Side 2 av 2

Legg innLagt inn:29 nov 2006 20:23
av Andreazz
WaxFraq skrev:hvem kjøper da konsepte der??

litt off topic nå..

noen som vet når subaru lanserer sin diesel? diesel-boxer..sick!

noen som har seriøst peiling her som kan tegne en kjapp skisse for hvordan momentkurven vil se ut på den motoren???

gleder meg til dem kommer med det værtfall.. 8)
Den kurven blir sikkert like flat som alle andre dieseler..?

Back to topic:

Denne "veiv" konstruksjonen sammen med solenoid oppererte ventiler styrt av en heftig motorstyring kunne vert innteresant!!

Legg innLagt inn:29 nov 2006 22:19
av Larsen
Legger ut to artikel om Solenoid valves

http://paultan.org/archives/2005/07/14/ ... e-engines/

http://www.uofaweb.ualberta.ca/ancl/solenoid.cfm

Tror egentlig beste navnet er kamaksel selv om det kan forveksles.

Det fins sikkert ulemper med dette designet og. Det største problemet med utviklingen av biler er jo alle olje selskapene rundt om kring som kjøper opp alle potensielle gode ideer. Tenk om noen kom opp med en ide som førte til halvparten av bensinforbruket av dagens biler. Da er jo halvparten av inntektene deres borte...

Legg innLagt inn:29 nov 2006 22:25
av Sven
Får jo lavere tyngdepunkt også :wink:
Det er lurt

Legg innLagt inn:30 nov 2006 21:17
av bose
CelicaTurbo skrev:Det er ikke snakk om hverken en wankel eller en boksermotor det der, leser dere ikke artikkelen eller? ;) Hele saken er jo at veiven er erstattet med "lobes", lignende som på en kamaksel. Hver motstående stempel jobber mot da hver sin motstående side av denne "loben".. aner ikke hva jeg skal kalle det på norsk gitt men tegningene og teksten er ganske grei å forstå.. Om det designet har noen spesiell gevinst eller hensikt er ikke godt å si :)
den loben ser jo ut som en wankel rotor da.... var det jeg prøvde å komme fram til