TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 90-mod Celica GT4

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #24887  av CelicaTurbo
 
hm, er det mange lyder så styr klart unna. Normalt er dette en solid bil med få slike skavanker.. Akkurat puten til diffen hadde nok vært enkel og det er overaskende at eieren ikke har prøvd å fikse det før han selger bilen, men resten av lydene kan jo være værre da..

Lykke til med søk etter bil da, broderen har en 200SX S13 og selv om den føles billigere og mindre solid enn min (min ærlige mening ja) så er det en bil som er billig og går grisebra i forhold til pengene som du bruker på den. Broderen har et greit trimmet eksemplar med moderat større turbo, full eksos osv og det er så mange gøye lyder i den bilen der som jeg skulle ønske jeg hadde i min (turbohvin, dumpventil, wastegate-klapring, eksosbrøl), i tillegg til at den sparker mye hardere ifra når turboen kommer igang :D

Vurderer du 200SX kjenner du sikkert til http://www.200sx-ogn.org Om du ikke kjøper Celica vil jeg virkelig anbefale deg en 200SX S13 fremfor Civicen. 200'en er vesentlig billigere enn Celicaen og mye artigere og sportsligere enn Civic'en kan bli. Det eneste er kanskje at det kan være litt dumt å starte kjørekarrieren sin med en kraftig bakhjulstrekker: det går fort gale.

 #24901  av Rieger
 
Skal kanskje til utlandet neste år, så det er greit å utnytte tid jeg har her med bil. Civic'en står hos Thaulow(.net), men den tror jeg blir litt for dyr i forhold til hva jeg får for pengene.
Bjornstadbil(.no) har en 93 mod SX til 95k som er orginal. Da får jeg se hva det blir av stash etter effektanlegg, filter og dump.

Størst problemet er ikke effekt, men forsikring :wink:

Har følelsem av at dette blir dyrt!

 #24902  av CelicaTurbo
 
forsikringen blir nok dyr ja, det vet du ikke før du prøver og du må nok ringe ganske mange selskaper for å finne hvem som er billigst og hvem som i det hele tatt ønsker å forsikre bilen :)