Ivar skrev:tvaksvik skrev:Veit at europeiske (da spesielt tyske) LHD kaksebiler er veldig stort i Japan, dette p.g.a de høye prisene disse bilene har i Japan med RHD, men om det finnes så mange japanere som prøver å finne seg en Japsebil i europa (med rattet på feil side) når det ellers finnes i overflod ifra fra før av med rattet på riktig side hjemme er vel heller tvilsomt?
Betale mere bare for sitte på feil side når du kan få samme bilen for mye billigere og samtidig sitte på rett side høres ut som en dårlig deal. Sure, det finnes sikkert noen der nede som bare tenker hype, men etterspørselen i Japan etter japanske biler i europa tror jeg du overdriver en smule.
Om utenlandske bilmerker i Japan er ettertraktet? Jepp utvilsomt.
Nei, jeg tror ikke den gjengse japaner er interessert i å sitte på feil side, men jeg tror den gjengse japaner er glad i penger. En LHD-supra hadde blitt eksportert fortere enn du klarer å si "pølse".
Hehe, Pylssje!
Nåh, kan ikke si det gikk fort.
Hvor skulle så en gjengse japaner eksportere denne LHD supraen da? tilbake til Europa der den kom fra? eller til USA?. Hvorfor? Den er jo allerede ganske overpriset i Europa fra før, tviler på at han hadde tjent noe på å selge bilen tilbake til der den kom ifra. Der veit de jo hvilken pris bilene bruker å ligge på, derav kunne denne gjengse japaner ikke tatt noe spesielt mer for den enn hva han kjøpte den for. Da må man isåfall ha planer om å sitte å ruge på bilen i mange år, helt til etterspørselen evt. går opp igjen før han har tenkt å selge den. Da snakker vi despo etter småpenger.
Bare en intetvitende person ville kjøpt en Eurospec Supra fra Japan dersom han kunne fått kjøpt den samme bilen i Europa eller USA for mye mindre penger...hehe
Nei jeg må si at fremtiden ser litt usikker ut, på den ene siden er det mulig at etterspørselen etter fine Supra eksemplar vil øke i takt med prisen uansett om det er Euro/US/UK eller JDM, men jeg tror nok at det vil gå opp for folk etter hvert at det faktisk har kommet en god del nyere biler som ikke er så værst å blåse av en 3-400 000 på heller enn å bruke det på en så gammel bil, da blir det nok flest rene Supra entusiaster som sitter igjen, og da er det ikke sikkert at prisene vil holde seg så godt lenger er jeg redd for... snufs.
Men la oss ikke ta sorgen på forskudd folkens
