Side 2 av 2

Legg innLagt inn:11 okt 2002 00:30
av CelicaTurbo
jeg ser det er ganske mange som kaller det "pop-off" ventil ja selv om det er noe annet som tidligere sagt, men kanskje det er lettest å huske dumpventil/blow off som pop-off pga lyden *pop*? Det høres mer ut som et lyd-beskrivende-ord om dere skjønner :)

Ellers så har en blow-off valve på mange måter en negativ innvirkning på ytelsen for oss med 3S-GTE så lenge den slipper luften ut i motorrommet istedenfor å sende det tilbake til innsuget før turboen. Motoren går jo så feit at mange mener at det man vinner på minket reduksjon i turbo rpm taper man på at motoren må hoste seg gjennom all bensinen som den får for mye.. men, for all del, det hadde ikke gjort meg noe med en skikkelig phssss-lyd samt stikkflammen fra eksosen pga all den uforbrente bensinen :)

Legg innLagt inn:11 okt 2002 08:55
av Qvakk
Jeg skal ikke si så mye om slik .. (om det lille jeg kan om Turbo) men jeg har da en liten aning.. ( at du kan presse fler hester ut av motoren) , det er vel den siden som har mest betydning til meg...
Og kunnskaper kommer håper jeg.. ettersom det vil være en turbo-konvertering hos meg ... ( eller Kompressor med lystgass)

Men før "store" konverteringer.. så må jeg nok lese mye om Luft i Motor",
Og når alt går bra utenfor bilen.. så skal det være en Dumpvalve før Motoren settes i.. ( prikken over I'en) :P

Men jeg må nok gi meg her om turbo, ;)


Til lykke med konverteringen ( hadde du hatt samme motor som meg kunne kanskje jeg lært litt av deg) men en MK1 og MK3 er tre dimensjoner Unna hverandre ;) :P

Psjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj