Legg innLagt inn:06 des 2003 14:30
Det er absolutt fordel å tanke 98 oktan, så og si uansett hva slags bil man har. Og alle som driver med tuning av biler sier også det, at den billigste og enkleste måten man kan tune en motor på, er å begynne å tanke 98 oktan. Merker forskjell på bilen min også, jeg har jo GTi.. Lavere bensinforbruk, jevnere tomgang, jevnere motorlyd, lavere oljeforbruk...
Anyway.. den mk4'en ja.. Selgeren sa at den hadde alltid vært tanka med blybensin. Dvs.. den blir tanka med 98 blyfri, og så heller man på sånn blyerstatning etterpå. Er litt nysgjerrig på om dette er nødvendig. Kan liksom ikke skjønne at en 3S-GE motor må ha blybensin...
Markus: synd du skulle på jobb ja. trivelig å møte deg, og skikkelig gøy å se bilen din!
Erlend: ja, jeg tror du likte bilen du også
Hadde det vært min, skulle du fått prøvekjøre den.
Litt synd det som skjedde 15 mil før jeg var hjemme, etter å ha kjørt 1000 km ellerno sånt.. med stor sannsynlighet har clutchwiren hoppa av, eller røket. Ingen motstand på pedalen, og den spretter heller ikke ut igjen, uten at man hjelper til. Får til å starte den i gir, så det er ingenting galt med girkasse eller clutch. Så dette er nok en billig affære.. håper vi
Bilen var ellers utrolig god å kjøre! Litt mer cruiser enn mr2, men absolutt gjenkjennelig likevel. Veldig stram og fin, ingen dødgang på rattet, sprek, gode dempere. og veldig behagelige seter. i hvert fall førersetet (som er delvis elektrisk justerbart)
Anyway.. den mk4'en ja.. Selgeren sa at den hadde alltid vært tanka med blybensin. Dvs.. den blir tanka med 98 blyfri, og så heller man på sånn blyerstatning etterpå. Er litt nysgjerrig på om dette er nødvendig. Kan liksom ikke skjønne at en 3S-GE motor må ha blybensin...
Markus: synd du skulle på jobb ja. trivelig å møte deg, og skikkelig gøy å se bilen din!
Erlend: ja, jeg tror du likte bilen du også

Litt synd det som skjedde 15 mil før jeg var hjemme, etter å ha kjørt 1000 km ellerno sånt.. med stor sannsynlighet har clutchwiren hoppa av, eller røket. Ingen motstand på pedalen, og den spretter heller ikke ut igjen, uten at man hjelper til. Får til å starte den i gir, så det er ingenting galt med girkasse eller clutch. Så dette er nok en billig affære.. håper vi

Bilen var ellers utrolig god å kjøre! Litt mer cruiser enn mr2, men absolutt gjenkjennelig likevel. Veldig stram og fin, ingen dødgang på rattet, sprek, gode dempere. og veldig behagelige seter. i hvert fall førersetet (som er delvis elektrisk justerbart)