Side 2 av 2
Legg innLagt inn:15 feb 2007 23:48
av cs2451
Daniel_hoy skrev:Da lærte jeg noe i dag også. Men lagera til rådene? Går ut fra at det der er for lagera på veiva.
Skal boltene skiftes eller kan dei brukes en gang til. Er ikke mitt fagoråde dette, men må lære en gang.
Står på selve rådene!
Sjekk at gjengen er som de skal være. ikke skadet og ikke strekt. så går det veldig fint
Legg innLagt inn:01 mar 2007 02:41
av Daniel_hoy
Da var stempel i hus. Skal prøve å få borret blokken før jeg skal på jobb om en uke. Har også bestilt alt av lager til motoren. + Nye pluggledninger og fordelerlokk/rotor.
Men så har jeg et spørsmål: Ventiltetningene jeg fikk med i pakningsettet har to forskjellige farger. Grønne og brune. Noen som vet sikkert hva som er til innsug og eksos?
Legg innLagt inn:05 mar 2007 00:31
av cs2451
innsug: brun
Eksos: grønn
Legg innLagt inn:05 mar 2007 10:19
av Andy_Celica
Larsen skrev:Ser etter stempler selv. Etter hva jeg har lest på mr2oc så var vist ikke JE stemplene anbefalte fordi de lager litt mye lyd. Tenkte selv å gå for wiesco stempler og orginale råder da de tåler MYE.
Wiseco og je blir produsert på samme fabrikk, og de er 100% like, er bare en tilfeldighet hvilke av stempelene de merker med wiseco og hvike de merker med je.
f.eks, 4 stempler blir laget 2 av disse blir kalt wiseco og 2 av disse blir kalt je, så de som sier sikt på mr2oc pisser på leggen, sorry uttrykket. og jeg skal ikke gå mere off topick.
Legg innLagt inn:06 mar 2007 16:37
av Helmer
Andy_Celica skrev:Wiseco og je blir produsert på samme fabrikk, og de er 100% like, er bare en tilfeldighet hvilke av stempelene de merker med wiseco og hvike de merker med je.
f.eks, 4 stempler blir laget 2 av disse blir kalt wiseco og 2 av disse blir kalt je.
Ehh...hvor har du dette fra? Høres meget rart ut syns jeg...
Legg innLagt inn:06 mar 2007 17:00
av Andy_Celica
Helmer skrev:Andy_Celica skrev:Wiseco og je blir produsert på samme fabrikk, og de er 100% like, er bare en tilfeldighet hvilke av stempelene de merker med wiseco og hvike de merker med je.
f.eks, 4 stempler blir laget 2 av disse blir kalt wiseco og 2 av disse blir kalt je.
Ehh...hvor har du dette fra? Høres meget rart ut syns jeg...
Det snakka jeg med vidar strand om (
http://www.vsmotor.no) skulle tro han viste det ganske bra, han kan jo tross alt litt om bil og bruker disse stempal i motorene sine, (siste bilen han bremsa var vel på 1400hk)
Legg innLagt inn:06 mar 2007 17:29
av Larsen
Andy_Celica skrev:Helmer skrev:Andy_Celica skrev:Wiseco og je blir produsert på samme fabrikk, og de er 100% like, er bare en tilfeldighet hvilke av stempelene de merker med wiseco og hvike de merker med je.
f.eks, 4 stempler blir laget 2 av disse blir kalt wiseco og 2 av disse blir kalt je.
Ehh...hvor har du dette fra? Høres meget rart ut syns jeg...
Det snakka jeg med vidar strand om (http://www.vsmotor.no) skulle tro han viste det ganske bra, han kan jo tross alt litt om bil og bruker disse stempal i motorene sine, (siste bilen han bremsa var vel på 1400hk)
Det kan sikkert hende at de blir laget på samme farbrikk, men de er ikke like. Wiesco stemplene har "pin offset" Altså at spempelet ikke har råden festet midt på, men litt til siden. Etter hva jeg har lest så har ikk JE stemplene dette og de lager da en del mere støy.
Legg innLagt inn:06 mar 2007 18:24
av larsst185
etter å ha sett jobben vs motor har gjord med datasprut og "bygging" av eksos på broderns corolla så setter jeg heller sønnen min på ett år til å gjøre noe som helst på min bil enn dem,men men.arti å se at flere gjør jobben med å bygge "ny" gs-gte

Har gjord det aller meste som du gjør med din.ligger prosjekt tråd om det her.kjører også med je stempler,funker som fy!!originale råder tror jeg holder leeenge så det tror jeg ikke du trenger tenke på.forsterka lagre tror jeg også er endel oppskrytt så lenge det ikke er snakk om ekstreme hk antall.bruk heller penger på ny oljepumpe.synes vertfall jeg er en god invetering når du likevel gjør så mye med motoren.å et lite tips,jeg tok motoren min ned istedet for opp.synes gjør ting mye enklere ved ut og isetting.
Legg innLagt inn:07 mar 2007 01:03
av Daniel_hoy
Da var iallefall blokka levert til borring. Men pga av at jeg skal på jobb og blir vekke i 2 uker og blir hjemme i 4 dager før jeg skal vekk på jobb i 10 dager til så er det vel ikke så mye som kommer til å skje med det første.
Grunnen til at jeg tok motoren opp denne gangen var at jeg ikke hadde tilgang på løftebukk, men lurer på om jeg skal prøve å løfte bilen når den skal inn igjenn så jeg kan ta den inn nedenfra. Er en god del enklere det ja.
Har ikke kjøp inn ny oljepumpe, men er det vanlig at den svikter? Har brukt en del mer penger på bilen enn hva som var planen

Vet at det beste er å skifte "alt", men er ikke akkurat billige deler til bilen.

Legg innLagt inn:29 apr 2007 02:42
av Daniel_hoy
Da er motoren montert sammen igjenn. Skulle i grunn montere kassa idag, men så har jeg fått feil utløserlager.
Det som jeg har gjort til nå er:
Nye råde/veiv lager
Oljepumpe
Vannpumpe
TTE toppakning
ARP head studs
Borra blokk
JE 86,5mm stempel
Skiftet ventiltetninger
Skiftet regreim/løpehjul
Skiftet fordelerlokk, rotor og pluggledninger/plugger
Diverse tetninger og pakninger her og der
CT27 turbo
Bensinfilter
Styrekule
TRD girkule
Lakka blokk/toppdeksel
Fjernet kullfilter
Slenger vel ut et par bilder en annen dag
Legg innLagt inn:01 mai 2007 21:45
av Daniel_hoy
Legg innLagt inn:05 jul 2007 19:42
av Daniel_hoy
Bilen har fungert helt fint til nå. Men 13 dager etter oppstart skjedde dette her. (hjort) Forhjulsstillinga fikk seg en kakk så har ikke kjørt så mye etter det.
Legg innLagt inn:05 jul 2007 19:48
av Daniel_hoy
I dag har det skjedd litt med bilen. Den er levert inn for fiksing og det er SW20 som tar seg av det. Han har tatt firhjulskontroll på bilen så nå er alt bra med hjulstillinga og i dag dukket døra opp så nå får han starte på resten. Fikk et par bilder med han tidligere i dag så jeg fikk se framgangen
Satser på at alt er ferdig til jeg kommer hjem fra jobb, vil kjøre BIL
Er det forresten noen som har funnet ut hvor jeg kan få tak i Carlos Sainz klistermerket til skjermen?