Side 2 av 3

Legg innLagt inn:05 des 2006 03:12
av David
kommer til å bli helt ubrukelig å kjøre med
motorn veier akkurat dobbelt så mye som 4age'n!
girkassa veier 20kg mer
også vil du vel ha en bakaksel som tåler julinga..
hilux/volvo, 20-30kg mer

bilen blir så tung at du kommer ikke til å merke noe om du går for glassfiber front..
intercooler baki? det var jo smart sagt.. er det virkelig noen som har gjort det før?
er jo bare NØDT til å bli 5 minutter med turbolag da..

å flytte motorn lengre bak? ja det har du plass til HAHA
du kan jo alltids flytte torpedo'n også, men det er begrensa hvor langt bak du får den også.. du skal jo helst ha plass til pedalstell og rattstamme også..

detta kommer til å ende opp på 70/30 vektfordeling, og kommer til å bli en jævla bra bil til å burne med.. men da kunne du jo spart litt penger og kjøpt en donorbil med automat istedet hehe

og hvis du virkelig gjør alt dette bare for 350hk???
da burde du droppe planene og heller turbolade 4age'n.. den er god for mye mer enn bare 350hk..

Legg innLagt inn:05 des 2006 10:25
av Andy_Celica
David skrev:kommer til å bli helt ubrukelig å kjøre med
motorn veier akkurat dobbelt så mye som 4age'n!
girkassa veier 20kg mer
også vil du vel ha en bakaksel som tåler julinga..
hilux/volvo, 20-30kg mer

bilen blir så tung at du kommer ikke til å merke noe om du går for glassfiber front..
intercooler baki? det var jo smart sagt.. er det virkelig noen som har gjort det før?
er jo bare NØDT til å bli 5 minutter med turbolag da..

å flytte motorn lengre bak? ja det har du plass til HAHA
du kan jo alltids flytte torpedo'n også, men det er begrensa hvor langt bak du får den også.. du skal jo helst ha plass til pedalstell og rattstamme også..

detta kommer til å ende opp på 70/30 vektfordeling, og kommer til å bli en jævla bra bil til å burne med.. men da kunne du jo spart litt penger og kjøpt en donorbil med automat istedet hehe

og hvis du virkelig gjør alt dette bare for 350hk???
da burde du droppe planene og heller turbolade 4age'n.. den er god for mye mer enn bare 350hk..
Dahlback (audi/golf) trimmeren kjører med ic en bak i golfen sin, ser ut tilå fungere glimrende det.

Så det skal nk gå.

Legg innLagt inn:05 des 2006 10:36
av kennethx
Fælt så negativ David. Det hadde vært en kjip verden om alle gikk samme vei. Tøfft an noen tørr gjøre noe annet en alle andre. Så får vi bare se hva resultatet blir, ingen grunn til å rakke ned på andres prosjekter :wink:

Legg innLagt inn:05 des 2006 12:08
av erling
David skrev:bla-bla-bla..
Noe vits å bli irritert på folk når de forteller hva slags motor de skal sette i bilen sin da?

Og du vet sikkert at en 1,6 liter med 350 hk gjerne ikke har helt samme arealet av effekt og moment under kurvene som en 2,5 liter 6'er med 350 hk.

Legg innLagt inn:05 des 2006 12:48
av sindrejl
må si at det skal en del til for å få 350hk ut av 4agen iallefall! samt at da har man verdens minst holdbare motor. Ingen vits å være så ekstremt negativ.. synes det er et morsomt prosjekt, er ikke vi andre som bruker penger på det heller så da får vi se åssn det ender, k? du vet at selv om ic'en er plassert bak med lange rør så er det ikke vacuum i rørene så motoren må IKKE vente på at det skal komme luft.. lufta er ikke like kald med en gang men den er der nå likevel. mao ikke så mye turbolag du vil ha det til.

Legg innLagt inn:05 des 2006 13:07
av Skylar
Må ikkje høre på negative folk.
Er bare gøy dette :D

Og hva så om vektfordelingen blir feil, ett prosjekt er noe tt prosjekt, går det ikkje så går det ikkje, da vet vi no ihvertfall det 8)

Stå på, gleder meg til flere bilder :wink:

Legg innLagt inn:05 des 2006 14:36
av TMTT
Nei huff og huff :oops: Tror nok vi må legge prosjektet på is iflg. de som har peiling. Eller hva ?? :lol:

Neida, prosjektet er i gang og vi jobber for at resultatet skal bli bra.

