TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Hardtop MR2 SW20

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#245513  av DanielJ

update ?

#245541  av MR2turbo

Takker for kommentarer...!
Moro at noen følger med ;)

Som noen har nevnt andre steder på forumet så ble jeg pappa for 3 uker siden og har ikke vært innom forumet... har på en måte vært litt andre prioriteringer.... Før det holdt jeg på å pusse opp huset, er ferdig innnvendig nå og skal ta hele huset utvendig inkl. vinduer, isolasjon kledning osv... hehe t.t.t. så da må rett og lett noe vike ......forumlesning b.la. hehehe

Men er jo ute på verkstedet og holder på litt innimellom og rekker å samle samme litt deler til prosjektet ;)

Har fått i hus matrialer til bur og holder på å sveise inn det... blir litt om gangen så det går sakte men sikkert rette veien..

Har og funnet ett sett med felger som blir "gatefelgene" til den... de er på vei fra USA med en gammel post-skilpadde som svømmer over atlantern i disse dager...

Ellers så har jeg overhalt ett par bakkalipere som skal på den, syns resultatet ble bra jeg med tanke på at det var to rustklumper når jeg starta... :D

Så har jeg i hus svinghjul, og clutch.. se bildet ... ogura racing...

turbo-drivakslene har og funnet veien inn i garasjen, sammen med TRD tårnstag og litt andre småting.

Sekken jeg samler all lydisolasjon o.l. i begynner å bli lovlig tung, og fortjener snart en tur på vekta... kommer tilbake til det senere...

her er hvertfall noen bilder fra i går :)
Vedlegg
bilen sånn det står nå... =)
bilen sånn det står nå... =)
hardtop_mr2_ 012.jpg (56.5 kiB) Vist 706 ganger
Nyoverhalte calipere
Nyoverhalte calipere
hardtop_mr2_ 011.jpg (36.29 kiB) Vist 715 ganger
bur under bygging
bur under bygging
hardtop_mr2_ 009.jpg (56.45 kiB) Vist 701 ganger
bur under bygging
bur under bygging
hardtop_mr2_ 007.jpg (50.51 kiB) Vist 698 ganger

#245584  av Ivar

Hey, Markus!

Har du sandblåst caliperne eller? Det der ser jo fabrikknytt ut.

#245587  av Mr2Even

Jeg kjøpte en helt lik overhaldt kalipper på mekonomen nå for litt siden. Kanskje der han har kjøpt den ? :wink: De trekker av 300kr for innbytte.

#245588  av Ivar

Mr2Even skrev:Jeg kjøpte en helt lik overhaldt kalipper på mekonomen nå for litt siden. Kanskje der han har kjøpt den ? :wink: De trekker av 300kr for innbytte.
Han skriver jo at han har overhalt selv.

#245589  av mr2cato

Mr2Even skrev:Jeg kjøpte en helt lik overhaldt kalipper på mekonomen nå for litt siden. Kanskje der han har kjøpt den ? :wink: De trekker av 300kr for innbytte.
sitat fra MR2Turbo:
Ellers så har jeg overhalt ett par bakkalipere som skal på den, syns resultatet ble bra jeg med tanke på at det var to rustklumper når jeg starta... Very Happy

#245590  av Mr2Even

Hehe så det rett før du sendte den meldingen. Var nok litt for rask til å svare der ja :wink:

#245592  av DanielJ

høres bra ut dette Markus :D skal du med denne bilen til ACR mot høsten ?

#245666  av MR2turbo

Har overhalt caliperne selv, ja :) Har to par til meg selv... ett par til hver bil, og holder på med to par til... som jeg tenkte å selge for material kost.. :)
Har gjor de reine med hjelp av litt ulike kjemiske bad (på jobben), og glassblåser, bytta de delene jeg trengte + reppsett, og galvanisert alle delene som er i vanlig stål... :)

Daniel, Blir nok ikke fedig til ACR, tenker/håper å bli klar med denne bilen i løpet av neste år...

#245673  av sindrejl

se der ja, det er liv i gutten ;)

#245691  av Mr2Even

Må si du er fingernem :shock: :wink: Blir jo som regel bedre når man gjør ting ordentlig selv også. :)

#245943  av inzane2012

hvilken pris har du tenkt påå på di calpperene som du skal selge da??

#246185  av A_hjelme

Skulle hatt noen framme jeg ;)

#246331  av MR2turbo

ang bremsecaliperne så selger jeg nok de til no kompiser her lokalt... må ha noen nye stempel ol. før jeg får satt de sammen...
Og ang. de fremme så så skal jeg kansje ta å overhale de jeg har liggende av de og etterhvert, men tror ikke det blir for mange til salgs.. men takk for at dere syns det så godt ut ! :D... er litt jobb... men bedre å gjøre det skikkelig en gang enn å måtte gjøre arbeid omigjen...

Ellers så kom det plutselig noen store esker hjem til meg her om dagn og der var det visst nye felger og.. ;)
De er litt breie så som bildene viser så blir det no miks og triks for å få det til å se bra ut...
De er 17x9 fremme og 17x10,5 bak... :)
Så ser det ut til at jeg bar må få fjerna fjærene og sånn at jeg kan få sett åssen det vil bli når bilen kommer ned i passelig høyde.. hehe

bildet på benken av felgen ved siden av ett dekk er sammenlikning med ett 195 dekk som sto på.. :)
Vedlegg
hardtop_mr2_-021.jpg
hardtop_mr2_-021.jpg (46.48 kiB) Vist 1756 ganger
hardtop_mr2_-018.jpg
hardtop_mr2_-018.jpg (63.64 kiB) Vist 1745 ganger
hardtop_mr2_-019.jpg
hardtop_mr2_-019.jpg (35.99 kiB) Vist 1748 ganger
hardtop_mr2_-027.jpg
hardtop_mr2_-027.jpg (75.49 kiB) Vist 1743 ganger
hardtop_mr2_-023.jpg
hardtop_mr2_-023.jpg (74.34 kiB) Vist 1744 ganger

#246332  av MR2turbo