TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ny type stempelmotor

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #209806  av Andreazz
 
WaxFraq skrev:hvem kjøper da konsepte der??

litt off topic nå..

noen som vet når subaru lanserer sin diesel? diesel-boxer..sick!

noen som har seriøst peiling her som kan tegne en kjapp skisse for hvordan momentkurven vil se ut på den motoren???

gleder meg til dem kommer med det værtfall.. 8)
Den kurven blir sikkert like flat som alle andre dieseler..?

Back to topic:

Denne "veiv" konstruksjonen sammen med solenoid oppererte ventiler styrt av en heftig motorstyring kunne vert innteresant!!

 #209835  av Larsen
 
Legger ut to artikel om Solenoid valves

http://paultan.org/archives/2005/07/14/ ... e-engines/

http://www.uofaweb.ualberta.ca/ancl/solenoid.cfm

Tror egentlig beste navnet er kamaksel selv om det kan forveksles.

Det fins sikkert ulemper med dette designet og. Det største problemet med utviklingen av biler er jo alle olje selskapene rundt om kring som kjøper opp alle potensielle gode ideer. Tenk om noen kom opp med en ide som førte til halvparten av bensinforbruket av dagens biler. Da er jo halvparten av inntektene deres borte...

 #209840  av Sven
 
Får jo lavere tyngdepunkt også :wink:
Det er lurt

 #210020  av bose
 
CelicaTurbo skrev:Det er ikke snakk om hverken en wankel eller en boksermotor det der, leser dere ikke artikkelen eller? ;) Hele saken er jo at veiven er erstattet med "lobes", lignende som på en kamaksel. Hver motstående stempel jobber mot da hver sin motstående side av denne "loben".. aner ikke hva jeg skal kalle det på norsk gitt men tegningene og teksten er ganske grei å forstå.. Om det designet har noen spesiell gevinst eller hensikt er ikke godt å si :)
den loben ser jo ut som en wankel rotor da.... var det jeg prøvde å komme fram til