Nå holder vi på med og sveise om bunnpannen, oljesumpen var bak, den tok i forakslingen så vi bygger ny foran med plass til sil (og olje :D ) Vurderte og kjøpe tørrsump, har forespurt noen plasser men det blir antagelig dyrt. (15-20000,-) Har heller ikke fått noen konkret tilbakemelding så vi bygger heller ny bunnpanne selv.

Når det gjelder motor, så er den kjørt 90000 km så jeg regner med at den ikke skal by på problemer. Vi øker trykket til 0,9-1.0, monterer BCC, ny downpipe/eksos, luftfilter og vips; så har vi brukbar effekt som går og går, går og går :lol:

Ellers er det mye som skal gjøres; nye motorfester, radiator/batteri skal i koffertrommet, registerreim skal byttes, servo skal tilpasses, girkasse, mellomaksling, slanger, koblinger, IC, ECU, bensinpumpe, eksos skal bygges osv. osv. osv. Skal prøve og legge ut bilder og tekst etterhvert som det går fremover. Har en del og gjøre på jobb, så det kan nok gå noen dager mellom hver gang det skjer noe :)

Men bra og se at ikke så mange er negativ iallefall :wink: Så får vi heller se på resultatet etter noen måneder 8)

Mvh
PS Motor AS

Legg innLagt inn:05 des 2006 16:42
av Andreazz
Andy_Celica skrev: Dahlback (audi/golf) trimmeren kjører med ic en bak i golfen sin, ser ut tilå fungere glimrende det.

Så det skal nk gå.
RS1 (Golfen) har radiator og oljekjøler bak. Forran har den to seriekobblede IC`er.. Å montere radiator bak er helt vanlig på rally-cross biler osv, men intercooler bak har jeg aldri hørt om (bortsett fra MR2 osv da :D )

Legg innLagt inn:05 des 2006 22:22
av FireFox
David skrev:kommer til å bli helt ubrukelig å kjøre med
motorn veier akkurat dobbelt så mye som 4age'n!
girkassa veier 20kg mer
også vil du vel ha en bakaksel som tåler julinga..
hilux/volvo, 20-30kg mer

bilen blir så tung at du kommer ikke til å merke noe om du går for glassfiber front..
intercooler baki? det var jo smart sagt.. er det virkelig noen som har gjort det før?
er jo bare NØDT til å bli 5 minutter med turbolag da..

å flytte motorn lengre bak? ja det har du plass til HAHA
du kan jo alltids flytte torpedo'n også, men det er begrensa hvor langt bak du får den også.. du skal jo helst ha plass til pedalstell og rattstamme også..

detta kommer til å ende opp på 70/30 vektfordeling, og kommer til å bli en jævla bra bil til å burne med.. men da kunne du jo spart litt penger og kjøpt en donorbil med automat istedet hehe

og hvis du virkelig gjør alt dette bare for 350hk???
da burde du droppe planene og heller turbolade 4age'n.. den er god for mye mer enn bare 350hk..
Tror ikke du skal si så mye som bruker AE86 som rallycross prosjekt. :?

dekk forbruk

Legg innLagt inn:06 des 2006 19:07
av hugomidt
blir vel høgt budsjett på bakdekk :twisted:

Legg innLagt inn:13 des 2006 01:01
av SupraN/A
Blir nokk ei sjikkeli røykmaskin detta ja :twisted:

Legg innLagt inn:13 des 2006 23:31
av TOYPARTS
jepp kult prosjekt og ikke minst kul motor, disse går så fint og drar så fint at det virkelig holder.

Legg innLagt inn:18 des 2006 23:37
av Xlr8
super rått prosjekt da.. blit iløpet av en sesong anklaget får miljø forurensning og ender opp med 2000timer samfunns straff=):P
men ser ikke ut til de var får mye av plassen i motor rommet men ingen tiing er umuligt, de umulige tar bare litt lenger tid=) gleder meg til og se dette ferdigt

Legg innLagt inn:19 des 2006 00:39
av 323F GTX
Hehe, var ikkje akkurat bolt on den motoren der:lol: Rått prosjekt da, gleder meg til å se kordan dere løser det. så trangt ut! :P Men personlig ville eg foretrukket å putte oppi en 20b motor. Mye effekt i mindre eske :D

Legg innLagt inn:21 des 2006 01:01
av amigaguy
Kult prosjekt. Blir gøy å se hvordan det utvikler seg.

Beholder nok 4A-GE'en i min AE86 en stund tror jeg :-D