmfr skrev:SÃ¥ ekstremt bra ut ;)
Takker, har pussa noen timer kan du si... :) Blir en større jobb med toppdekselet om jeg ska få det like blankt. Har prøvd litt, og det er hvertfall pirkejobb. mulig jeg glassblåser det og lakkerer svart istedet.

#214471  av sleeper

Helmer skrev:
gnmfr skrev:For å være helt erlig så trur jeg detta blir litt mer jobb enn å bare bytte clutshen, men shit au, er jo moro :D Stå på ;)
Hehe, det har du helt rett i, er LITT jobb ja... Men så mye greiere når motorern er ute a gitt! :lol: Er spent på hvordan resultatet blir. Blir en helt annen bil... :wink:
gnmfr skrev:SÃ¥ ekstremt bra ut ;)
Takker, har pussa noen timer kan du si... :) Blir en større jobb med toppdekselet om jeg ska få det like blankt. Har prøvd litt, og det er hvertfall pirkejobb. mulig jeg glassblåser det og lakkerer svart istedet.
hehe.. trur det er like greit og lakke toppdekselet hvis du har planer om og kjøre til sommeren... :wink:

#248665  av Helmer

Kanskje på tide med en liten oppdatering her. Det har gått litt treigt dette prosjektet. Er diverse andre ting som krever tida og penga mine. :evil:

Kan jo begynne med at dette blei noe dyrere enn planlagt da! Hvertfall 50 lapper! Selvfølgelig blei det det! Hehe! Men får jo satt av noe flere kroner til deler når det tar sånn tid da. :twisted: HKS kammer, kamdrev, ventilfjører, svinghjul og Cusco diff er noe av det som skal få plass som ikke var med i beregninga i starten.

Ellers blir det en nyere Haltech sprut jeg skal bruke, E8, en annen wastegate, Tial 44mm, og klutsjen blir en 2 plata Tilton med trykkplate og HKS svinghjul.

Blokka er blitt borra 0,5mm, hona og plana, montert i Wiseco smidde stempler, Eagle H-profil råder, Kings råde- og veivlager og ARP studs.

Toppen er hos Ronny Hagen for porting. Venter på svar fra Greenline hvor jeg har bestilt kammer og drev++.

Bensinsystemet er litt uklart enda, men Aeromotive A1000 pumpe, trykkregulator, filter og Blitz trykkmåler er hvertfall kjøpt inn. Dysene blir ca 1000cc top feed til en custom rail.

Hva vi skal gjøre med innsuget er litt uvisst enda, må sjekke hva det koster å få lagd ett skikkelig ett, men mulig det blir innsug fra 3sge motoren. Har en liggende.

Bremsene blir også oppgradert noe med Black Diamond skiver, red stuff klosser, stålomspunnede slanger og overhalte kalippere. Får tru det holder i første omgang.

Understellet er jeg litt mer spent på. :roll: Har ikke satt av kroner til nye dempere, men alt annet er oppgradert. Polyforinger, TRD forsterka dempertopper, eibach fjører og Whiteline krengestag bak.
Dempere eller coilovere blir nok handla inn i vinter.

Girkassa er åpnet for overhaling. Bytter simringer og syncroringer. Får håpe den ikke ryker med en gang! :) Det blir hvertfall ikke no torsen diff som får den gleden! 8) Blir Cusco nå gitt!

Skal prøve å poste litt oftere, men kan ikke love noe. Dette kommer til å ta tid! Hehe!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11