Side 2 av 15

Legg innLagt inn:12 feb 2007 14:40
av Qurtis
Ja, var fin i hvit og. Men om jeg hadde lakket den hvit igjen så hadde ingen sett at det var gjort noe. Nå blir det som å få ny bil 8)

Mens jeg ventet på at dører skulle bli lakket monterte jeg aeromotive bensinregulator med måler på bensinreturen. Fra før av har jeg byttet bensinpumpe til Walbro.

Så nå skal det være klart for en større turbo 8)

Legg innLagt inn:12 feb 2007 14:50
av Qurtis
På lørdag 10 feb ble JDM baklysene montert. Jeg handla fra PS motor, hyggelig kar forresten.

Fikk med wire for å åpne bakluke innvendig, men den var jo selvsagt laget for førerstol høyre siden. Men etter litt ombygging med deler fra den jeg hadde til tanklokk ble det bra.

Jeg lakkerte midtpartiet da jeg syntes at lykteglass over hele bakpartiet er i overkant

For andre som tenker på JDM ombygning, husk at tåkelyset forsvinner. Men dette er ikke krav på biler før 1989 :twisted:

Ellers så håper jeg å få godkjent lite skilt bak når den tid kommer :D

Legg innLagt inn:12 feb 2007 14:57
av Qurtis
Bilde av Tempraturføler montert i Instrumentpanel (blått lys) og den nye Lamdamåler i Pod. Har ellers oppgradert til 280 Km speedo.

:twisted:


Alle pærer i instrumentpanelet er byttet ut med Lysdiodestriper.

Er ellers på jakt etter et 89+ ratt eller et JDM ratt med pupper

Legg innLagt inn:12 feb 2007 15:12
av Qurtis
Søndag 11 feb stod ny clutch på agenda. Clutchen jeg har slurer ved rask girskifte til 3.gir.

Begge Clutcher er SPEC men siste er stage 3+ og skal tåle over 600 Nm.

Jeg håper det blir bra nå. Pedalen var like lett etter clutchbyttet

Selve jobben var en utfordring, Knakk feste vinge på starter og sleit med de øvereste muttre på clutchhuset

Legg innLagt inn:12 feb 2007 15:31
av Qurtis
Da er jeg fremme ved dags dato og det som står på agenda fremover er:

- Bytte radiator (min er dårlig, bilen går varm ved mye akselerasjon)
- Bytte slurevifte (slakk og henger ikke helt med)
- Montere to elvifter med knapp invendig (viftene hører til klimaanlegg)
- Følge me å se om Klimaanlegg er tett nå har byttet mye deler på dette, nå er det fylt med nitrogen (deler har Tojo hjulpet med :D )
- Montere større Turbo med tilbehør (kjøpt av beerba)
- Få lakkert resten av delene
- Fullføre ombygging til hvite blinklys sider foran
- Montere ny spoiler bak med bremselys

Bare for å nevne noe.

Ellers så er det viktig å være snill og grei hjemme for her flyr timene og dem ha jeg som alle andre alt for lite av....

Legg innLagt inn:12 feb 2007 19:47
av Turbotrille
Ble veldig bra den fargen du endte opp med der ja..
Får håpe du får tatt noen bilder i dagslys av bilen, da tror jeg det blir enda bedre..

OT: var delene brukenes?

Legg innLagt inn:12 feb 2007 20:06
av Andreazz
Morro å se hvordan andre gjør ting med sine MKIII Supra prosjekt. Ser ut som det blir gjort en grundig lakk jobb ivertfall!
Eneste som mangler er å få bytta farge i motorrommet! Det står kanskje på listen over "things to do"?

Ser også at du plukket ut alle rutene, monterte du nye med nytt listverk?
Skal montere nye ruter jeg og, men lurer om tilgangen og pris på nytt listverk for frontrute og trekant rutene bak..?

Ellers så må du bare stå på! Morro å se at flere "gammel" supraer får litt oppmerksomhet :D

Legg innLagt inn:19 feb 2007 21:34
av Qurtis
JDM baklys konverteringen krevde noen grep for å få åpnet bakluken.
Jeg bygget om Wiresystemet fra en høyrestyrt supra.

I tillegg bygget og koblet jeg om sentralåsen så jeg kan åpene bakluken men knapp to til fjernkontroll til alarmen.

DET BLE SKIKKELIG DIGG:
- KNAPP 1 ALARM AV
- KNAPP 2 BAKLUKEN ÅPNER SEG :lol: :lol:

Legg innLagt inn:19 feb 2007 21:45
av Qurtis
Det ble 24 timer med jobb denne helgen så jeg rakk litt mer 8)

Byttet Radiator, den gamle var skikkelig dårlig rillene har ramlet ut. I tillegg til å montere ny ble også doble vifter til klimaanlegg montert.

Disse koblet jeg slik at jeg kan slå dem på fra kupeen dersom motor trenger ekstra kjøling. Koblet dem til tåkelysbryter da denne ikke er i bruk lengre :twisted:

Så det vil si, at enten blir de slått på av klimaanlegg eller så slår jeg dem på ved behov

Legg innLagt inn:19 feb 2007 21:51
av Qurtis
Tok også ut Turbo, da jeg skal inn med en som er større.

Når først den og radiator var ute var det på tide å ta bort resten så jeg kunne lakkere motorom sort :twisted:

Legg innLagt inn:19 feb 2007 22:04
av Qurtis
Turbo OLJE INN UT. Gikk noen timer idag på dette

Dette er noe jeg har grugledet meg til. Fant tilslutt et sted på Kongsberg som kunne hjelpe med flenser og tilslange. GIK turbo AS. Hyggelige folk.

Han kunne også fortelle at det var svært viktia at oljen kom inn i toppen og gikk ut i bunnen. At turboen ikke var tiltet så det kom inn og gikk ut på siden. Jeg ble fortvilet helt til jeg forstod at en kunne løsne noen bolter og justere midtpartiet som en ville :D

Legg innLagt inn:19 feb 2007 22:30
av TOYPARTS
ja ja ja begynner å bli bra dette her nå, er vel bare å fyre den opp nå hehehe

Legg innLagt inn:19 feb 2007 23:25
av beerba
Ser jo virkelig lovende ut dette. Ser du har fikset olje inn/ut på en enkel og fin måte(må nok kopiere litt hær ja :) )

Er ikke så lenge til du får vridd på nøkkelen.

Legg innLagt inn:25 feb 2007 12:57
av |plumbo
detta ser virkelig bra ut! stå på !

Legg innLagt inn:01 mar 2007 19:06
av Qurtis
Da er Teflonslange oljeretur presset i begge ender og montert.

Bilen startet og gikk som et skudd. Litt ujavnt til jeg fikk tettet alle lekkasjer i vakumsystemet.

Men før jeg kan ferdigstille må jeg ha litt slanger til innsuget.

Det har jeg handlet idag, og tenker å montere i morgen :lol: