Side 2 av 3

Legg innLagt inn:06 des 2003 14:30
av chris
Det er absolutt fordel å tanke 98 oktan, så og si uansett hva slags bil man har. Og alle som driver med tuning av biler sier også det, at den billigste og enkleste måten man kan tune en motor på, er å begynne å tanke 98 oktan. Merker forskjell på bilen min også, jeg har jo GTi.. Lavere bensinforbruk, jevnere tomgang, jevnere motorlyd, lavere oljeforbruk...


Anyway.. den mk4'en ja.. Selgeren sa at den hadde alltid vært tanka med blybensin. Dvs.. den blir tanka med 98 blyfri, og så heller man på sånn blyerstatning etterpå. Er litt nysgjerrig på om dette er nødvendig. Kan liksom ikke skjønne at en 3S-GE motor må ha blybensin...

Markus: synd du skulle på jobb ja. trivelig å møte deg, og skikkelig gøy å se bilen din!

Erlend: ja, jeg tror du likte bilen du også ;) Hadde det vært min, skulle du fått prøvekjøre den.

Litt synd det som skjedde 15 mil før jeg var hjemme, etter å ha kjørt 1000 km ellerno sånt.. med stor sannsynlighet har clutchwiren hoppa av, eller røket. Ingen motstand på pedalen, og den spretter heller ikke ut igjen, uten at man hjelper til. Får til å starte den i gir, så det er ingenting galt med girkasse eller clutch. Så dette er nok en billig affære.. håper vi :)

Bilen var ellers utrolig god å kjøre! Litt mer cruiser enn mr2, men absolutt gjenkjennelig likevel. Veldig stram og fin, ingen dødgang på rattet, sprek, gode dempere. og veldig behagelige seter. i hvert fall førersetet (som er delvis elektrisk justerbart)

Legg innLagt inn:06 des 2003 14:58
av larsst185
Tror ikke denne bilen har wire til clutchen nei.Er nok heller hoved eller slavesylinderen som har tatt kvelden da.Eller at det er fritt for veske av en annen grunn.

Legg innLagt inn:07 des 2003 01:37
av chris
larsst185 skrev:Tror ikke denne bilen har wire til clutchen nei.Er nok heller hoved eller slavesylinderen som har tatt kvelden da.Eller at det er fritt for veske av en annen grunn.
Det skjedde ganske så brått i hvert fall

Legg innLagt inn:07 des 2003 02:10
av CelicaGT
Berre å sjekke beholdern i motorrommet om det er bremseveske på den..

Legg innLagt inn:07 des 2003 11:52
av sleeper
hm... er det forlk fra larvik området her??? eller i nærheten?

Legg innLagt inn:07 des 2003 14:01
av chris
sleeper skrev:hm... er det forlk fra larvik området her??? eller i nærheten?
Ja, Erlend bor i Larvik

Legg innLagt inn:07 des 2003 14:15
av Erlend
Pål også :)

Legg innLagt inn:07 des 2003 15:47
av chris
Da fant vi ut hva det var som var galt med celican til sindre.. det er en pakning som er gåen, så det lakk ut væske. Ja, det er hydraulisk clutch på den. Så det er bare å bestille repsett og få fiksa det :)

Legg innLagt inn:07 des 2003 19:39
av sindrejl
enkelt. håper repsettet kommer kjappt! ;)

Legg innLagt inn:08 des 2003 00:10
av @lpher
Bra at det ikke var noe værre enn det da... ;-)

@lpher

Legg innLagt inn:08 des 2003 08:44
av sindrejl
ah ordnet seg nå :D kjøper repsett til 200,- like borti gata ;)
Litt heldig må en kunne være :)

Legg innLagt inn:08 des 2003 08:57
av sleeper
Det var vel pakiningene i slavesylinderen som gikk da???
hadde en 86 st162 før jeg også og der gikk den samme greia!!!(var lett og bytte det... :D

Legg innLagt inn:08 des 2003 09:06
av sindrejl
hihi såpass .. ja var pakninga :)

Var det noe mer som føyk på bilen da? .. så jeg er klar :D

Legg innLagt inn:08 des 2003 14:00
av sleeper
nei.... egentlig ikke!
byttet høyre drivledd og synk ringene til andre gir var gåene...(og den spratt ut av 2gir)
men ellers så holdt bilen utrulig bra tåler mye bank!! :D :D

Legg innLagt inn:08 des 2003 14:01
av sleeper
jo foresten...... innslaget til starteren er et veldig svakt punkt på bilen!!
byttet det flere ganger og har pratet med mange som har hatt samme problemet...