TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3s-gte trimming

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#26093  av Speeder

Du kan jo ta en titt på http://www.st205.net han har 314bhp ved 1,2 bar (se vedlagt dyno-papir. Han har også målt den til 337bhp ved 1,25bar men dette har han ikke lagt ut bevis på enda.

Hvis du tar en titt på lista hans så er det ikke mye som skal til for å få disse tallene. Dette er jo da 3.gen motor, men inmaten i motorene er vel rimelig lik? En viktig forskjell ved disse tallene er vel dysene som er 540cc på st205. Vet ikke hvor store de er på st185 men de er vel endel mindre?

#26096  av CelicaTurbo

De er vel 440 på våre motorer, ellers er vel 3. gen bedre designet for mer effekt, men noen ekstrem forskjell er det nok ikke..

#26099  av kennethx

ct20b vs ct26 er vel den største forskjellen?

#26104  av sleeper

hm... da kan det da ikke være umulig og får 350 med den lista jeg har tenkt meg da......??!! :D :D

#26112  av CelicaTurbo

Turboen er vel største praktiske forskjellen, ellers injektorene, innsuget og kompresjonen..

og det burde ikke være umulig for sleeper å nå 350hk med stor nok turbo, bare vær forsiktig med trykket i starten til du ved at du har ting på stell for en slik turbo vil pushe mye mer luft på lavere trykk enn en standard turbo vil.. fort gjort at bensinsystemet går tom for puff..

#26115  av sleeper

joa... men med nye dyser (fra supra 550cc) ny pumpe og med riktig mapping så bør det vel holde???
men kan insuget bli problemer???

#26147  av CelicaTurbo

med pumpe og dyser holder det plenty.. ser ikke ut til at de som trimmer mye gidder å gjøre noe særlig med innsuget før man ønsker effekter opp mot og over 400-500hk så innsuget skal holde godt nok for dine mål vil jeg tro.. det er nok av personer på MR2-forumet som har portet toppen sin med et mål for 300hk, mens det ser ut til at de fleste som har hentet ut mye hester fra motoren kommenterer at det er å kaste bort penger på et så tidlig stadie..

#26623  av sleeper

hvorfor det????
hva mener du meed og kaste bort pengene???(trur du ikke at det holder med den lista jeg har skrivi opp??? trenger jeg noe mer???)

#26643  av CelicaTurbo

Tja, du kan jo søke på mr2-forumet og se hva du finner ut selv, det er mulig jeg har et feil inntrykk av de diskusjoner som har vært men det ser ut til at de som henter ut mye hester mener det er unyttig å betale så mye for porting av toppen ved moderat trimming rett og slett pga at det gir så liten vinning.. "port matching" er foreslått som det eneste man kan trenge å gjøre egentlig mener jeg å huske..

men, om du får porting av toppen gjort billig så er det jo ikke noe å dvele ved.. men personen bør kjenne motoren godt og være dyktig for det er fort gjort å gjøre ting værre enn orginalt, det relativt trygge er portmatching (man sliper ned eksosutløp f.eks. slik at dem passer jevn med eksosmanifold og pakninger (f.eks)).. Mener jeg har en link til DIY portmatching på jobbpc så jeg kan finne frem..

#26654  av sleeper

okay..... tenkte kansje at du ikke trudde det var mulig og få 350 med den lista jeg skrev jeg....??!!?

#26680  av CelicaTurbo

joda, andre har nå klart det ihvertfall :)

#26717  av CelicaTurbo

Link til DIY headporting:

http://www.sa-motorsports.com/diyport.htm

Men jeg vil ikke anbefale deg dette, dvs, jeg tar ikke ansvaret om du gjør noe feil om du gjør dette på egenhånd men det er ihvertfall interessant lesning :)

#28596  av GT4-R

http://www.GT4-R.com

Byt allt :lol:

GT4-R

Säljes vinterdäck på plåtfälg Pris 1500:- bra skick

00733 321 110