Side 2 av 3
Legg innLagt inn:09 des 2006 17:18
av aneriks
jumbo skrev:Fra 2. gen til 3.gen var det egentlig rimelig plug and play for min del, eneste sideeffektene jeg ikke har giddet å gjøre noe med er økonomilampene og oljenivålampa.
Fra 1.gen til 3.gen er litt litt mekking på utlegget i sikringsboksen for å få det til å passe. Christian her på forumet (og sikkert flere andre) har gjort dette så finnes sikkert litt info på dette også.
antar du mener rev ikke gen? 1 gen finnes vel ikke i mr2 i det hele tatt
Legg innLagt inn:09 des 2006 17:28
av jumbo
Ja
Legg innLagt inn:09 des 2006 18:11
av Mr2 Mk2
jumbo skrev:På 2. rev bil var det egentlig rimelig plug and play for min del
Hva eksakt har du gjort da?
Legg innLagt inn:09 des 2006 19:18
av jumbo
Ikke annet enn å flytte over ECU, coiler,trykksensor og slikt småtteri fra turboklippet... Sikringsboksen min er helt uendret.
Legg innLagt inn:09 des 2006 20:46
av japse-gnmfr
Rear clip er det en kun bakparten med motor??
Mvh Kristoffer...
Legg innLagt inn:09 des 2006 21:05
av Larsen
japse-gnmfr skrev:Rear clip er det en kun bakparten med motor??
Mvh Kristoffer...
ja. Tilsvarende på biler med motoren med foran blir front-cut/clip
Legg innLagt inn:09 des 2006 21:34
av jumbo
japse-gnmfr skrev:Rear clip er det en kun bakparten med motor??
Mvh Kristoffer...
Ja, normalt sett en komplett halvpart av bilen, inkludert motor, eksos, drivverk, understell etc... Er jo selvsagt litt opp og ned hvor bra tilstand det er på alt av deler - det er jo stort sett snakk om biler som er blitt totalvraket.
Legg innLagt inn:10 des 2006 16:26
av Mr2 Mk2
jumbo skrev:Ikke annet enn å flytte over ECU, coiler,trykksensor og slikt småtteri fra turboklippet... Sikringsboksen min er helt uendret.
Ikke byttet om på noen ledninger på ecu?
Legg innLagt inn:10 des 2006 19:32
av jumbo
Nei
Legg innLagt inn:10 des 2006 20:11
av Mr2 Mk2
Så dersom man bytter fra 3sge i Mr2 til 3.gen 3sgte er det bare å flytte over alt fra rear cut`et starte opp og smile?
Legg innLagt inn:10 des 2006 20:24
av jumbo
Kommer an på hvilken revisjon bil du har... for revisjon 1 må du endre litt, for revisjon 2 (og jeg antar det samme gjelder rev 3) passer det rett over
Legg innLagt inn:10 des 2006 20:29
av Mr2 Mk2
jumbo skrev:Kommer an på hvilken revisjon bil du har... for revisjon 1 må du endre litt, for revisjon 2 (og jeg antar det samme gjelder rev 3) passer det rett over
90 mod, vet du eksakt hva som må endres da?
Legg innLagt inn:10 des 2006 20:48
av Christian
På en 90mod er det 5 ledninger som må flyttes. Er sorte 4mm. Husker ikke eksakt, men det er egentlig bare småting. Det Arne og jeg gjorde var å sammenligne sikringsboksen på gti kontra turbo. Tror vi brukte ca 20min på å finne ut av det. Hadde tegninger, men aner ikke hvor de er nå
Edit : trykkleif
Legg innLagt inn:11 des 2006 00:36
av Dalan
Her er bilde av undersiden (der du må koble om) av en sikringsboks fra en turbo.
Det er vel rundt regnet de som må flyttes om, i tillegg må de blå ledningene i kontakten mellom bil- og motorledningsnett i bagasjerommet kobles sammen, for kontaktene passer ikke overens mellom rev 1 og rev 2 og oppover.
Legg innLagt inn:11 des 2006 17:08
av Christian
Den der er jo bedre enn all verdens tegninger

*Lagre som*