TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Svaens 4AGZE prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#217999  av Carina_E

hei du..
drit kul bil... blir bra dette her. må få høre hvordan den går med superchargeren motert da.. tror det kan bli sykt rått..
men en annen ting, ser du har en donor bil der. kan jeg spørre om du kansje har en liten del til slags? vet det er of topic men må ha den bare må ha den=) den delen jeg tenker på er bryteren til varmeaparatet. den er def i bilen til lillebror skjønner du så jeg har fått kobla den med en bryter men da er det ikke noe ell alt som virker..

Sorry Of Topic...........

Mvh Glenn

#218010  av svaen

Carina_E skrev:hei du..
drit kul bil... blir bra dette her. må få høre hvordan den går med superchargeren motert da.. tror det kan bli sykt rått..
men en annen ting, ser du har en donor bil der. kan jeg spørre om du kansje har en liten del til slags? vet det er of topic men må ha den bare må ha den=) den delen jeg tenker på er bryteren til varmeaparatet. den er def i bilen til lillebror skjønner du så jeg har fått kobla den med en bryter men da er det ikke noe ell alt som virker..

Sorry Of Topic...........

Mvh Glenn
Hei, er det selve konsollen du mener nå?
Har denne liggende, hvis det var den du tenkte på. (Markert med rødt)
Vedlegg
varmeapparat.jpg
varmeapparat.jpg (73.41 kiB) Vist 1139 ganger

#218021  av Carina_E

det er den ja, men det jeg trenger er egentlig kun den som du justerer hastigheten til vifta. tror det blir den nede til venstre av de fire du drar bortover om du skjønner hva jeg mener..
Hvor mye skal du ha for den? evt hele greia..?

Mvh Glenn

#218337  av svaen

Hei, i dag har jeg hatt en 8-timers økt for å montere kompressoren.
Demonteringen gikk forsåvidt greit og var fort unnagjort.
Bilde

Bilde

Bilde

Også var det montering av kompressoren. Dette gikk sakte, men sikkert unna, hadde heldigvis noen bilder av demonteringen av kompressoren å referere til, så kontaker, slanger og sensorer kom etter hvert på plass.

Dyser montert.
Bilde

Ting begynner å komme på plass.
Bilde

Ferdig montert.
Bilde

Så var det å lete igjennom hele delelageret etter en reim som passet på reimhjulet, etc. Brukte forsåvidt en god stund på å finne en passene reim også, før det ble oppstart. Da merket jeg fort at noe ikke var helt som det skulle være, i og med at motoren jaget taktvis på tomgang mellom 2000 - 5000 rpm. Oppdaget også at den dysene på sylinder 1 og 4 ikke var helt tett, så jeg løsnet intercooler og fuelrail igjen, for å tre dysene skikkelig på plass i fuelrailen.
I dèt jeg skrudde fast fuelrailen i de tre hullene i toppen, klarte jeg selvfølgelig det utrolige..
Bilde

Så nå har jeg hull i toppen, og dyser som trenger nye o-ringer. Det ene verre enn andre, med andre ord..

#218592  av svaen

Hei, ser heldigvis ut til at jeg klarer å berge toppen min.
Etter å ha tatt av toppdekselet i dag, fant jeg ut at biten som knakk av, står utenfor kammene. Der er det jo ikke noe nevneverdig trykk, så det skal gå ganske greit å få sveiset fast biten igjen, eventuelt "lime" den med kjemisk metall.
Bilen blir uansett stående noen dager nå, siden jeg må ha nye o-ringer til dysene, samt et nytt kjølevannsrør. I mens blir det nok litt rust-fjerning på understellet, nå som bilen likevel skal stå i ro.
Ellers dukket det opp litt "bling" i posten i dag. :mrgreen:

HKS justerbare kamdrev og rustfritt pluggdeksel.
Bilde

#219932  av svaen

Hei, har heldigvis "fått i gang" bilen nå, men sliter ennå med den ustabile tomgangen. Den står fortsatt taktvis og ruser mellom enten 2000 rpm eller 5000 rpm. Har fått diverse tips om vakuumlekkasje, men har ennå ikke klart å lokalisere noen lekkasje noe sted. Kunne gjerne prøvd med "one shot"-spray for å lokalisere lekkasjer, men det er lite vits i og med at tomgangen er så rufsete fra før av.
Eneste håpet jeg holder meg til nå, er at en eller annen vakuumslange kan være feilplassert, slik at et eller annet får feil vakuumverdi(er).
Fant også en sensor hvor kontakten var knekt av, men jeg klarer ikke helt å finne frem til hvor denne eventuelt skal stå. Er det noen "kjennere" som vet dette?

Ligger like bak starteren.
Bilde

Om noen som har studert disse motorene før, så kan de godt ta seg friheten til å se igjennom bildene mine og se om noe eventuelt er feil montert, e.l.
http://smg.photobucket.com/albums/v214/safoll/frustert/

#219992  av hybrid

lurer på om det der er til er til bankesensoren bak på blokka? rett under innsugsmanifolden.

#220001  av svaen

hybrid skrev:lurer på om det der er til er til bankesensoren bak på blokka? rett under innsugsmanifolden.
Hei, det kan kanskje stemme, men den har vel i teorien lite med tomgangen å gjøre?

#220004  av Darkstar

svaen skrev:Hei, har heldigvis "fått i gang" bilen nå, men sliter ennå med den ustabile tomgangen. Den står fortsatt taktvis og ruser mellom enten 2000 rpm eller 5000 rpm.
Det er ikke en sensor på motoren som styrer tomgangen da etter hvor varm motoren blir? Slik som på Mazda 323 GT-R?

Ellers så høres det jo nesten ut som en vakumslange som ikke er montert?
 #220175  av hybrid

tomgangen kan være så mangt.. Morkne vakumslanger., feiljustert tenning, feil verdier i hjernen, for mye/lite ujevn blanding.. min er noe merkelig den også.. er en vanlig rød topp 4age.. Den lagger liksom et sekund før den gasser.. akuratt som noe henger seg opp.. mistenker feiljustert tenning og kanskje feil i vakum systemet.. noen forslag? sorry off topic.

#220196  av svaen

Hei, kan kanskje legge ut noen bilder av diverse deler som har dukket opp de siste dagene.

A'pexi luftfilter og GReddy oilcatch tank.
Bilde

Diverse småtteri.
Bilde

Reservedeler er alltids kjekt å ha.
Bilde

Har også tettet toppen med kjemisk metall, sitter bokstavelig talt som støpt.
Bilde

#220205  av svaen

nlight skrev:Heihopp. Ser ut som denne blir like dyr som gtr`en du hadde ;)
Hei, du må ikke si sånt, i tilfelle dama er her inne og snoker.. :mrgreen:
 #220215  av hybrid

det der polerte pluggdekselet.. kjøpte du det på ebay? har lysst på et slik et selv..