TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bremsene gÃ¥r varm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#217272  av defred

evneveik skrev:
Rømmling skrev:jeg har jo tenkt å gjøre det skikelig når jeg først må gjøre det.

får sikket låne meg hornings utstyr av noen.

kjøpe overhalings kit så er vel alt av pakninger med regner jeg med.
og det med at man skal skifte en gang i året har ikke jeg tenk på en gang. har ikke skiftet på det 1 og 1halvt år jeg har hatt bilen.
men vanlig dot 4 bremse veske er da grei.
jeg prøver ikke å bare gjøre noe så det funker akuratt nå men så det vil holde, jeg vet bremsene er veldig viktig på en bil. men greit å forhøre seg litt før man begynner.

ps hvor mye bremse vesker er det som går på??
Holder vel med 0,5-1 liter, husk å aldri bruk bremsevæske fra en åpnet/gammel beholder
Godt tips! :D

#217274  av defred

Rømmling skrev:jeg har jo tenkt å gjøre det skikelig når jeg først må gjøre det.

får sikket låne meg hornings utstyr av noen.

kjøpe overhalings kit så er vel alt av pakninger med regner jeg med.
og det med at man skal skifte en gang i året har ikke jeg tenk på en gang. har ikke skiftet på det 1 og 1halvt år jeg har hatt bilen.
men vanlig dot 4 bremse veske er da grei.
jeg prøver ikke å bare gjøre noe så det funker akuratt nå men så det vil holde, jeg vet bremsene er veldig viktig på en bil. men greit å forhøre seg litt før man begynner.

ps hvor mye bremse vesker er det som går på??
Demonter bremsene før du kjøper deler, sjekk i sylinderene for evt rustdannelser, er det rust kjøp nye!
I rep. sett skal alle deler følge med.
Lykke til og husk at du lærer mye med og skru og det er bra du forhører deg før du begynner, men pass opp for de som "tror" de har peiling. :D